Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Activan etupuskurin / keulan korjaus
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23452
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Vekke [ 18.05.2016 12:26 ]
Viestin otsikko:  Activan etupuskurin / keulan korjaus

Tuli eilen kohellettua ratapäivillä auto kaidetta vasten ja nyt olisi vähän projektia jos vielä meinaa auton ajoon. Uusiksi menee ainakin puskuri, lokarit (oikea ehkä ok), umpiot, syylari, konepelti jne.

Liitteet:
WP_20160517_16_24_50_Pro_.jpg
WP_20160517_16_24_50_Pro_.jpg [ 107.96 KiB | Katsottu 12574 kertaa ]


Helpointa olisi varmaankin hankkia samanvärinen luovuttaja-auto, mutta tämä on hiukan hankalaa kun Activassa on erilaiset puskuri ja lokarit. Isommassa dieselissä ja VSX:ssä on ollut samat mutta niitäpä ei juuri näy tuossa värissä. Olisiko tavallisen Xantian keulan käytöllä muita seurauksia kuin että auto näyttäisi kummalliselta?

Kirjoittaja:  Teuski [ 18.05.2016 13:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Vekke kirjoitti:
Tuli eilen kohellettua ratapäivillä auto kaidetta vasten ja nyt olisi vähän projektia jos vielä meinaa auton ajoon. Uusiksi menee ainakin puskuri, lokarit (oikea ehkä ok), umpiot, syylari, konepelti jne.

Liitteet:
WP_20160517_16_24_50_Pro_.jpg


Helpointa olisi varmaankin hankkia samanvärinen luovuttaja-auto, mutta tämä on hiukan hankalaa kun Activassa on erilaiset puskuri ja lokarit. Isommassa dieselissä ja VSX:ssä on ollut samat mutta niitäpä ei juuri näy tuossa värissä. Olisiko tavallisen Xantian keulan käytöllä muita seurauksia kuin että auto näyttäisi kummalliselta?


Kakkoskoppaisissahan on kaikissa käsittääkseni leveät etulokarit. Olisko vilkun aukon muoto sama tai sopisko faceliftin vilkulla? Pelti taitaa olla vähän erilainen etupään kiinnityksen osalta, oliskohan faceliftin kulmakin pyöreämpi?

Kirjoittaja:  Igor [ 25.05.2016 10:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Ahvenistolla? Kuinkas se nyt tolleen? :?

Kun kaikki keulan osat menee kuitenkin uusiksi, niin olisko helpompi löytää faceliftin pelti, lokarit, umpiot ja puskuri..? Vai onko sovittaminen liian iso homma? Ehkä kuitenkin helpompi löytää väärän väriset pre-faceliftin osat ja maalata...

Kirjoittaja:  olli__o [ 25.05.2016 11:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Muistan törmänneeni (ehkä) samanvärisen perusmallin Face-lift myynti-ilmoituksiin pari kertaa ihan hetki sitten, toista en pysty muistamaan missä oli, enkä keulan kuntoakaan, mutta tuossakin vaikka pari suht edullista:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2240515

Vähän tietysti riippuu kuinka paljon hyödynnettävissä ja onko edes sama värikoodi, ja kuinka helposti muutoksen saa tehtyä jos edes haluaa uudempaa keulaa. Mikä kone, onko tuossa ollut (Turbo)välijäähy puskurin alla tai sopiiko perusmallin puskuri muutenkaan tai jäähdytinkään...

[Edit] se toinenkin taisi olla nettivaraosasta, Kaarinassa oleva ja ykköskoppaisia perusmallejakin löytyy.

Kirjoittaja:  Jeth [ 25.05.2016 17:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Mikä värikoodi tuos on? Meillon pihas yks purku activa josta vois saada osia. Tietää vain onko oikean punainen.

Kirjoittaja:  idefix [ 25.05.2016 21:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Mun käsitykseni mukaan acktiviassa eroaa puskuri ainoastaa sen ala osan ritilä myötä karvalakki mallista.Joten sellaisia tuskin löytynee ehjänä, joten ehdottaisin , että keräät muovipalat ahveniston nurmikolta ja muovihitsaillen kokoat ehjäksi. Maalauksen toki joutuu sietämään joka tapauksessa.
P-S Tommosta tehotykkiä ei pidä antaa aloittelioiden näppeihin :mrgreen:

Kirjoittaja:  Vekke [ 29.05.2016 18:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Tulipa hankalasti pahimpaan veneenkunnostuskauteen tämäkin homma. :D Sen verran kävin purkamassa rikkinäistä keulasta pois, että totesin vasemmanpuoleisen etuaisan kaipaavan pientä oikaisua. Jos on tiedossa halpa (ei tarvitse olla hyvä) paja, joka vetää suoraksi pääkaupunkiseudun lähellä niin vinkkejä otetaan vastaan.

Värikoodia en ole käynyt kurkistamassa, mutta on se ainakin minusta yleisimmän värinen punainen Activassa. Täytynee käydä tarkistamassa. Tietenkin tuollaisessa auringon polttamassa on jo valmiiksi katto ja kyljet erivärisiä. Mitäs kaikkea siinä purku activassa olisi tarjolla? Tarpeen olisi lokarit, puskuri, konetilan eteen tuleva muovi, umpiot? Syylari on särki myös, mutta kannattaako sellaista laittaa purkuautosta jos on kovin vanha? Välijäähyn kunnosta en tiedä, ilmastoinnista ajattelin tässä rytäkässä hankkiutua eroon. Saisi samalla vähän edes keulalta painoa pois.


Ja haveerista itsestänsä sen verran, että oma sähläys kun ei malttanut hiljentää riittävästi vesisateen alkaessa. En tiedä onko muilla vastaavia kokemuksia, mutta minusta Activan pito on melko digitaalista, eli ei kauheasti varoita ennen kuin se loppuu.

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 29.05.2016 19:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Vekke kirjoitti:
...mutta minusta Activan pito on melko digitaalista, eli ei kauheasti varoita ennen kuin se loppuu.


Pitää paikkansa jos ollaan oloissa joissa rengasäänet vinkunallaan eivät varoita, eli sadekeli, sora tai talvi.

Kuivalla kelillä oikealla Michelinen rengastuksella on eturenkaiden vinkunasta ja pienestä aliohjautuvuudesta varsin pitkä matka pidon menetykseen. Koska auto ei kallistu ei vastaheittoja jne ole mainittavassa määrin, toisaalta kaikki tapahtuu nopeammin kuin tavallisissa kallistelu-autoissa.

Kirjoittaja:  Igor [ 30.05.2016 16:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Pitävällä alustalla ja hyvillä renkailla Activalla on todella helppo ajaa kovaa pidon rajalla, luisto ei taatusti pääse yllättämään, eikä kori tee mitään ylimääräisiä liikkeitä. Löysärunkoiset renkaat ja/tai huono pito toki muuttaa tilannetta hieman, mutta ei se minusta silti ihan on/off ole. Paitsi tietysti jos survaisee kaasun pohjaan kesken mutkan tuoreella asvaltilla... :oops:

Kuva

Kirjoittaja:  Vekke [ 21.09.2016 20:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Activan etupuskurin / keulan korjaus

Tämä projekti on vihdoin ottamassa askelia eteenpäin kesän kiireiden jälkeen. Uusi syylari tuli hankittua ja vaihdettua, mutta alavesiletku pahastui kiinnityksen yhteydessä ja halkesi. Nyt pitäisi löytää uusi ja sepä ei ole ihan helppo kun osa on NFP....

Ebayssa on yksi uudeksi kehuttu, jolle rahteineen kuitenkin kertyy melko suolainen hinta.
http://www.ebay.ie/itm/172228104464

Onko perehtynyt tarkemmin näihin letkuihin? Mister Auto tarjoilee rekisterinumerolla haettaessa hieman eri koodilla olevaa samannäköistä osaa http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdyttim ... _g475.html

Sopiikohan tuo paikoilleen sellaisenaan tai sovittamalla? Osan numero on 1343P1 kun alkuperäinen on 1351R0. Näyttäisi sopivan ainakin 2,0 16v koneeseen.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/