Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 08.02.2017 20:59 

Viestit: 146
Yritin löytää sitä viestketjua jossa oli juttua pallojen reikien viisteytyksestä ja se vaikutuksesta auton jousitukseen.

En löytänyt, voisiko joku vinkata mikä viestiketju se oli?

C5:n palloja meinasin vähän duunata ettei nypyttäisi niin paljon heitoissa. Kiitoksia etukäteen vinkeistä.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 08.02.2017 22:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Tässä ainakin yksi ketju:
viewtopic.php?f=12&t=23893&hilit=jousipallo%2A+reik%C3%A4
Tuskin mitään täsmällistä, varmaa tietoa edes on olemassakaan. Jos keskireikää suurentaa, niin jousto lisääntyy HIUKAN, ja vaimennus vähenee hiukan. Makuasia, tuleeko mukavampi, vai huojuvampi, eroa voi olla vaikea edes huomata. Suurempi öljyvirta menee kuitenkin vaimennuselementin isojen reikien kautta, Viistämisestä normaali poran kärkikulmilla voi olla hyötyä, tai sitten ei. Jos terottaisi vaikka 4 mm:n poranterän johonkin 60+60 asteen kärkikulmaan, niin sillä poratusta viisteestä voisi olla suurempi hyöty.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 09.02.2017 10:35 

Viestit: 146
Onko kukaan duunannut C5 III:n palloja, ainakin CrossTourer nypyttää pinnan epätasauksissa, vai pitäisikö yrittää vaihtaa pallot.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 09.02.2017 12:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Käykös tuossa viisteen kärkikulman kanssa kikkailussa siten, että vaimennusteho on epäsymmetrinen sisään- ja ulosjouston suuntaan? Sitä pallon sisälle jäävää päätyä kun ei pysty pahemmin viistämään (paitsi purettavissa palloissa).



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 09.02.2017 21:09 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Viistämällä reikä vaan lyhenee. Porauksen n. 2mm syvälle, jälkeen hioin pikkureiän reunan särmiä vähän pyöreämmiksi. Roskien poisto magneetilla. Terän mitoilla vaikusta, sama, onko 6mm, tai 8mm. Pintakovuus väheni, varsinkin IFHS:n comforteissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 09.02.2017 21:28 

Viestit: 146
Eli ealab, porasitko 6 mm poralla n. 2 mm syvälle ja sitten pyöristit sen alkuperäisen reiän särmiä vai kuinka? Ymmärsinkö oikein?

Tarkoitus olisi nimenomaan pintakovuutta häivyttää CrossTourerista. Ilmeisesti nuo 15 mm mitä kori on korkeammalla tav. farmariin vaikuttaa juuri tuohon pintakovuuteen eli nypyttää vaikka kun ajaa asfaltin katkon yli tai pattista lumipolannetta.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 10.02.2017 09:59 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Oikein ymmärretty! :) Niinhän kirjoitinkin. En ole "Eli ealab".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 10.02.2017 11:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Uudet IFHS:n comfortit muuttuivat surkeista mukiinmeneviksi juuri tuohon ealabin tapaan. Kokeilin ensin pienempiä teriä, mutta lopulta porasin reiän 2mm terällä´. Vielä sen jälkeen päädyin viistämään reunat jollain 6-8mm terällä, sen jälkeen olin tyytyväinen.

H3+ -femmaan on tullut eteen vaihdettua joskus plussattoman pallot, silläkin pehmeni kivasti. Taakse saisi kyllä vaihtaa myös.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 10.02.2017 21:06 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
http://aijaa.com/qJTj6D
Linkistä näkyy kuvat taka ja varaajapallosta, kysynkin
-Onko takapallo itse viistetty? (heijjas hyvin mutta tuntu kuitenkin kovalta ajaessa) Vaihdoin tilalle rojektiautosta vanhanpallon viistosin ja olen todella tyytyväinen
No poika toi tullessaan uuden varaajapallon jossa oli uran sijasta korkeakaulus, eihän se käyny prkl..
-Otin samaisesta rojekti beksistä varaajapallon jossa kaulus myös,hioin se pois kierteen tasalle ja kävi hyvin. Nyt pumpun nakse väli on 30sek. entisen 8sek. sijaan.
Eli on ilmeisesti erillaisia yksiköitä varaajapalloille. Vielä....olikos kellä mahdollisuuta täyttää palloja, kun tuo poistettu pallo on varustettu täyttöventtiilillä(kuvan pallo) mutta ilmeisesti vajaa kun nakusu niin taajaan.
Mutta kyyti parani just semmoseks leijjumiseks joksi sen halusin :shock:



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 10.02.2017 21:13 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
http://aijaa.com/AvZ9y3
Linkki varaajapalloon



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys
ViestiLähetetty: 10.02.2017 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Takapallon mukaisen "kauluksen" olen nähnyt ainakin CX:n palloissa, taisi olla myös BX vanin pitkissä etupalloissa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: