Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
CX normi öljynpaineet? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23496 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 28.05.2016 11:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX normi öljynpaineet? |
Ei nuo kaukana oikeasta ole, itsellä on käytössä se GTI Turbon "oma" painemittari, eli sehän näyttää 0-4-8 ja vajaa 4:n kohdalla on hahlo, joka ilmeisesti merkaa OK-kohtaa ![]() ![]() Saako tuohon valittua useammasta anturista tietoja? eli alunperinhän on öljyn lämpötila, jäähdytysnesteen lämpötila,kello ja ulkolämpötila. ![]() välillä itseänikin kiinnostaisi oikea öljynpaine ja latausjännite... ja tietty ahtopaine, sitävarten tosin laitoinkin tarvikemittarin. |
Kirjoittaja: | koe [ 28.05.2016 13:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX normi öljynpaineet? |
cxtb2 kirjoitti: Ei nuo kaukana oikeasta ole Haa, veikaten saattaa ehkä sittenkin voittaa... cxtb2 kirjoitti: Saako tuohon valittua useammasta anturista tietoja? eli alunperinhän on öljyn lämpötila, jäähdytysnesteen lämpötila,kello ja ulkolämpötila. Mun yksilössä oli vain kello ja jäähdytysnesteen lämpö. Kellokin oli rikki. Ilmeisesti jossain vaiheessa vaihdettu 2-näyttöinen 4-näyttöisen tilalle. Halusin nuo muutkin lämmöt siihen. Nyt se on tehty niin että toi käy suoraan siihen auton johtosarjan päähän. Lisäksi piti normimittaristoon menevä paineanturin piuha tietty ohjata uuteen paikkaan. Latausjännite luetaan "digital displayn" käyttöjännitekarvasta. Moottori käynnissä se saa suoraan samaa mitä akku saa mutta sammuksissa jostain syystä sinne tulee voltti vähemmän. Ton kompensoin softalla; jos alle 13 niin tuunataan korjauskertoimella. Saisi sinne muidenkin antureiden näyttöjä. Vaatisi kaapelointia ja softamuutoksia. Laitoin siihen tarpeettoman "ison" mikrokontrollerin että jäi vapaita jalkoja ja vapaata muistia jos tarve ja inspiraatio joskus iskee. Ja LCD:ssä on vielä tilaa, se "ok" tieto on siellä vähän turhaa, mutta en halunnut sitä reunaa jättää pimeäksi ![]() cxtb2 kirjoitti: ja tietty ahtopaine, sitävarten tosin laitoinkin tarvikemittarin. Joopa. Tota ahtopainetta olen hieman pohtinut. Mulla se virallinen mittari heiluu kyllä kun kaasua polkaisee, mutta sen käytös/näyttämät ei oikein tunnu järkeviltä. Lienee vähän särki. Painetieto näyttää tulevan sytytys eculta. Mitenköhän se kertoo asioista; jännitteen tasolla vai pulsseilla vai miten? K-a-r-i |
Kirjoittaja: | jasu [ 28.05.2016 13:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX normi öljynpaineet? |
Joskus tuli mittailtua paineilman kanssa GTi Bx:n antureita, ja niistä löytyi lineaarisesti lukemat 0-400 ohmin väliltä..: 0bar 400 ohmia 1bar 350 ohmia 2bar 300 ohmia 3bar 250 ohmia 4bar 200 ohmia 5bar 150 ohmia 6bar 100 ohmia 7bar 50 ohmia 8bar 0 ohmia Käsittääkseni sama anturi on myös Cx:ssä..? |
Kirjoittaja: | koe [ 28.05.2016 14:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX normi öljynpaineet? |
jasu kirjoitti: Joskus tuli mittailtua paineilman kanssa GTi Bx:n antureita, ja niistä löytyi lineaarisesti lukemat 0-400 ohmin väliltä..: ... Käsittääkseni sama anturi on myös Cx:ssä..? No jopas ja kiitos. CX:ssä on esim. FAE 14500 (jollaisen taannoin hain siihen motonetista), ja näyttäisi internetin mukaan sama olevan yhdessä jos toisessa BX:ssä. Laitan siis tuollaisen suoran sinne. K-a-r-i |
Kirjoittaja: | svc [ 30.05.2016 10:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX normi öljynpaineet? |
cxtb2 kirjoitti: Ei nuo kaukana oikeasta ole, itsellä on käytössä se GTI Turbon "oma" painemittari, eli sehän näyttää 0-4-8 ja vajaa 4:n kohdalla on hahlo, joka ilmeisesti merkaa OK-kohtaa Se hahlo saattaa olla myös mittarin kalibrointia ja anturin testausta varten. Korjaamolla voitiin mittari ja johdotus testata helposti laittamalla testivastus konehuoneessa johdon päähän ja katsomalla, että neula nousi merkkien väliin.![]() Esim. 80-luvun VDO:n mittareissa on monesti kehyksen taakse piiloon jäävä merkki, johon neulan pitää osoittaa kun se nostetaan 0-kohdan pinnin yli niin, että viisarin jousi ei ole jännityksessä. -89 Audissa bensamittari ja ajotietokone säädettin laittamalla tankkiin tarkasti 10 litraa polttoainetta ja mittarissa suojatulpan alla olevasta reiästä neula käännettiin pienellä 6-koloavaimella osoittamaan pientä pistettä. Ajotietokoneen näyttämä polttoainemäärä voitiin samoin säätää litran tarkkuudella. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |