Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pikainen tyhmä kysymys XM:n Diravista
ViestiLähetetty: 22.03.2016 22:44 

Viestit: 79
Osaakos kukaan XM-velhoista, tai muista velhoista kertoa miten yksinkertaisuudessaan tuon Diravin keskityspisteen säätö tapahtuu? Muuten tuo systeemi tuntuu ihme kyllä toimivan lähes hyvin, lukuunottamatta sitä, että auto puskee väenväkisin vasemmalle ja aika pahastikin vielä.

Normaalissa autossahan mentäisiin nelipyöräsuuntaukseen, mutta ei taida toimia tässä, kun hydrauliikkaa pakottaa renkaat hieman vinoon.

Hakua ja Google käytetty. Mutta valitettavasti englantilaisten diravipuutos aiheuttaa jonkinsortin informaatiovajetta meille ei hollantia puhuville.



XM v6 Exclusive -95

EX. XM Turbo -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikainen tyhmä kysymys XM:n Diravista
ViestiLähetetty: 22.03.2016 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva kertonee oleellisen..?

Kuva



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikainen tyhmä kysymys XM:n Diravista
ViestiLähetetty: 22.03.2016 22:58 

Viestit: 79
jasu kirjoitti:
Kuva kertonee oleellisen..?


Harvinaisen selkeä ja hyvä kuva. Kiitän tuhannesti!



XM v6 Exclusive -95

EX. XM Turbo -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikainen tyhmä kysymys XM:n Diravista
ViestiLähetetty: 23.03.2016 10:11 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
jasu kirjoitti:
Kuva kertonee oleellisen..?

Kuva

Tässä on semmone vanha juttu, kun CX:stä alkoi ohjaus puoltaan, niin se oli varma merkki siitä, että takatukivarsien laakerit oli mennyttä kamaa. Eli kun XM:mä on ohjaustehostimeltaan ja takatukivarsistaan samanlainen kuin CX, niin katso kumpi takapyörä on kulunu enemmän, ja aloita sieltä. TÄMÄ EI ole jonginjoutavaa tietoa. Vaihdoin noita tukivarren laakereita kymmeniä, ei tartte mennä koskemaan ollenkaan sen diravin keskitykseen, tai ainakin sitten vasta viimeks, jollei ole vielä tehty mitään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikainen tyhmä kysymys XM:n Diravista
ViestiLähetetty: 23.03.2016 10:46 

Viestit: 2699
SitikkaSimo kirjoitti:
...Tässä on semmone vanha juttu, kun CX:stä alkoi ohjaus puoltaan, niin se oli varma merkki siitä, että takatukivarsien laakerit oli mennyttä kamaa. Eli kun XM:mä on ohjaustehostimeltaan ja takatukivarsistaan samanlainen kuin CX, niin katso kumpi takapyörä on kulunu enemmän, ja aloita sieltä...


Sana diravi hakuun ja löytyy monia viestiketjuja mm. CX Diravi kampeaa oikealle. On muuten esimerkiksi kelpaava otsikko, koska asia johon haetaan apuja selviää jo siitä.
Tuossa SitikkaSimon vihjaama vikamahdollisuus heti ensimmäisessä vastauksessa esillä. Siellä citriquen antamana vinkkinä.

Siitä tuo viestiketju on huono, kun ei sen aloittaja ole viitsinyt lopuksi kertoa, mikä oli asian ratkaisu.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikainen tyhmä kysymys XM:n Diravista
ViestiLähetetty: 23.03.2016 20:04 

Viestit: 79
Sinänsä olen hieman skeptinen noiden takatukivarsien laakereiden kulumisesta, kun ymmärtääkseni ne ovat edellisen omistajan vaihtamat. Olen ymmärtänyt, että silloin myös takarenkaat olisivat usein hieman vinossa?

Lisäksi tuon vehkeen ohjauspyörä on itsessään vinossa, tosin toiseen suuntaan..? Eli auto kaartaa vasemmalle, mutta ohjauspyörä on yli keskipisteen liikaa oikealla.

Pitää tutkia asiaa kun pääsee auton luo



XM v6 Exclusive -95

EX. XM Turbo -94
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: