Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 15.06.2016 08:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Melkein neljä päivää sai nauttia XM;n kyydistä kun jo seuraavaa murhetta pukkaa (huoh). Ilmastoinnin toimintaa tallin pihalla ihmettelin. Kun tuli aika lähteä kotiin niin eihän auto starttaa enää. Solenoidi naksahtaa, mutta ei pyöritä. Liian kauan kun käänsi avainta niin nousi savu pellin alta. Startti entinen...luulisin.

Muutamia keskusteluja aiheesta löysin ja kuulostaa pelottavan työläältä tuon vaihtaminen. Joku oli koko keulan (puskuri, maski, puhalimet) purkanut pois tieltä. Ei kai sentään noin työläs tarvitse olla? Onko patonkilaisista joku moista vaihtanut. Mitkä on oikeat ja helpoimmat työvaiheet tuon tekemiseen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 15.06.2016 10:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
Ei tarvitse keulaa purkaa, vain se alimmainen suojapellin kaista, joka on hyvä ottaa irti öljynsuodatintakin vaihdettaessa, 4kpl. m6-pulteilla kiinni.

Ahtaassa paikassa se startti kyllä on, siellä pakosarjan mutkassa, mutta tulee kyllä pois, kun oikeassa asennossa pujottelee (2x olen ottanut / asentanut ZPJ:n startin...) itsellä ei vika ollut laturissa, vaan johdoissa.

Ja kannattaa olla tarkkana sen startin johtojen asentamisessa, ettei tule savut sieltä, ottaa helposti runkoon / suojapelliin, jos on väärässä asennossa.

Takaisinlaitto on sitten vielä tarkempaa kuin pois ottaminen, kannattaa muistää mieleen, mitäkautta se mahtuu tulemaan / menemään,,,, 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 15.06.2016 11:30 

Viestit: 985
hogander kirjoitti:
Solenoidi naksahtaa, mutta ei pyöritä. Liian kauan kun käänsi avainta niin nousi savu pellin alta. Startti entinen...luulisin.

Startin ja akun väliset suuren virran johdot+liitokset+asiaankuuluvat maat ainakin vois käydä läpi ennen kuin ryhtyy hirmutöihin. Samat oireet oli kerran itselläni ja savukiehkura nousi akun navasta. Putsaus ja kiristys ja taas toimi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 15.06.2016 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
IJN kirjoitti:
Startin ja akun väliset suuren virran johdot+liitokset+asiaankuuluvat maat ainakin vois käydä läpi ennen kuin ryhtyy hirmutöihin. Samat oireet oli kerran itselläni ja savukiehkura nousi akun navasta. Putsaus ja kiristys ja taas toimi.


Maadoitukset ja akunkengät olen hoitanut jo aikaisemmin. Tuolloin uusin myös laturille/startille menevän +johdon akun puoleisen pään. Silloin startti pyöritti vaivalloisesti. Savu tuli kyllä selkeästi koneen edestä oikealta. Laturin/startin suunnalta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 17.06.2016 08:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Irrottelin eilen tämän. Startti on kärvähtänyt. Työvaiheet oli seuraavat:

1. Akun kenkä irti
2. Keula ylös
3. Suojapelti irti (3 pulttia/mutteria)
4. Johdot irti
5. Varaaja irti ja muutama hydeputkenpidike.
6. Startin 3 kuusikolopulttia irti.
7. Starin pujottelu pakosarjan ja koneen välistä.

Varaajan irrotin, koska halusin saada kunnollisen kuusikolohylsyn tuonne väliin. Marketin kuusikoloväännin tuonne olisi kyllä mahtumut. Olen kuitenkin hieman hysteerinen noiden nuljahtamisen suhteen, enkä uskaltanut moista käyttää. Aika simppeli, eikä edes aikaa vievä homma ollut tämä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 18.06.2016 10:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Sain "uuden" startin paikoilleen (Kiitos xmfanin varastojen). Huomasin kuitenkin johtoja asentaessa, että jonkin anturin johdot olivat sulaneet solenoidin johdon kanssa oikosulkuun. Mikä suojasukalla varustettu anturi on kuvassa ja mihin se menee. Öljyn lämpötila ECU:lle?

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 18.06.2016 11:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Öljynlämpö se on.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 12V -92 Startti
ViestiLähetetty: 18.06.2016 19:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Öljynlämpö se on.


Tämä selvä. Mihinkähän käyttöön tuo on? Jakopään puolella öljypohjassa on toinenkin anturi. Onko tuokin lämpötila-anturi ja mihin käyttöön se sitten on?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron