Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX 20 => CX 3.0V6?
ViestiLähetetty: 27.09.2024 14:27 

Viestit: 15
Syksyllä alkaa taas tulemaan pitkästymisen oireita ja sitä alkaa kaivamaan verta nenästään ihan vapaaehtoisesti miettimällä pöhköjä projekteja, kun ei rättärin pohjalevyä paikatessa pääse vielä muka luovuus kukkimaan riittävästi.. :)

Onko kukaan tehnyt tai suunnitellut CX:n päivittämistä 3.0V6 tekniikalle? Itselläni on edessä alkuperäisen 2.0 ja 5-vaihteisen tekniikan pois nostaminen konetilasta siistimistä varten. Ettei siistimisen kanssa tulisi hutiloitua kiiren vuoksi (kun pitäisi saada kuljin ajoon nautiskeltavaksi), niin ajatus kaartoi vääjäämättä, että saisiko kutosen konelaatikon istumaan CX:n koppaan alkuperäisen tekniikan huollon ajaksi. Mieleisin yhdistelmä olisi vielä manuaaliloota jatkoksi, jotta ei tarvisi sisätiloja alkaa väkertämään automaatin hilppeille, mutta ei se ehkä tuokaan mahdoton ajatus olisi, jos saan tehtyä sen alkuperäisiä osia rikkomatta, niitä vastaaviin automaatin osiin vaihdellen.

Mitä tulee tästä lonkalta itselle mieleen huomioitavaksi:
-Etukelkan puukotus
-kiinnityspisteiden sijoitus + tuet
-ruiskut + ohjaus
-vetarit

Jos joku on moisen tehnyt joskus, niin menikö katsastukseen saakka?

..ja ei kenellekkkään olisi jäänyt suht' toimivaa kutosen tekniikkaa tai koko kuljiinta jouten?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 20 => CX 3.0V6?
ViestiLähetetty: 27.09.2024 19:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Liekö muita kuin se missä testattiin tulevan XM:n tekniikkaa. Mutta siinä taisi olla myös XM:n kelkat.
Mielessä on tuokin käynyt mutta vakiokelkan kanssa aika tekemätön paikka. Ja paljon menetetään jos McPhersoniin siirtyy.. Pitkittäismoottorina onnistuisi varmaan paremmin ja saisi levytkin lootan kylkeen kuten "oikeissa" sitikoissa. Sehän oli myös tarkoitus CX:n protossa boxerin kanssa. Varmaan lähtisin jotain R25 V6 tekniikkaa sovittelemaan.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 20 => CX 3.0V6?
ViestiLähetetty: 27.09.2024 21:26 

Viestit: 317
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Millanen kutosen tekniikka se pitäisi olla? On yksi 12 tappinen v6 prv xm:stä etukelkkoineen, manuaalivaihteistoineen kaikkineen tallin lattialla, osittain purettuna. Johtosarjassa on käynyt puukko. Pyörännavatkin roikkuu mukana. Siitä voisi ainakin kaikki moottoria lukuunottamatta irrota edullisesti. Moottorista pitäisi ehkä lohkot varastaa omaan projektiin, joka ei meinaa millään edetä.

Mitään takuuta osilla ei luonnollisesti ole, purkuautosta napattu tekniikka, moottori pyörii ja puristuksiakin oli ainakin vuosi sitten. Kyseisessä autossa ei ollut vesipumppua paikallaan eikä polttoainetta tankissa niin ei tullut testattua konetta lainkaan.

Tuo tekniikka kai pitäisi mennä kilpiinkin, jos sen saa pellin alle tungettua? Tarkkaan en sääntöjä tiedä, mutta on kai riittävän tehoton, "kevyt" ja "vähäpäästöinen".



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 20 => CX 3.0V6?
ViestiLähetetty: 29.09.2024 20:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Ajatusta on varmasti pyöritellyt yks jos toinen CX kuski, vaan eipä ole julki tullut toimivaa pakettia aiheesta. Aikoinaan oli kaupan mobile.de:ssä turbo CX, johon oli istutettu toinen turbokone takapäähän. Ilmeisesti koko etukelkka oli saatu tungettua korin sisään. Ei muistaakseni oltu edes yritetty leimalle. Farkun korissa olisikin reilusti tilaa moiselle viritykselle, saisi nelipyörä ohjauksenkin samalla. :D



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 20 => CX 3.0V6?
ViestiLähetetty: 29.09.2024 20:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Jos kutosta kaivataan, miten olisi Leyland Pricessin poikittain oleva 2,2 suora kutonen, vaihteisto koneen keskellä/ alla. Koneesta on huonosti kuvia netissä.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: