Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

LHM-vuodon paikallistaminen
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23423
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  gelupa [ 12.05.2016 18:05 ]
Viestin otsikko:  LHM-vuodon paikallistaminen

Hieman ikävämpää vikaa pukkasi. XM jättää parkissa ollessaan alle ison lätäkön. Työpäivän aikana reilu kämmenen kokoinen lätäkkö jää etuapurungon kohdalle, hieman keskilinjasta kuskin puolelle. Montun päällä olen vuotoa koittanut paikallistaa ja etuapurunko on tosiaan aivan märkä. Olen painellut jarrua auto käynnissä, säätänyt korkeutta ja käännellyt rattia mutta vuotoa ei vain näy. Silti paikallaan ollessaan pissii allensa. Onko mitään ideoita mistä tällä tavalla oireileva vuoto voisi olla lähtöisin? Auto on XM V6 vuodelta 98.

Kirjoittaja:  uuno [ 12.05.2016 20:44 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Ohjausventtiili.....

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 12.05.2016 21:08 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Missäs siinä on vajoamisenestoventtiilit sun muut jakokamppeet mitkä Xantiassakin alkaa pissiä alleen aina jossain vaiheessa?

Kirjoittaja:  laakeri [ 12.05.2016 22:56 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Missäs kohdassa tuossa onkaan etupään HA-venttiili, pääseekö valumaan mitenkään apurungolle? Solenoidi kun happanee mokomasta, niin sehän alkaa kusemaan kiihtyvällä tahdilla.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 13.05.2016 00:11 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Vuotokohdassa on varaajapallo. Vuotaa sen juuresta.

Kirjoittaja:  gelupa [ 13.05.2016 07:08 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Varaajapallo on ihan keulassa, siltä kohdalta ei vuoda. Vuotokohdan lähellä on kyllä etukeskipallo, mutta senkin liitokset näyttää aivan kuivilta. Venttiilien sijainneista en tiedä, mutta ikävältä kuulostaa. Pitääkö tuossa nyt irrottaa koko etuapurunko että näkee mistä vuoto tulee, ja mitä moinen urakka vaatii?

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 14.05.2016 01:43 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Kruisaile tänne tai Laakerin katottavaksi jos et muuta keksi. PS. pistä numero YV:nä (tai tekstarina tms), hukkasin luurin viimeviikolla niin ei oo enää sun puhelinnumeroakaan.

Kirjoittaja:  JKiiski [ 14.05.2016 13:01 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Niin mikäs moottori siinä autossa on?
Muistelisin, että ainakin zpj4-koneisissa etukeskipallo on viety letkun päähän jonnekin syylärin lähelle.

Kirjoittaja:  gelupa [ 14.05.2016 13:15 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

ES9J4 on moottorin tyyppi. Kyllä se etukeskipallo on etuapurungon päällä kuskin puolella kun sen tässä juuri muutama kk sitten vaihdoin.

Kirjoittaja:  laakeri [ 15.05.2016 10:38 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

gelupa kirjoitti:
ES9J4 on moottorin tyyppi. Kyllä se etukeskipallo on etuapurungon päällä kuskin puolella kun sen tässä juuri muutama kk sitten vaihdoin.
Työnnä kamera sinne väliin ja ota kuva siitä solenoidin ympäristöstä. Tuossa on kuva Xantian vastaavasta, koko venttiiliblokin kuvissa on siis pallon kiinnityskohta pöytää vasten. XM:n venttiilissä on jotain pientä eroa, mutta esim. solenoidi on sama.
Kuva Kuva
Kuva Kuva

Kirjoittaja:  XM-Hannu [ 15.05.2016 11:27 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

Hienot kuvat, Laakeri. Vaan miten tuo solenoidi mahruu ruuvautumaan irti tuosta venttiilirungosta? Ja onko tyypillinen vuotokohta tuo isompi vihreä O-rengas?

Kirjoittaja:  laakeri [ 15.05.2016 16:53 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-vuodon paikallistaminen

XM-Hannu kirjoitti:
Hienot kuvat, Laakeri. Vaan miten tuo solenoidi mahruu ruuvautumaan irti tuosta venttiilirungosta? Ja onko tyypillinen vuotokohta tuo isompi vihreä O-rengas?
Mahtuu ihan mukavasti tulemaan, kun ulkokuori pyörii. Joskus saattaa olla kovin tiukassa, mutta varovainen uunitus auttoi ainakin itsellä ja jälkeenpäin luin muidenkin käyttäneen samaa taktiikkaa. En tiedä, voiko tuon O-renkaan haukkua vuotavan - se kun tiivistäisi muuten, mutta ympäriltä katoaa tavara. Noissa pelkän solenoidin kuvissa näkyykin, että tuo kuusiokanta on on yhdeltä sivulta kadonnut aika lailla kokonaan ja pääsee sieltä tiivisteen välistä kusemaan.

Ei näköjään ollut tästä kyse gelupan XM:n LHM-vuodossa kuitenkaan. Turvaventtiilin ympäristö näyttikin sitten taas melko mehukkaalta. Jopa niin mehukkaalta, että suosittelin pesua jatkoselvityksiä varten.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/