Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: korjausohje heater box citikka ja peugeot
ViestiLähetetty: 20.03.2016 14:44 

Viestit: 88
Korjaussarjan valkoinnen säätö/juontolevy vaihdettu vm. 2009. Ei tarvinnut vaihtaa muita. >:(
Ko. levy halkeaa, koska askelmoottori ajaa yli ja ottaa siten hieman takaisin.
Ko. kuvassa näkyy, että olen ottanut toppareista hieman pois, koska askelmoottori vääntyi kiinnikkeissään.
Jätin moottorin kiinnitysruuvit hieman löysälle, jottaa pääsee antamaan helpommin periksi.
Mutta eihän se riittänyt, että ottaa toppareista pois, vaan sitten tuli vastaan juontoakselin pää. Toppas rungon valkoisen levyn aluskaareen ( kuvan punaiset nuolet ). Siitä olisi pitänyt ottaa pois. Se voisi auttaa, mutta voihan siellä tulla valkosen juontolevyn uran pää vastaan tai boxin sisällä olevat läpät.
Mihin ottaa Veholla yhteyttä, jotta saisi ohjelmamuutoksen ???? Asetusarvon voisi jättää 2 askelta pienemmäksi.
En työstänyt valkoista levyä, ettei se heikkene. Halkeaminen tapahtuu pakkasella ja tämä ei varmaankaan ole etelä-euroopan ongelma.
Hanskalokeron kansi pitää ottaa pois. Vaimennusrullan ruuvin saa oikealta puolelta pois. Sivulevy irti ja siellä on alaosassa kolo. Kansi lähtee lattameisselillä saranajousista.


Liitteet:
ilmakanavan valkea säätöpalikka_pien.jpg
ilmakanavan valkea säätöpalikka_pien.jpg [ 72.1 KiB | Katsottu 3287 kertaa ]
työstetty_toppari.jpg
työstetty_toppari.jpg [ 111.01 KiB | Katsottu 3287 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: korjausohje heater box citikka ja peugeot
ViestiLähetetty: 20.03.2016 17:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Mihin malliin liittyvä "ohje" tämä on..? Ainakaan noissa romuissa mitä itsellä on, ei tuommoisia askelmoottorivirityksiä löydy...

Ja jos toiminta on vastaavaa kuin esim C5 lämppärissä, niin topparin muuttaminen (heikentäminen) tai moottorinruuvien löysällejättäminen ei auta mitään. Niissä kun läppämoottori ajaa läpän tappiin ja siitä sitten toivottuun paikkaan...

Väittäisin siis ettei tästä "ohjeesta" oikeasti ole kestävyyden lisäämisen kanssa mitään apua. Muutan toki mieltäni, mikäli löytyy sille perusteet...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: korjausohje heater box citikka ja peugeot
ViestiLähetetty: 20.03.2016 18:02 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Foorumin puolellahan oli jossain ohje pienten vastusten asentamisesta rajoittamaan säätömoottorien voimaa mikä nyt tuntuisi ainoalta oikeasti toimivalta konstilta.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: