Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Kännistys murhe
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23003
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  JUKE [ 14.03.2016 10:24 ]
Viestin otsikko:  Kännistys murhe

Kaverilla 2.5 TDI diesel Jumper ei lähde startissa käymään millään mutta kun nykäsen toisella autolla niin ei tartte kun sen verran vetää, että kone pyörähtää niin heti hyrähtää käyntiin. On käyty sulakkeet ja releet läpi suodatin vaihdettu.

Kirjoittaja:  ealab [ 14.03.2016 10:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Akku, tai sen liitokset väsähtäneet. Nämä nyt ensimmäiseksi tulee mieleen. Jos käynnistyy vain hinauksessa.

Kirjoittaja:  JUKE [ 14.03.2016 13:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Se kyllä pyörittää startilla ihan reippaasti.

Kirjoittaja:  xantia2.1td [ 14.03.2016 19:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

itellä Ducatossa 1.9td oli käynnistys ongelmia. vika löyty moottoriin maavotuksesta oli aivan hapessa.samallai mäkitartissa heti käyntii

Kirjoittaja:  Citiootti [ 15.03.2016 00:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Jos ja kun dieselissä bensakoneiden tapaan on (?) kampiakselin yläkuoloanturi/asentotunnistin (jossain vauhtipyörän päällä koneen perässä), niin se saattaa olla ottanu loparit. Silloin vekotin ei käynnisty startilla mutta hiukan työntämälläpä kyllä. Puhdistus saattaa riittää hätäavuksi. Kuvassa kapistus mallia ooppeli.

Liitteet:
kampiakseli_asentotunnistin_opel_104245.jpg
kampiakseli_asentotunnistin_opel_104245.jpg [ 33.28 KiB | Katsottu 7627 kertaa ]

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 15.03.2016 08:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Suutinvika >> korjausmäärät liian suuret.Startin pyörityskierrokset ei riitä käynnistykseen.

Kirjoittaja:  JUKE [ 15.03.2016 08:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Kiitoksia vinkeistä käydään nämä läpi kaverin kanssa.

Kirjoittaja:  Jankos [ 15.03.2016 09:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Eikös tollanen vehje ole aito 90-lukunen ja ihan perinteisellä syöttöpumpulla. Ja kone voi olla tässä tapauksessa sofimi taisitten psa motti.

Mikään noista aiemmista ohjeista ei sitten päde...

Eli tutkikaa se sammutussolenoidin toiminta starttitilanteessa, eli tuleeko sinne jännite myös startissa, tai siis ei tule kun ei käynnisty.

Vuosimallista riippuen siellä voi olla ajonestokin vielä paikallaan, ellei ole purettu pois. Ja jos ajonesto vielä löytyy niin siinä on melko todennäköinen vikapaikka.

Kirjoittaja:  Teuski [ 15.03.2016 10:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Jankos kirjoitti:
Eikös tollanen vehje ole aito 90-lukunen ja ihan perinteisellä syöttöpumpulla. Ja kone voi olla tässä tapauksessa sofimi taisitten psa motti.

Wikipedian mukaan 2.5 koneet on aina PSA:lla PSA:n koneita ja Ducatossa Sofimeja.

Kirjoittaja:  Jankos [ 15.03.2016 16:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Kännistys murhe

Teuski kirjoitti:
Wikipedian mukaan 2.5 koneet on aina PSA:lla PSA:n koneita ja Ducatossa Sofimeja.


Voi muuten ollakin, perustui vain ja ainoastaan siihen muistikuvaan että PSA merkinkin alla on sofimin pumppukoneita. Mutta ne on varmaankin olleet 2.8 litrasia, kun konehuoneeseen kurkkaamalla niitä ei erota.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/