Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pösön moottorinohjausboksin viasta (-06, 2.0 b)
ViestiLähetetty: 07.05.2016 19:37 

En löytänyt mun alkuperäistä stooria, missä raati neuvoi vaihtamaan ohjausboksiin uudet pinnit käytetystä osasta.
Mulla siis Pösössä tuli käyntihäiriöitä talvella ja virheilmoitus "engine management system faulty".
Vein Autkoketkulle tsekattavaksi ja totesivat ohjausboksin liittimen saaneen kylvyn syylarin termostaatin vuotaessa jonkin aikaa rikkinäisestä tiivisteestä. Vaihtoivat termarin ja totesivat minulle että pitää vaihtaa ohjausboksi, koska pari pinniä on niin huonossa kunnossa että kontakti on epävarmaa. Olivat kuulemma puhdistaneet pinnit, mutta ne kaksi voivat katketa milloin vain... olisi pitänyt tehdä 1700 € remppa.
No monta kuukautta on sujunut isommitta ongelmitta. Yhtenä päivänä häirikö Depollution fault, mutta se meni ohi itsekseen.
Eilen sitten päätin itse tsekata tuon liittimen kunnon ja yllätys oli suuri...
Ko. liittimen pinnit olivat vieläkin (vaiko uudestaan?) hapettuneet (vihreät). Irroitin boksin ja sisällä kävin jokaisen pinnin läpi kynsiviilalla viilaten pinnat puhtaiksi.
Tuota tehdessä ei löytynyt YHTÄÄN pinniä joka olisi ollut menossa poikki, saatikka että hapettuma olisi pinnan syönyt rikki.
... tuli hieman olo että koettivat vedättää minut teettämään heillä sen 1700 € rempan!!!
Merkkiliike...
Tänään ajelin tuon kynsiviilahuollon jälkeen reilut 400 km ilman minkäälaisia ongelmia. Kone lauloi kuin enkeli ja vastasi kaasuun aina heti, mikä ei viime kuukausina ollut itsestään selvää.

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

Viestin otsikko: Re: Pösön moottorinohjausboksin viasta (-06, 2.0 b)
ViestiLähetetty: 07.05.2016 20:00 

Kami kirjoitti:
En löytänyt mun alkuperäistä stooria, missä raati neuvoi vaihtamaan ohjausboksiin uudet pinnit käytetystä osasta...

Tätäkö tarkoitat? Jos, niin ei tuon hakemiseen ainakaan montaa minuuttia mennyt.

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.05.2016 11:19 

Tuleeko se neste varmasti termarin suunnalta noissahan.onnollu tyyppivikana koneen lämpöanturi joka vyotaa läpi ja neste ryömii aikaapäälle johtoa pitkin eculle.

Edit: no niinhän tuossa alkuperäisessä ketjussa olikin eikä mistään termarista.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.05.2016 18:35 

Jep, anturistahan oli kyse. Oli kyllä positiivinen yllätys ettei siellä mikään pinni melkein poikki ollut.
Ranu: kiitos vanhan ketjun kasvamisesta. Oli jotenkin silmät ristissä ettei osunut silmään haulla hakiessa.
Hyvin on motoeuri pelannut nyt. Harmikseni sit on alkanut jäähdytinnesteeseen hupenemaan...

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ]