Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

2010 C5 II esp/asr system faulty
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23490
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  firejau [ 26.05.2016 21:35 ]
Viestin otsikko:  2010 C5 II esp/asr system faulty

Auto siis heittää tuollaisen ilmoituksen käynnistyksessä. Ongelma ilmaantui sen jälkeen kun ohjausvaihde käytettiin autosta poissa, purettiin ja kasatessa ratille johtava akseli teki epähuomiossa 180 asteen pyörähdyksen. Johtuneeko ongelma nyt sitten tuosta heitosta, ratin asentoanturi tykkää pahaa ja ongelma korjautuu kun purkaa ajankuluksi taas ohjausvaihteen ja pyöräyttää akselin takaisin alkuperäiseen asentoon?

Kirjoittaja:  avbx [ 27.05.2016 19:21 ]
Viestin otsikko:  Re: 2010 C5 II esp/asr system faulty

Helpommalla päässee kun kalibroi ratin asentoanturin lexialla.

Kirjoittaja:  firejau [ 29.05.2016 18:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 2010 C5 II esp/asr system faulty

avbx kirjoitti:
Helpommalla päässee kun kalibroi ratin asentoanturin lexialla.


En tiedä mistä toi 180 astetta tuli tonne, mutta siis ratti on hitusen vinossa.

Olis pitänyt ehkä uskoa tätä neuvoa. Käytin päiväni purkaessa koko höskän ja mielestäni sain suoraan. Kasauksen jälkeen ratti samassa asennossa... huomenna sitten kalibroimaan sitä anturia, olkoon ratti ihan miten huvittaa.

Kirjoittaja:  svc [ 29.05.2016 19:03 ]
Viestin otsikko:  Re: 2010 C5 II esp/asr system faulty

firejau kirjoitti:
En tiedä mistä toi 180 astetta tuli tonne, mutta siis ratti on hitusen vinossa.

Olis pitänyt ehkä uskoa tätä neuvoa. Käytin päiväni purkaessa koko höskän ja mielestäni sain suoraan. Kasauksen jälkeen ratti samassa asennossa... huomenna sitten kalibroimaan sitä anturia, olkoon ratti ihan miten huvittaa.
Oliko raidetangon päät irti ohjausvaihteesta? Onko aurauskulma sama, kuin ennen? Se vinous tulee helposti sieltäkin. Muistaakseni C5:ssä ei ohjausakselia voi kiinnittääkään ohjausvaihteeseen kuin yhteen asentoon.

Yleisesti ottaen ratin pyörittelyssä ohjausakseli irrotettuna kannattaa olla hyvin varovainen airbagillisissa autoissa.
Airbagin spiraalin "kiristymisvara" ei riitä, jos ratti on kierroksen väärässä asennossa spiraalin kiristymissuuntaan.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/