Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C4 sulakerasia http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23406 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Kaapox [ 09.05.2016 18:44 ] |
Viestin otsikko: | C4 sulakerasia |
Osaiskohan joku sanoa, minkä Peugeotin sulakerasia voisi käydä 2-litraiseen (bensa), vm. 2005 C4..? Tai käykö jonkun pienemmällä koneella varustetun C4:n sulakerasia myös 2-litraiseen, onko niissä eroa? Tarvisi rasian ja uudet kohtuu kalliita. Jos joltain purkamolta löytäisi käytetyn. En noita 2-litraisia sitikoita ole purkamoiden sivuilta oikein löytänyt. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 09.05.2016 18:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Onkohan nyt kyse konehuoneen (BSM) vai ohjaamon (BSI) sulakerasiasta? BSI on pari ECUn kanssa eikä auto käynnisty jos ovat eri paria tai ajonestoa ei ole ohitettu. BSM:ssä on BSM... alkuinen tunnus, samalla tunnuksella oleva pitäisi löytää. Käynee vaikka C5:stäkin jos on samanmallinen boksi. |
Kirjoittaja: | Kaapox [ 09.05.2016 20:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Niin tosiaan siis konehuoneen sulakerasiasta kyse. |
Kirjoittaja: | Natero [ 10.05.2016 12:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Tuolta http://www.telemail.fi/auto-france uusi alkuperäinen 350€. |
Kirjoittaja: | xmakko [ 10.05.2016 21:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Vaimon samanlaiseen C nelkkuun juuri kans vaihdettiin tuo rasia, aika vakio kesto taitaa olla noilla rasioilla. Sammu vielä mokoma parkkihalliin josta joutui hinaamaan sen ensin pois ennen kuin sai lavetille. |
Kirjoittaja: | Grovehill [ 15.08.2016 00:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Natero kirjoitti: Tuolta http://www.telemail.fi/auto-france uusi alkuperäinen 350€. Jeps! Omaan C4 VTR 2.0 2006:een vaihdettiin juurikin kyseinen verme muutama viikko sitten. Kerroin oireet ja kiinan bluetooth-ihmeella lukemani vikakoodit ja todettiin, että selvä tapaus. Lukivat vikakoodit vielä itsekin ja asensivat uuden sulakerasian / relekeskuksen sujuvasti ![]() Ei turhaa vianhakua tms. ylimääräistä laskutettavaa. Homma toimi loistavasti. Takuu mukaan. |
Kirjoittaja: | Matti m.ë. [ 15.08.2016 07:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Moro! Mikä siitä sulakerasiasta poksahtaa ja miksi? Millä kilometreillä? Talossa on kuin onkin 2.0 automaagi C4... Ajettu noin 150 tkm. |
Kirjoittaja: | Grovehill [ 16.08.2016 18:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Sieltä menee muistaakseni sulake F1 tai sen huonosti toteutettu liitäntä (Moottorin ohjausyksikön tietokone ...) joka aiheuttaa sitten nuo muutkin virhekoodit. Suunnitteluvirhe / tyyppivika siis. Ja tietysti koko hässäkkä on valettu hartsiin, ettei itse korjaaminen missään nimessä onnistuisi, vaan koko sulakerasia on uusittava. Jostain lueskelin, että noin 8 - 12 vuotta vois kestää. Omassa C4:ssä kesti aika tarkkaan 10v. Purkaamoilta noita varmasti löytyy edullisesti, mutta jos ja kun on suht samanikäisestä autosta & osasta kyse, voi olla lyhytaikainen ilo kun ei kai niinkään liity ajokilometreihin.. Tästä ketjusta näkyy nuo tyypilliset vikakoodit kun konehuoneen sulakerasia sanoo sopimuksen irti > viewtopic.php?f=9&t=20188 |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 16.08.2016 19:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Toi ny on gumma kun noita hartsilootia premium autoista korjaiilevat britanniassa oliko maserati sen ecuun teki ukko remonti korjas tyyppivian mikä ettei noita voi fixata kysyn vaan? Toi oli wheelerdealerissa missä korjasivat ecun. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 16.08.2016 20:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Kyllö noista sulakerasioista voi pimentyä mikä tahansa rele, ajovalot ja tuo käyntiin liittyvä yleisimmin. |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 16.08.2016 20:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Femmassa ainakin oli on tav pintaliitos releitä saa elektroniikkakomponenttejä myyvistä kaupoista. |
Kirjoittaja: | zemial [ 16.08.2016 21:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Ei taida olla sitikka ainoa merkki millä on tuo sama rele ongelmana. VAG-konsernin tuotteissa tuo rele tunnetaan nimellä "109" ja se on kyllä ihan vaihdettavissa. Tuo on 80-luvulta ihan uusiin malleihin asti säilynyt ongelma. Releen jalka irtoaa piirilevyn tinauksesta. Tuo on niin yleinen vika niissä, että olenkin pitänyt jo relettä varalla hanskalokerossa, jos perheessä on joku vagine. |
Kirjoittaja: | Plagu [ 16.08.2016 23:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Plösöilijä kirjoitti: Toi ny on gumma kun noita hartsilootia premium autoista korjaiilevat britanniassa oliko maserati sen ecuun teki ukko remonti korjas tyyppivian mikä ettei noita voi fixata kysyn vaan? Toi oli wheelerdealerissa missä korjasivat ecun. oon mä noita muutaman korjaillu mutta kun uus maksaa tuon ~300e niin on se sen verran syvältä olevaa hommaa että jätän vastaisuudessa väliin. |
Kirjoittaja: | sulo [ 17.08.2016 09:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4 sulakerasia |
Itellä on just tossa pöydällä yksi loota teurastettuna. Näyttääpi sille, että on valojen rele oikkarissa. Releen tyyppi 51nd10-w1 , mutta en löydä mistään suomen puljusta noita yli 20A releitä, ebaystä löytyy kyllä molempia bsm:ssä käytettävää relettä (51nd10-w1 ja 53nd10-y) |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |