Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian laturi
ViestiLähetetty: 28.02.2016 02:49 

Mitsubishi A002TA1991F 12V CL8 on tuossa pöydällä. Peräpäätä eli liukurengaspuolta ei taida
saada irti. Näyttävät kenttäkäämien päät menevän tasasuuntaajille jotka on sisältä ruuvattu peräpeiliin kiinni.
Hiilet näyttävät oleva rengastyyppiä. Pakko on kai alkaa purkamaan urahihnapuolelta.
Uskomattoman hankala oli tuo irroitustyö n2000 breakista!

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantian laturi
ViestiLähetetty: 28.02.2016 04:39 

Se laturi on sitte xantiassa niin v'''''''''''''''''''''a paikassa että olen sanonutkin, vain ***** ruotsalaiset ovat moisen keksineet. Mulla olis ehjä laturi myytävänä jos tarviit.

EDIT: Visa-mies

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 10:19 

Jos rupeaa purkaa, niin ensin siiva pois. Sitten laakerikilpi ankkurineen. Laakerin takapidike irti etupuolen ruuveista. Ankkuri irti. Osien pesut. Vanhat hiilet pois, uudet hiilet. Liukurenkaiden kunto, Mitsussa ne taitaa olla jotain teräsmateriaalia, joten vain heittojen tarkistus sorvissa. Uudet laakerit. Kasaus: Hiilet painetaan sisälle, laitetaan ulkopuolelta reiän läpi ohut teräslanka niiden eteen toppariksi. Kun ankkuri on taas paikallaan, toppari vedetään pois. Jne.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 11:27 
Käyttäjän avatar

Ainakin vanhojen mitsujen kanssa sai päästellä hieman ärräpäitä remontoidessa. N-päätä piti lämmittää laakerin luota esim. isolla kolvilla, että lähti aukeamaan. Diodit piti juotella ahtaasta välistä auki/kiinni ja kasausvaiheessa hiilet piti virittää langalla aukiasentoon... Yksi jokunen vuosi sitten ennakkohuoltona vaihdettu Xantian mitsu taitaakin noiden mahdollisten riemujen vuoksi odotella hyllyssä remonttimotivaatiota. Jossain japsiautojen korjausoppaissa (Alfamer tms) tuota mitsun remontointia on ohjeistettu.

Ainut positiivinen asia hommassa on se, että Xantiassa laturi on helpossa paikassa ja helposti irrotettavissa. Ensimmäisen kerran mitsun laturiin tutustuessani rapsin moista irti vanhasta 626 mazdasta ja siinä se oli kyllä harvinaisen veemäiseen paikkaan jemmattu, onneksi oli avustaja mukana.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 13:01 

Kiitos tiedosta. Meni kyllä aikaa kun piti purkaa kiristintä, apurullaa, hydeputkee ja niiden pidintä. Sitten kartioliitokset pitivät sitkeäati laturia paikoillaa. Meinasi usko jo loppua. Positiivista oli että sai rohkeutta nokka- tai apulaitehihnan vaihtoon. Hallin pihalla on pari santtua joista saisi kyllä toimivan laturin irti. On vain tuo ryhtymisen tuska aina läsnä...
Mitä haluaisit siitä laturista? Onko siinä hiilet vaihdettu ja minkä valmistajan se on?

idefix kirjoitti:
Se laturi on sitte xantiassa niin v'''''''''''''''''''''a paikassa että olen sanonutkin, vain homot ruotsalaiset ovat moisen keksineet. Mulla olis ehjä laturi myytävänä jos tarviit.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 14:16 
Käyttäjän avatar

idefix kirjoitti:
Se laturi on sitte xantiassa niin v'''''''''''''''''''''a paikassa
aktiivi kirjoitti:
Meni kyllä aikaa kun piti purkaa kiristintä, apurullaa, hydeputkee ja niiden pidintä. Sitten kartioliitokset pitivät sitkeäati laturia paikoillaa. Meinasi usko jo loppua.
Minkäs mallisesta Xantiasta työ olette muuten noita irroitelleet, dieselistä tai kuukasta kenties? Ilmastoimaton 1.8 8V ja ilmastoidut 1.8 16V ja 2.0 16V ovat itselle vain tuttuja ja niissähän laturit ovat ihan helposti käsillä.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 21:31 

laakeri kirjoitti:
Minkäs mallisesta Xantiasta työ olette muuten noita irroitelleet, dieselistä tai kuukasta kenties? Ilmastoimaton 1.8 8V ja ilmastoidut 1.8 16V ja 2.0 16V ovat itselle vain tuttuja ja niissähän laturit ovat ihan helposti käsillä.

Kyllä laturinvaihdon helppouden mittakaavan pitää olla syvältä, jos 1.8 16V ilmastoidussa Xsantiassa laturi on helposti vaihdettava. Onhan se kyllä vaihdettavissa, kunhan purkaa sisälokareita, poistaa öljynsuodattimen..... :D Taitaa olla merkkiliikkeessäkin useamman tunnin työ

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 22:07 
Käyttäjän avatar

XM Break kirjoitti:
Kyllä laturinvaihdon helppouden mittakaavan pitää olla syvältä, jos 1.8 16V ilmastoidussa Xsantiassa laturi on helposti vaihdettava. Onhan se kyllä vaihdettavissa, kunhan purkaa sisälokareita, poistaa öljynsuodattimen..... :D Taitaa olla merkkiliikkeessäkin useamman tunnin työ
Melko nopea homma. Sisälokari tai joku muovinpala piti tosiaan osaksi irrottaa ainakin, että pääsi kiristimeen käsiksi ja pitiköhän hydepumpun putket irrottaa ja itse pumppukin kai? Öljynsuodattimen irrottamista en muista tuossa yhteydessä tehneeni. Melko simppeli homma kuitenkin ja erittäin suoraviivainen, vaikka hieman purkamista onkin. Siinä mainitsemassani 626:ssa piti makailla toisen auton alla kiroilemassa ja toisen kurotella moottorin yli lähes mahdottoman kauas, eikä se sittenkään vaan meinannut onnistua.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 22:12 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Siinä mainitsemassani 626:ssa piti makailla toisen auton alla kiroilemassa ja toisen kurotella moottorin yli lähes mahdottoman kauas, eikä se sittenkään vaan meinannut onnistua.

No jopas, eikö siellä mazdan alla mahtunut kiroilemaan? Oliko toisen auton merkillä väliä? :mrgreen: ;)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 22:37 

XM Break kirjoitti:
laakeri kirjoitti:

Täsmälleen oikeaa palautetta keskisuomesta. Joidenkin mielestä kaikki on helppoa kunhan sen saa tehtyä, no se on suhteellinen käsite. Tykkäähän toinen äidistäkin ja toinen tyttärestä.
En paljon sano, mutta sen sanon että vi'''''n homma on vaihtaa xantian laturi, olen noita nyt jokusen vaihtanut joten luulen asiasta jotain tietäväni.

Olen aina heittänyt vaihturin tilalle joten en ole noita sisäkaluja alkanut penkomaan, mutta jos jaksaa harrastaa niin mikäs siinä. Olen asiakkaan näkökulmasta katsoen tuumannut vaihturin olevan se edullisempi vaihtoehto.
PS Ihan sama minkä alla makaat laukeat kuitenkin.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 22:56 
Käyttäjän avatar

idefix kirjoitti:
Olen aina heittänyt vaihturin tilalle joten en ole noita sisäkaluja alkanut penkomaan, mutta jos jaksaa harrastaa niin mikäs siinä. Olen asiakkaan näkökulmasta katsoen tuumannut vaihturin olevan se edullisempi vaihtoehto.
Se on kyllä aivan varma. Xantiaan kun taitaa maksaa kiinanlaturi noin satasen ilman, että tarvii vanhaa antaa vaihdossa edes. Ei mitsua remppaa niin nopeasti, että työstä lasku jäisi tuota pienemmäksi...

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2016 23:48 

laakeri kirjoitti:
idefix kirjoitti:
Se laturi on sitte xantiassa niin v'''''''''''''''''''''a paikassa
aktiivi kirjoitti:
Meni kyllä aikaa kun piti purkaa kiristintä, apurullaa, hydeputkee ja niiden pidintä. Sitten kartioliitokset pitivät sitkeäati laturia paikoillaa. Meinasi usko jo loppua.

Vuoden 2000 ilmastoitu Santtu 1,8 16v bensahan se.. Olisko 94 1,8 8v:n laturi siihen sopiva? Sellainen Santtu makaa pakkasessa hangessa eli houkutteleva työmaa. Vai muuttiko facelift laturia.
Kuka sitä kiinan pojan laturia myy, fixus?

Poissa

ViestiLähetetty: 29.02.2016 01:20 
Käyttäjän avatar

aktiivi kirjoitti:
Vuoden 2000 ilmastoitu Santtu 1,8 16v bensahan se.. Olisko 94 1,8 8v:n laturi siihen sopiva? Sellainen Santtu makaa pakkasessa hangessa eli houkutteleva työmaa. Vai muuttiko facelift laturia.
Kuka sitä kiinan pojan laturia myy, fixus?
Latureita on ollut Xantiassa aika montaa erilaista mallia. Lappeenrannan autosähköstä (Bosch Car Service) joskus tuli kiinalainen laturi ostettua.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 29.02.2016 10:09 

Saattaa Mitsun laturi hyvin korjattuna olla pitkäikäisempi, kuin jokin halpisversio.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.02.2016 11:01 

idefix kirjoitti:
Se laturi on sitte xantiassa niin v'''''''''''''''''''''a paikassa että olen sanonutkin, vain homot ruotsalaiset ovat moisen keksineet. Mulla olis ehjä laturi myytävänä jos tarviit.

Joo, kyllä etenkin tiiliskivimallisessa takapotkussa on niin pahassa paikassa, että jo hihnanvaihto hirvittää puhumattakaan että joutuis laturi irroittelemaan :shock:

Kuva

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ]