| Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
| XM V6 12V -92 Startti http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23625 |
Sivu 1/1 |
| Kirjoittaja: | hogander [ 15.06.2016 08:52 ] |
| Viestin otsikko: | XM V6 12V -92 Startti |
Melkein neljä päivää sai nauttia XM;n kyydistä kun jo seuraavaa murhetta pukkaa (huoh). Ilmastoinnin toimintaa tallin pihalla ihmettelin. Kun tuli aika lähteä kotiin niin eihän auto starttaa enää. Solenoidi naksahtaa, mutta ei pyöritä. Liian kauan kun käänsi avainta niin nousi savu pellin alta. Startti entinen...luulisin. Muutamia keskusteluja aiheesta löysin ja kuulostaa pelottavan työläältä tuon vaihtaminen. Joku oli koko keulan (puskuri, maski, puhalimet) purkanut pois tieltä. Ei kai sentään noin työläs tarvitse olla? Onko patonkilaisista joku moista vaihtanut. Mitkä on oikeat ja helpoimmat työvaiheet tuon tekemiseen? |
|
| Kirjoittaja: | cxtb2 [ 15.06.2016 10:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: XM V6 12V -92 Startti |
Ei tarvitse keulaa purkaa, vain se alimmainen suojapellin kaista, joka on hyvä ottaa irti öljynsuodatintakin vaihdettaessa, 4kpl. m6-pulteilla kiinni. Ahtaassa paikassa se startti kyllä on, siellä pakosarjan mutkassa, mutta tulee kyllä pois, kun oikeassa asennossa pujottelee (2x olen ottanut / asentanut ZPJ:n startin...) itsellä ei vika ollut laturissa, vaan johdoissa. Ja kannattaa olla tarkkana sen startin johtojen asentamisessa, ettei tule savut sieltä, ottaa helposti runkoon / suojapelliin, jos on väärässä asennossa. Takaisinlaitto on sitten vielä tarkempaa kuin pois ottaminen, kannattaa muistää mieleen, mitäkautta se mahtuu tulemaan / menemään,,,, |
|
| Kirjoittaja: | IJN [ 15.06.2016 11:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: XM V6 12V -92 Startti |
hogander kirjoitti: Solenoidi naksahtaa, mutta ei pyöritä. Liian kauan kun käänsi avainta niin nousi savu pellin alta. Startti entinen...luulisin. Startin ja akun väliset suuren virran johdot+liitokset+asiaankuuluvat maat ainakin vois käydä läpi ennen kuin ryhtyy hirmutöihin. Samat oireet oli kerran itselläni ja savukiehkura nousi akun navasta. Putsaus ja kiristys ja taas toimi. |
|
| Kirjoittaja: | hogander [ 15.06.2016 11:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: XM V6 12V -92 Startti |
IJN kirjoitti: Startin ja akun väliset suuren virran johdot+liitokset+asiaankuuluvat maat ainakin vois käydä läpi ennen kuin ryhtyy hirmutöihin. Samat oireet oli kerran itselläni ja savukiehkura nousi akun navasta. Putsaus ja kiristys ja taas toimi. Maadoitukset ja akunkengät olen hoitanut jo aikaisemmin. Tuolloin uusin myös laturille/startille menevän +johdon akun puoleisen pään. Silloin startti pyöritti vaivalloisesti. Savu tuli kyllä selkeästi koneen edestä oikealta. Laturin/startin suunnalta. |
|
| Kirjoittaja: | hogander [ 17.06.2016 08:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: XM V6 12V -92 Startti |
Irrottelin eilen tämän. Startti on kärvähtänyt. Työvaiheet oli seuraavat: 1. Akun kenkä irti 2. Keula ylös 3. Suojapelti irti (3 pulttia/mutteria) 4. Johdot irti 5. Varaaja irti ja muutama hydeputkenpidike. 6. Startin 3 kuusikolopulttia irti. 7. Starin pujottelu pakosarjan ja koneen välistä. Varaajan irrotin, koska halusin saada kunnollisen kuusikolohylsyn tuonne väliin. Marketin kuusikoloväännin tuonne olisi kyllä mahtumut. Olen kuitenkin hieman hysteerinen noiden nuljahtamisen suhteen, enkä uskaltanut moista käyttää. Aika simppeli, eikä edes aikaa vievä homma ollut tämä. |
|
| Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 18.06.2016 11:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: XM V6 12V -92 Startti |
Öljynlämpö se on. |
|
| Kirjoittaja: | hogander [ 18.06.2016 19:51 ] |
| Viestin otsikko: | Re: XM V6 12V -92 Startti |
Sitikkapuoskari kirjoitti: Öljynlämpö se on. Tämä selvä. Mihinkähän käyttöön tuo on? Jakopään puolella öljypohjassa on toinenkin anturi. Onko tuokin lämpötila-anturi ja mihin käyttöön se sitten on? |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|