Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara 02 ovet ei mene lukkoon
ViestiLähetetty: 15.11.2015 21:47 

Auto on Xsara 1.6 hatchback ja vuoden ajan auto on jo väittänyt satunnaisesti että vasen takaovi ei ole kiinni. Asia korjautuu sillä kun avaa oven kerran ja paiskaa sen uudelleen kiinni. Nyt tämä kikka ei enää toimi. Ongelman tästä tekee se, että Xsara ei suostu lukistsemaan ovia tämän johdosta, eli joudun jättämään yöksi auton ovet auki. Onko konstia miten saan ovet lukittua? Arvaanko oikein että takaoven johdoista joku katkennut sarakohdan mutkasta?

Xsara Picasso 1.6 HDI 2007 360tkm
Poissa

Viestin otsikko: Re: Xsara 02 ovet ei mene lukkoon
ViestiLähetetty: 15.11.2015 22:08 
Käyttäjän avatar

Ovijohdoista kannattaa aloittaa.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 15.11.2015 23:06 

Ei ihan pikkujuttu? Nyt ei olisi ihan lähipäivinä inspiraatiota purkaa ovea ja syynätä johtoja. Kullanarvoinen vihje olisi nyt se, miten saan auton ovet lukkoon yöksi.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2015 10:31 
Käyttäjän avatar

Itseasiassa Xsarassa homma on helpompi, kuin monessa muussa sitikassa.
Kaapelissa on oven puolella helposti avattava bajonettiliitin. Kun vielä irrottaa ovistopparin remontin ajaksi, niin ovi aukeaa hyvin "huoltoasentoon". Takaoven johtoja taitaa tosin olla helpompi korjata etuoven aukosta käsin.
Eli oviliitin auki ja suojakumi irti kaapelin kummastakin päästä, jolloin se on helppo li'uttaa ohi vikakohdasta.

Entäs, jos avaat viallisen takaoven verhoilun, ja irrotat johdon lukkomoottorista?
Tai lukitset sen viallisen takaoven manuaalisesti?
Auttaisikohan, jos joku lähiseudulla Lexian omaava disabloisi keskuslukon BSI:stä?

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2015 13:09 

Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä. Löysin tällaisen sivun:
http://andysworld.org.uk/2012/06/12/and ... now-fixed/

Ajattelin jos mulla olisi sama häikkä kun tuossa sivulla. Olin onnekas, pelkästään tuo pyöreä iso moninapaliitin joka tulee oveen kiinni, oli hapettunut. Kaikki johdot vaikutti ehjiltä. Ei ollut edes crc:tä käsillä mutta pelkästään pyöreän liittimen irroitus ja takaisinkiinnitys korjasi ongelman.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2015 16:56 
Käyttäjän avatar

tuotapa oon kertonu monille ,jotka marisevat ranskisten epäluotettavuudesta ja epämääräisistä ongelmista. itse komopnentit ovat luotettavia , mutta LIITOKSET EIVÄT. ne on avattava mieluiten kerran vuodessa ja myrkytettävä sopivalla kontaktiaineella . ja takaisin kiinni ja kaikki toimii kuten pitääkin .........vuoden

Poissa

ViestiLähetetty: 09.12.2015 23:50 

kokemjne kirjoitti:
tuotapa oon kertonu monille ,jotka marisevat ranskisten epäluotettavuudesta ja epämääräisistä ongelmista. itse komopnentit ovat luotettavia , mutta LIITOKSET EIVÄT. ne on avattava mieluiten kerran vuodessa ja myrkytettävä sopivalla kontaktiaineella . ja takaisin kiinni ja kaikki toimii kuten pitääkin .........vuoden

Joo minullakin ongelma poistui yhdeksi päiväksi vaan. Crc llä sain vielä toisen päivän lisää, mutta sitten kiusanteko jatkui. No, mitäpä mukavan auton eteen ei tekisi, joten täytyy keksiä tuohon jotain.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.12.2015 15:09 

unohtui poistata "tärkein", eli tieto miten saan ovet lukkoon - ottamalla herjaavan oven pistokkeen irti (saranapuolelta).

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2016 07:43 

Täällä on myös samainen ongelma vasemman takaoven kans -02 farkussa: lukko pomppaa takaisin aukiasentoon ovia lukittaessa. Ja kun oven sähköliitin on paikallaan väittää auto että ovi on auki vaikkei ole. Käytin jo liittimen irti ja sumuttelin hapettumien liuottajaa pariinkin otteeseen muttei korjannut ongelmaa. Johdot vaikuttivat olevan ehjät.

Toinen ongelma on sit takaluukku mikä pomppaa auki aina kun auton käynnistää. Luulin että vika korjautuu uusimalla luukun johdot takakontin puoleisella liittimeltä alkaen lähelle kohtaa josta nippu menee takaluukun sisään. Nope. Ilmeisesti vika on luukun kytkimessä? Täytyy viikonloppuna taas kokeilla saada jotain aikaiseksi..

Poissa

ViestiLähetetty: 29.02.2016 15:01 

Purin luukun avauskytkimen irti ja putsasin liukusysteemin kontaktit. En löytänyt jämäkämpää jousta tilalle niin hätäratkaisuksi venytin palautinjousta. Sitten vielä viIlasin pari milliä painimentapista pois. Vaikuttais ettei enää startatessa luukku aukea ja kytkinkään ei enää ole hipaisumallia.

Takaovelle en keksinyt enää mitään. Onko kellään korjautunut tuollanen vika vaihtamalla keskuslukon moottori? Käykö etuoven moottori takaoveen kun sellainen löytyis?

Poissa

ViestiLähetetty: 29.02.2016 22:47 

Mulla Xsarassa oli vastaavia ongelmia ovissa, syynä oli katkenneet piuhat haitarikumissa, keskuslukitus ei ymmärtänyt että ovi oli kiinni, vaan tulkitsi oven olevan vielä auki, ja pompautti lukon auki (ihan samalla tavalla kuin jos ovi ihan oikeasti olisi auki). En osaa auttaa muuten kuin että tarkista vielä kerran ne piuhat siellä haitarikumin sisällä, mulla oli pahimmillaan kolme piuhaa poikki samassa johtonipussa.

Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
Poissa

ViestiLähetetty: 16.05.2016 23:48 

maximi kirjoitti:
Mulla Xsarassa oli vastaavia ongelmia ovissa, syynä oli katkenneet piuhat haitarikumissa, keskuslukitus ei ymmärtänyt että ovi oli kiinni, vaan tulkitsi oven olevan vielä auki, ja pompautti lukon auki (ihan samalla tavalla kuin jos ovi ihan oikeasti olisi auki). En osaa auttaa muuten kuin että tarkista vielä kerran ne piuhat siellä haitarikumin sisällä, mulla oli pahimmillaan kolme piuhaa poikki samassa johtonipussa.

mä epäilen että mulla on moninapaliittimen kontakteissa ongelma. Kuivalla kelillä ei ongelmaa mutta heti kun tulee sateet niin johan alkaa öisin ovet aukeamaan itsestään. ja talvella teki jatkuvasti. johdot ehjät.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.05.2016 23:49 

lucaf kirjoitti:
maximi kirjoitti:

mä epäilen että mulla on moninapaliittimen kontakteissa ongelma. Kuivalla kelillä ei ongelmaa mutta heti kun tulee sateet niin johan alkaa öisin ovet aukeamaan itsestään (vasemman takaoven ansiosta). ja talvella teki jatkuvasti. johdot ehjät.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2016 17:46 

Syyllinen voi olla myös lukkolaitteen sisällä oleva microkytkin.

jos muovivasaran omistat niin napauta lukkoon oven ollessa auki sopivalla voimalla (vääntyy pelti helposti) voi taas toimia viikon-kuukauden pari.

lukkolaite ei ole virallisesti purettavissa mutta onnistuu ja micronkin voi avata ja puhdistaa jolloin toimii normisti taas.(vaatii niitin poraamisen , kierteiden tekemisen ja koneruuvin tai jonkin muun korjauksen poratun niitin tilalle)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ]