Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantian kaataminen kyljelleen http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23281 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Smoppi [ 19.04.2016 20:51 ] |
Viestin otsikko: | Xantian kaataminen kyljelleen |
Terve! Pitäisi vaihdella hydrauliputkia, mikä lienisi helpointa jos auton pohjan puolella mahtuisi työskentelemäänkin. Näppärintä olisi kääntää auto kyljelleen. Meneekö mitään pahasti ruttuun, jos poistan sivupeilin ja kaadan jonkun patjan päälle auton? Jäähdytysjärjestelmähän on toki tiivis, mutta kannattaako moottoriöljyt laskea pois ennen kaatamista? |
Kirjoittaja: | Igor [ 19.04.2016 21:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Moottoröljyjen poistamisen tarve riippunee täyttöaukon ja öljytikun sijainnista ja siitä kummalle kyljelle vekottimen kippaa. LHM:t kannattaa laskea pois. Oma veikkaus on että jotain menee taatusti ruttuun. Laitahan sitten kuvia operaatiosta. |
Kirjoittaja: | Smoppi [ 19.04.2016 21:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
LHM:t ovat jo irti autosta, sen takiahan tätä operaatiota tässä suunnittelenkin. Tällä hetkellä auto on pakitettu ramppien päälle, mutta ei siellä alla mahdu mitään tekemään. Eihän tuossa hyvä mene pilalle jos pieniä naarmuja tulee, mutta isot rutut ovat ikävämpiä. |
Kirjoittaja: | Raatokalle [ 19.04.2016 21:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Miltä kuullostaisi, jos auton kippaamisen sijaan ostaisi tunkin, pari pukkia taikka/ja ajorampit? Patenteilla sitten korottaa vähän lisää. Veikkaan, että fiksumpaa noin, kuin sitten ruveta putkirempan jälkeen kylkiremppaa tekemään. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 19.04.2016 21:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Ei ehkä kannata ihan kyljelleen saakka, tai enpäs osaa sanoa kuinka ahtaissa paikoissa taka-akselin tienoilla putket on, mutta ei kokokylkiasentokaan ehkä ole kauhean kätevä jos taka-akselia joutuu repimään. Eikös ladojen perinteinen venäläinen "pilarinostin" oli asentona meilkein kyljellään, mutta kuitenkin pyörien varassa. Kaksi...enemmän sopivan mittaisia kakkosnelosia, jotka estää ettei mene yli tai ettei kallistu taaksepäin. (vähän tukevammin kannattaa kiinnittää ettei tuet heilahda pois kun auton kanssa temmeltää) Näemmä onnistuu ilman pattinkejakin, eikä tosi mies mitään tuki ja turvakeppejäkään kaipaa: https://www.riemurasia.net/kuva/Lada-korjaamolla/78396 Mutta mitäköhän tuossa vaikuttaa hydejousituksen tolpat, voi tehdä kummia jos viikkotolkulla kestää? Ja mitenkäs tuo auto saadaan turvallisesti tuohon asentoon, alussa voisi kokeilla hydrauliikkaakin, mutta jossain kohtaa loppuu moottorin voitelukin - eli aika varovaisesti kuitenkin? [Edit eipäa voikkaan nostaa hydrauliikakka, kuten ei sen avulla pukeillekaan] Ja onko kuitenkaan kauhean paljon mukavampi työskentelyasento kuin nostettuna riittävän korkeille pukeille, nosto onnistuu pikkuhiljaa vähän kerrallaan myös tunkeilla, tarvitsee vain turvallisen tukevia puu tasoja tms.? |
Kirjoittaja: | eskere [ 19.04.2016 21:35 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen | ||
Ei kai sitä autoa kannata ihan kyljelleen kääntää. Tästä mallia:
|
Kirjoittaja: | Smoppi [ 19.04.2016 22:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Ladaan nyt tuskin tulee naarmuja kummempaa, vaikka jättäisi tuon pehmusteena toimivan vajaapaineisen renkaan kokonaan pois. Mitenkähän Xantiassa, jos laittaisi väliin kokonaisen rengassarjan... |
Kirjoittaja: | tommi [ 21.04.2016 08:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Minä olen koittanut ruikkiä öljyä ja kotelonsuoja-ainetta putkien päälle, josko vähän hidastaisi ruostumista. |
Kirjoittaja: | ealab [ 21.04.2016 09:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Vastaava "kallistusmekanismi" on tietääksi ainakin ollut saatavana "vauhtipahviin", vai mikä lie kova levy, tai kovalevy. Laitettuna "kovalevy" lähes lyö Golfin asfalttiradalla, eritoten tolkuton kaarrenopeus, menee heittämällä Golfin ohi..Video löytyi jostain netistä. |
Kirjoittaja: | svc [ 21.04.2016 11:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
ealab kirjoitti: Vastaava "kallistusmekanismi" on tietääksi ainakin ollut saatavana "vauhtipahviin", vai mikä lie kova levy, tai kovalevy. Laitettuna "kovalevy" lähes lyö Golfin asfalttiradalla, eritoten tolkuton kaarrenopeus, menee heittämällä Golfin ohi..Video löytyi jostain netistä. Mistä autosta nyt on kyse? Minulle "vauhtipahvi" tarkoittaa Trabantia.
|
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.04.2016 11:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
ealab kirjoitti: Vastaava "kallistusmekanismi" on tietääksi ainakin ollut saatavana "vauhtipahviin", vai mikä lie kova levy, tai kovalevy. Laitettuna "kovalevy" lähes lyö Golfin asfalttiradalla, eritoten tolkuton kaarrenopeus, menee heittämällä Golfin ohi..Video löytyi jostain netistä. Tämäkö sitten on tehtaan lisävaruste? ![]() ![]() Samalla löytyi niitä "lähes golfin ohittajia": ![]() |
Kirjoittaja: | ealab [ 22.04.2016 09:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Kuvassa Golffit jo ohitettu.... ![]() |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 22.04.2016 09:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Alkuperäseen kyssäriin, ennen oli semmonen ns keinu millä sai kalllisteltua no onhan niitä viäläkin maksaa yli 700€ pari kolme kertaa xantun hinnan kätevä tekee ite. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 22.04.2016 09:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
ealab kirjoitti: Mutta mitä onkaan Warre, kun siihen ympätään 3litran Audin kone, raapimaan 4:stä nurkasta, tai ainakin VW:n vähän isompi DOHC. Kyllä ihan tavallinen räntäntän-kone kisaviritteisenä ralliversiossa antaa jo riittävän kivat saundit ![]() |
Kirjoittaja: | JKiiski [ 23.04.2016 15:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian kaataminen kyljelleen |
Ei sitä autoa tarvitse niin kauhean korkealle nostaa. Mulla oli xantun helmojen alla 3 kpl 100 x 100 liimapalkkia ja yksi 50 x 100. Loistavasti mahtui tekemään hommia auton alla. Jos peräpää on jo ramppien päällä, niin silloin saa hallitunkinkin pujotettua alle. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |