Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 21.06.2016 09:12 

Viestit: 108
Xantia 1.9TD -96. Takapallojen vaihdossa painetta jää pallohin, vaikka laskee auton huoltoasentoon ja päästää keulasta paineet venttiililtä. Vihellys kuuluu. Jarrua paineltu. Onko jotakin huomiotta, tai löytyykö konstia?

Jousisylinterikin taitaa mennä vaihtoon, kun palloa vaihtaessa tiivistehuulloksesta lohkesi palanen ja tihkuu. Kokeilen vielä Uziittia tai muuta jämäkkää tiivistettä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 21.06.2016 09:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7826
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Olihan sulla auto käynnissä vielä kun avasit paineenpoistoruuvin? Muuten vajoamisenesto jättää paineet takajousitukseen.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 07:20 

Viestit: 108
Ei ollut. En enää muistanut tuota, 7 vuotta edellistä vaihdoista.

Eipä löytynyt sopivaa uzittia, melko varmasti sillä olisi pitänyt. Paljon työtä vaati ensiksi varaosan irroitus varaosa-autosta ja rikkoontuneen käyttöautosta. Käyttöautosta meni hydrauliputki poikki jousisylinterin juntturin juuresta, vaikka juntturi pyöri irti melko helposti. Varaosa-auton, vm. 2000, juntturit olivat oikean kokoiset, 99:ssä pykälää suuremmat halkasijaltaan, olisin purkanut ennemmin -99:stä. Kakstonnisen putki oli paljon ruosteisempi kuin -96:sen käyttöauton. Moottoritilat puolelta löytyi melkein oikean mittainen ruosteeton putki, jonka vääntelin uudelleen oikeaan muotoon. Takimminen sokka oli lujassa.

Taakse kokeilin vanhoista etucomforteista ensin poistaa pintakovuutta poraamalla rei'än 2.5 milliseksi ja kartio päälle, mutta tuli liian löysä. Vaihdoin 2000:sta(1.8bensiini) varaosa-autosta edestä 16 vuotiaat kaksoiskalvoetupallot kartiota poraamalla, yllättävän joustavat vielä! Mikä lie keskireiän koko(vai kaasuko vähänä), jysähtää vähän enemmän takapää routakatkeimessa, mitä etupää, johon laitoin 1.9TD:n omat pallot poratulla kartiolla. Vetokoukusta painelemalla melko pehmeä, mutta kerttoko se mitään?

Taidan kokeilla vanhoja takacomfortteja vielä poraamalla rei'än 1.5 milliseksi ja kartio päälle. Ihan mielenkiinnon takia. Ehkä lopuksi uudet etupallot taakse ja CX-BX viritysta eteen. Suosituksia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 08:40 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Voisi vain "isoporaus" riittää. Sillä reikä vaan lyhenee. Ja pikkureiän suuaukkoa voisi siistiä, pyöristää vähän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 12:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
hep. älä poraa niitä reikiä 1.6 - 1.8 mm suuremmaksi et voita mitään . itse oon kokeillu juuri samasta syystä CX:ssä . mutta huomasin ettei ole toivotuua vaikutusta .sen sijaan menettää merkittävän määrän vaimennusta .
sen sijaan tuon viisteen tekeminen saattaisi toimia . en ole kokeillut.
sen sijaan jo hieman vajuneet BX:n etupallot 55/500 toimivat mukavasti . myös 55/400 toimii ehkä jopa paremmin .
eteen santun 70/400 samaan aikaan . vaikutus oli itselleni mieluinen . eli alettiin liitää kuin mainingeilla ...pehmeästi . mikään noista ei poista sitä pintakuvuutta . mutta itse suosin renkaina 70 profiilisia . enkä missään tapauksessa mene alle 60 profiilisen.
jos ajaa pelkkää maantietä , niin hieman yli ohjearvon painetta renkaisiin . jos taas pelkkää kyläpyöritystä ja vaikka mukulakivellä , niin sama mutta toisinpäin .
maantielle malliksi vaikka . jos ohje on 2.4 , niin nosta 2.5
kylälle samalla säännöllä . 2.4 = 2.3 tai 2.2
vähentää sitä pintakovuutta joka on riesa D mallien jälkeen. niissä olikin 80 profiiliset renkaat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 15:06 

Viestit: 108
Tai aja kitkarenkailla.

Kyllä kartio hiljensi minun makuuni kolahduksia. Vai johtuuko sitten pelkästään edessä alkuperäisten pallojen suuremmasta keskirei'ästä, mitä comforteissa oli, ja melko isolta näytti reikä 1.8:sin etupalloissa, jotka tuli taakse.

Onkohan nuo kaksoiskalvopallot sitten "ikuisia" kun ainakin takana tuntuu menevän noinkin vanhat? Liidon tunne on läsnä.

Missä malleissa on noita BX 55/500 tai xantun 70/400? Kysyvät kuitenkin tarkempia tietoja tiskillä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 16:40 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Kun näyttää siltä, että takana tuollaiset reiät ovat liikaa. Sinne vaan reiän lyhennykset niin häviäisi se vähäinen pintakovyys, mikä on (kartio-)porattuihin etupalloihin verrattuna. Kun nyt edessä poratut alkuperäis 400/1,8/60:t ja takana 1,9D/1,8 ***:n etuset, vielä poraamatta. Takapää kyllä "taipuu" enemmän. Eteen 500:t jostain ehkä auttaisi balanssiin. Ps. Myös 400?/I.F.H.S:n comfortit edessä "menettivät" pintakovuutensa poraamalla. Mielestäni joustoon sinänsä, iskunvaimennukseen ei poraus paljon vaikuttanut, vain pintakovuuteen, mukavuuteen. Ulkopuoliset kyllä kertoneet, miten niiailee. Itse ei tottumisiltaan niin huomaa. Ps. Mitä iloa on, jos ei huomaa.. :shock: :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 20:04 

Viestit: 108
Porasin kartiot takana oleviin 1.8 Bensiinin etupalloihin (siis jo ennen paikoilleen laittoa). Mutta kolajaa pikkuisen enemmän. Johtuneeko sitten pallojen korkeasta iästä, vaikka kaksoiskalvopallot ovatkin. Vetokoukusta painelemalla peräpään liike on kyllä suuri. En tiedä voiko pallojen kuntoa edes yrittää siten arvioida.

Missä bexässä olis noita 55/500 palloja on käytetty?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7826
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Breakissa ja vanissa ainakin on pitkiä palloja ollut.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Painetta jää hydrauliikkaan
ViestiLähetetty: 23.06.2016 22:21 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Pallot ovat ok, jos joustoliikekin on ok. Siis oikeastaan pitäisi painua rajoittimeen asti, varsinkin hyväpaineisilla. Jos alkaa tuntua "vieteriautolta", sitten on paineet vähissä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron