Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C4 2,0i -05 Korjauskirja ?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22783
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Kaarlo [ 10.02.2016 12:23 ]
Viestin otsikko:  C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Tuli oman C5 mk1 lisäksi hankittua emännälle C4 :) picatsun tilalle . Osaako kukaan sanoa löytyykö tuon 2,0i:n kattavaa korjauskirjaa mistään? Haynesilla näyttäis olevan kirja jossa mm 1,6 litraiset mutta 2 l ei kata. Varmaankin tuolla selviää pääosin koriin liittyvistä ja sähköhommeleista, mutta onko 2 litraisessa eroa muuta kuin moottorin osalta vai onko alusta, jarrut, voimansiirto eroja isommalla koneella? ( vai kuinka hyvin tuolla pärjää tuon 2,0:n kanssa ) Onko missä tuo sama kone esm C5mk1/mk2 ?? Joko kirjana tai löytyykö netistä luotettavaa ladattavaa korjausopasta? Köyhän kun on itse näitä pakko "pusata" niin tuo korjausopas helpottaisi kurjan elämää hieman, ei jää niin paljon hämmästeltävää.

Kirjoittaja:  Plösöilijä [ 10.02.2016 12:30 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Amazon.co.uk tuolla on oon tuolta hommannu on käytettyjä kirjoja ja uusia.

Kirjoittaja:  Kaarlo [ 10.02.2016 13:18 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Jep, joo mutta ei auta tähän sama haynesin kirja siellä ainoa vaihtoehto kuin suomessakin esm. alfamerilla, ja tuo kattaa mallit vain 1,6 litraseen asti

Kirjoittaja:  Kaarlo [ 15.02.2016 22:51 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Tuli nyt kuitenkin tuo englanninkielinen haynes hankittua, mutta ei tosiaan kata 2,0 bensakoneista. Osittain kirja hyödynnetävissä, mutta mm.moottoriin ja voimansiirtoon liittyviltä osin ei. Joten jos jollakulla vinkkiä mistä tuohon 2,0 voisi löytyä ohjeita/oppaita niin kiitoksia jo etukäteen

Kirjoittaja:  Plösöilijä [ 16.02.2016 11:04 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Eiköös ton moottorin osalta käy C5 2,0kirja mitä voimasiirosta periaate sama toi laatikko osa voi kanssa sopia edellämainitun.

Kirjoittaja:  Kaarlo [ 16.02.2016 11:37 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

No näin vähän itsekin ajattelin että täytynee molempien kirjoja soveltaa. Päivät menneet vähän pitkään enkä yön pimeydessä ole viitsinyt moottorityyppejä käydä tarkistamassa. Pihallahan on myös C5 2,0 koneella. Rekisteriotteesta sen verran tarkistin että molemmat sattuvat vielä olemaan 100 kw koneita eli lienevät samat voimanlähteet. c4:sta on tainnut saada sitten mm 103 KW koneella. Mikähän noissa 100/103 mahtaa olla käytännön eroina vai onko sitten jo erikone. Ainakin motonetin listoilla näyttäisi osa osista olevan merkattu vain 103 kw.lle

Kirjoittaja:  Teuski [ 16.02.2016 12:29 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Kaarlo kirjoitti:
No näin vähän itsekin ajattelin että täytynee molempien kirjoja soveltaa. Päivät menneet vähän pitkään enkä yön pimeydessä ole viitsinyt moottorityyppejä käydä tarkistamassa. Pihallahan on myös C5 2,0 koneella. Rekisteriotteesta sen verran tarkistin että molemmat sattuvat vielä olemaan 100 kw koneita eli lienevät samat voimanlähteet. c4:sta on tainnut saada sitten mm 103 KW koneella. Mikähän noissa 100/103 mahtaa olla käytännön eroina vai onko sitten jo erikone. Ainakin motonetin listoilla näyttäisi osa osista olevan merkattu vain 103 kw.lle

136hp EW10J4 ja 140hp EW10A erona on ainakin se, että 140-heppaisessa on muuttuva venttiilien ajoitus. I-koppaiset femmat käsittääkseni kaikki 136 ja II-koppaiset 140.

Kirjoittaja:  svc [ 16.02.2016 19:53 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Hassu juttu on myös se, että Peugeot ilmoittaa tuosta 103 kW EW10A (RFJ) moottorista 140 hv ja Citroen 143 hv. :roll:

Kirjoittaja:  Kaarlo [ 17.02.2016 07:03 ]
Viestin otsikko:  Re: C4 2,0i -05 Korjauskirja ?

Ok, kiitos tiedosta. Eli yläkerta ainakin eri. No ei tuolla sinänsä käytännön merkitystä kun kummatkin pihalla on noita 136 hv. Kiinnosti noin vaan yleisesti. Täytyy tässä yrittää pikkuhiljaa päästä noiden tekniikkaan sisälle. C4 ihan tuore hankinta ja C5 on loppu syksystä tullut.Picatsu ehti olla useamman vuoden ja noin 100tkm ennenkuin siirtyi "mananmajoille", siirtymistä auttoi kärkikolmion takaa tullut katumaasturi.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/