Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 17.05.2017 23:54 

Viestit: 40
XM 2.5td -98

Auto oli "korjaamolla" ja toimii. Avasin Ecu-boxin ja sinne oli tungettu kaksi osaa, joita en tunnista.
Ylempi on vanha, mutta en löydä sille paikkaa. Se on autossa kiinni ainoastaan tuolla johdolla.
Alempi kapistus on aivan uusi eikä ole ennen kuulunut varustukseen. Toisesta päästä letku menee naftapumppuun.
Liittyvätkö nämä toisiinsa ja onko niiden paikka siellä muovilaatikossa?
"Korjaamolta" en kysy. Enkä muutenkaan sinne enää sitikkaani vie.


Liitteet:
Sitikka.jpg
Sitikka.jpg [ 51.3 KiB | Katsottu 5097 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 18.05.2017 00:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Paha on postimerkistä arvailla?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 18.05.2017 01:37 

Viestit: 40
Nyt en ymmärrä...
Onko ne postimerkkejä??


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 18.05.2017 07:07 

Viestit: 5125
ranskatar kirjoitti:
Nyt en ymmärrä...
Onko ne postimerkkejä??

Yrittää viitata kuvan pieneen kokoon, mutta jos ei tuosta tunnista (sitä saa zoomattua selaimessa), niin ei varmaan tunnista ennen kuin on niin hyvä kuva että voi lukea tekstit. Noita mötiköiden tekstejä googlaamallakin tosin varmaan löytää mikä anturi/solenoidi on kyseessä.

Konetta en yhtään tunne, enkä mitä antureita/solenoideja siinä on, mutta mötikän muodosta ja liittimistä päättelisin että jonkinlainen paineanturi/solenoidi tms. voisi olla.

Se mitä kuvasta ei näy on tuleeko kumpaankin mötikkään vain sähköjohto (ja montako napaa) ja onko sen uuden johto liitetty jonnekin jälkikäteen vai ihan tehtaan johtoon sekä kumpaankin vain yksi (vai useampi) letku? Letkuissa arvaisin olevan ilmaa tai dieseliä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 18.05.2017 14:24 

Viestit: 199
Ylempi on EGR:n ohjaukseen/toimintaan liittyvä, tarkempi sielun elämä jäänyt tutkimatta. Toinen letkulähtö kuvassa ainakin ilman letkua.
Ja alempi mötikkä taisi olla ihan moninapainen sähköliitäntä, hiukan omaperäinen. Aukesi jollain kikalla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 18.05.2017 17:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Alempi on ruiskupumpun kaapeliliitin. Tuo muovikuori on lähinnä roiskesuoja ja irtoaa helposti. Sisällä keskellä sellainen lukitustappi johon menee poikittain sellainen levyhaarukka, jonka pää näkyy sivussa. Sitä painamalla riittävästi, irtoaa. Takaisinlaitto vaatii hieman voimaa.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 18.05.2017 18:22 

Viestit: 40
Sain tuon alemman avattua ja kasattuakin. Tiedätkö Wesa missä tuon paikka on? Ei se ainakaan boxissa ole ennen ollut.
Ylempi vehjes on numerolla 1950510 97 24 ja löytyy kuuklesta ruotsalaisesta varaosakannasta kyseiseen moottoriin nimellä vakuumventil. Tarkoittanee alipaineventtiiliä.
Olisiko se jotenkin otettu pois käytöstä ja tungettu sinne lootaan sen takia. Miksi sitten johto on kiinni?
Tuon viimeisen kuvan vaahtomuovisisustainen muovitatti löytyi jousijalan vierestä.


Liitteet:
IMG_0478.JPG
IMG_0478.JPG [ 30.21 KiB | Katsottu 4773 kertaa ]
IMG_0477.JPG
IMG_0477.JPG [ 40.16 KiB | Katsottu 4773 kertaa ]
IMG_0476.JPG
IMG_0476.JPG [ 50.91 KiB | Katsottu 4773 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tunnistusapua XM:n osille
ViestiLähetetty: 18.05.2017 19:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Autosi on näitä uudempia "kaasuläppämalleja" MSA 11 7.6 versiona.
Näissä kaasuläppä alipainetoiminen ja letku joka lähtee sinne imusarjan päähän läpälle pitää olla käytössä. EGR ojausventtiilin johdon irroittaminen aiheuttaa vikatilan ja rajoitetun polttoainesyötön. Egr:n saa pois ottamalla oikean sinne alas lähtevän letkun irti, mutta en muista pitikö tukkia venttiilistä se imureikä tai vaan laittaa imusuodatin?
Nykyinen 2,5:seni on vanhempi versio yksinkertaisemmin saastesysteemein ilman kaasuläppää.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: