Eipä olisi eka ruiskupeli mistä suutin jumittuu toimimattomaksi käyttämättömyyden aikana...
Jos viitsit irroittaa ruiskun "älylaatikon" niin sieltä pääsee kivasti mittaamaan onko suuttimet ja niiden johtodukset sähköisesti kunnossa. Jokaiselle suuttimelle kun menee oma piuhansa, vaikka niitä ohjataankin "vain" kahdessa ryhmässä. Voit myös yrittää saada suuttimen toimimaan, "naksuttelemalla" sähköä, mutta mieluusti vain 4-7 ohmin etuvastuksen kautta ettei suuttimen kela ota ja pala...
Samalla tavalla sitten voit myös tarkistaa kun bensapumpulla järjestää paineet järjestelmään, että suihkuttaako kaikki tai poikkeaako sumu oleellisesti jossakin. Tai vuotaako koko ajan läpi, tai vielä pahempaa, vuotaako suuttimesta bensaa suoraan ulos. Pitäisi olla vaihdettu 0 280 150 043 numeroisiin jossain elämänsä vaiheessa, mutta yhtään ei yllättäisi vaikka sieltä vielä löytyisi numerolla 0 280 150 003 varustetut suuttimet, jotka aloittaa vuotamisen ulos, ainoa epävarma on ajankohta. Tunnettu paloriski noissa...
Uusiakin saa, Boschin osana ihan törkyhintaisia, mutta rapakon takaa löytyy korvaavia suoraan yhteensopivia suuttimia maltillisempaan n. $77 kappalehintaan,
tällaisesta paikasta. Yksi sarja noita tuli kaverille DS:ään, ja kummasti käynti parani uusilla suuttimilla. Alta viikossa tilauksesta olivat kotona. Ainoa ero noissa on että bensanpaine pitää nostaa 3,0 bar lukemiin, alkuperäisestä 2,0 bar paineesta...
Tuossa kaverin autossa olikin sitten suuttimien kanssa koko sarja vikavaihtoehtoja. Yksi jumissa, kaksi vuoti läpi ja yksi ulos toisen tihkuessa hitusen. Välillä toimi paremmin, välillä huonommin, toisinaan ei ollenkaan. Bensapuolen häiriöt sittemmin hävisivät kun suuttimet vaihtui uusiin. Ja siinä yksilössä oli vielä nuo vaihdettavaksi kehoitetut alkuperäiset, mutta siihen oli ehkäpä syynä se että auto oli poistunut ajosta jo alle kymmenvuotiaana...