Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 02.05.2016 18:30 

Viestit: 1
Moi. Miten todenäköistä olis että ilmastoinnin kompuran paineentunnistin olis rikki eikä koko kompura


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 02.05.2016 19:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ja vikakuvaus jonka perusteella moista kysyt on...? Painekytkin ei vedä jos järjestelmä on tarpeeksi vajaa.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 02.05.2016 19:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Noin fifti/sixti.
Jaa Kaapelimies ehtikin jo vastata.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 02.05.2016 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Kompuran paineentunnistin? Onko se siis siinä kompressorissa itsessään kiinni? Uudemmissa järjestelmissä on kompressorissa kiinni kierrostilavuutta muuttava sähköinen säädin joka voi myös olla rikki. Mikä auto?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 03.05.2016 14:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
mikä auto ? eikö olekkin hyvä ,mutta juttuja seuranneena tarpeeton ja närästystä aiheuttava kysymys :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 03.05.2016 14:33 

Viestit: 5126
Perinteiset painekytkimet on helppo mitata yleismittarilla liittimestä, kaksinapainen On-Off kytkin. Mutta noita on kai sekä alaraja että yläraja enkä oikeastaan edes tiedä miten päin kuuluu olla vai onko niitä molemmin päin toimivia. (Jossain oli ainakin niinpäin että sallitulla alueella kytkin kiinni ja liian pienellä paineella auki.)

Painekytkin tekee sen ettei kompuran päässä oleva käämi saa virtaa eikä veto kytkeydy, sen erottanee katsomalla ja kuuntelemalla (kompuran remmisiivassa), ellei ole kovin pahassa paikassa. Lisäksi voi olla vaikka virran syöttö jostain poikki tai käämi poikki tms. ja kaikki tekee saman "vian" eli sähkömekaaninen kytkin ei kompuran siivan tienoilla kytkeydy päälle.

(ja yleisin syy miksi alapainekatkaisin on lauennut ei liene kytkimen vika vaan kaasut karanneet)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 03.05.2016 15:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tuo olikin hyvä tieto. Täytätinin just ilmastoinnin mutta ei toimi, testeri antaa vian painekytkimestä. Kokeillaanpa laittaa liittimen nastat yhteen.
En tietenkään kerro mikä auto on kyseessä, mutta katsotaan kuinka todennäköistä on, ettei vika olekaan kompurassa ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmastointi
ViestiLähetetty: 03.05.2016 15:57 

Viestit: 5126
Teuski kirjoitti:
...En tietenkään kerro mikä auto on kyseessä...

Ihan turhaahan se onkin, joku voisi neuvoa vahingossa oikein :) Noita kun on uudemmissa myös erilaisia paineantureitakin ja niitäkin vielä eri tyyppisiä riippuen vuodesta ja mallista. Mikä testeri antaa vian painekytkimesta ja minkälaisen vian?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: