irakso kirjoitti:
Katsoin vielä homman jälkeen lukijalla kaasuläppäanturin tiedot.
Startin jälkeen seilasi vähän muutaman prosentin sisällä ja rauhoittui sitten kun antoi vähän kenkää jääden
12,9%. Aikaisemmin tyhjäkäynnillä lukema oli 14,8. Liekö tällä tiedolla sitten mitään merkitystä.
Siinä mielessä on merkitystä, että nyt tiedät kaasuläpän asennosta tulevan tietoa. Se miksi putsauksen jälkeen oli isompi arvo, voi johtua jo pelkästään siitä että nyt moottori oli vähän kylmempi, noissa sähköisellä kaasuläpällä olevissa moottoreissa tyhjäkäyntikierrosten säätö tehdään usein samalla läpällä eikä erillisellä säätimellä kuten vaijerikaasullisissa...
Se mikä sitten voisi olla arvokkaampi tieto tuosta läpän asennosta, olisi seurata läpän liikettä ja prosenttilukemaa samanaikaisesti, moottori sammutettuna. Sitä en tosin tiedä, liikkuuko läppä tuolloin, mutta kokeilla voisi? Ja jos sitten liikkuu, niin seuraisi tuleeko välillä "hämäriä" lukemia jotka kertoisivat anturin kulumisesta. Ne mitä on tuommoisia ihmeteltyä tullut, niin niissä on kaksi anturia joista pitäisi tulla vastaavat tiedot, ja jos ne kovin eroaa niin sitten alkaakin vikakoodeja löytymään sekä käytös muuttumaan epämääräiseksi...