|
Kirjoittaja |
Viesti |
NimimErkki
|
Viestin otsikko: Xsara Picasso, vetoakselin tukilaakeri Lähetetty: 14.05.2016 15:12 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Vantaa
|
Xsara Picasson pitkään jatkuneiden jurinoiden ja kolahtelujen aiheuttajaksi olisi nyt epäiltynä oikeanpuoleisen vetoakselin tukilaakeri. Näyttäisi siltä, että akselin ja laakerin sisäkoolin välillä on väljää, eli ilmeisesti akseli on pyörinyt jumittaneessa laakerissa. Välitöntä vaaraahan tuosta ei varmaankaan ole, mutta jotain tarttis ehkä kuitenkin teherä.
Onko laakerin vaihto isokin homma? Ja ennen kaikkea, onnistuuko välyksen poisto Loctitella tai vastaavalla? Jos ei, niin menee varmaan akselikin uusiksi, ja koko homman mielekkyyttä pitää ruveta miettimään siltä kannalta.
ex: Xsara Picasso 1,6 HDI 110 Vision vm. 2008 ex: Xsara Picasso 1,6 bensa vm. 2002 Kuusi vuotta ja 200 tkm Picassoilla, nyt aika vaihtaa johonkin muuhun. Montaa asiaa niissä tulee ikävä, mutta ei ihan kaikkea Citroeniin liittyvää... ;o)
|
|
|
|
 |
NimimErkki
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso, vetoakselin tukilaakeri Lähetetty: 23.06.2016 14:02 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Vantaa
|
Vastaan itse itselleni, tulevien sukupolvien iloksi ja hyödyksi.
Tukilaakeria ei saa erikseen, piti hommata koko vetoakseli. Mister-Autosta tilattuna, kotiovelle tuotuna hintaa tuli n. 90 euroa. Vetoakselin vaihto ei-merkkiliikkeessä n. 80 euroa, sisältäen lisätyn vaihteistoöljyn. Koko remontti siis reilusti alle parisataa, mikä on vielä kohtuullista tämän ikäisessä autossa.
Hyvänä puolena voin kertoa, että autoa koko minullaoloajan (pari vuotta / 80 tkm) vaivannut jurnutus liikkeellelähdössä ja hiljaisilla nopeuksilla loppui. Huono puoli taas on se, että kolinat eivät muuttuneet miksikään. Niiden osalta tutkimukset jatkuvat.
ex: Xsara Picasso 1,6 HDI 110 Vision vm. 2008 ex: Xsara Picasso 1,6 bensa vm. 2002 Kuusi vuotta ja 200 tkm Picassoilla, nyt aika vaihtaa johonkin muuhun. Montaa asiaa niissä tulee ikävä, mutta ei ihan kaikkea Citroeniin liittyvää... ;o)
|
|
|
|
 |
|
|