Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

2.0 Hdi kansimuutos
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23871
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  XM Break [ 31.07.2016 23:42 ]
Viestin otsikko:  2.0 Hdi kansimuutos

Kuinka paha rasti olisi vaihtaa ATED (RHZ) moottoriin BTED4 kansi?

Mitä kaikkea menee minimissään uusiksi?

Kirjoittaja:  dbwarrior [ 01.08.2016 20:34 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Tuolla saari valtiossa syntymässä pökööttiin aika hurja setuppi jossa vaihtuu vähän muutakin kuin pelkkä 16 tappinen kansi.
PItkän topikin sivulla 12 soveittellaan kantta paikoileen.
http://306oc.co.uk/forum/showthread.php ... 33&page=12

Kirjoittaja:  XM Break [ 01.08.2016 23:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Hienoa toimintaa ja hyvin dokumentoitu.

Onhan toisilla aikaa (ja rahaa) puuhailla. Kateeksi käy :cry:

Aivan noin suureen prokektiin taivastallissa en ajatellut kyllä alkaa. :)

Sitten pari muttia:

Ihan kun lohko olisi ollut XUD (todella epävarma olo tästä veikkauksesta. Jotain outoa DW10:in verrattuna) :?

Miksi virtaukset mitataan ilman nokkia ja venttiileitä? Helppo saada mahtavia tuloksia? :roll:

Kirjoittaja:  Aapeli [ 01.08.2016 23:44 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

XM Break kirjoitti:
Miksi virtaukset mitataan ilman nokkia ja venttiileitä? Helppo saada mahtavia tuloksia? :roll:


Arvaus: Jos eri sylintereiden kanavista haluaa keskenään samanlaiset, niin helpompaa mitata ilman venttiileitä. Ts. käyriä on otettu kesken työstönkin ja tuossa on esitetty ainoastaan alkuperäinen ja lopullinen.

Kirjoittaja:  dbwarrior [ 02.08.2016 07:34 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Tuo kansi operaatio on Suomalaista osaamista ja todella pätevän kaverin käsialaa.
http://www.npsheads.com/

Kirjoittaja:  XM Break [ 02.08.2016 14:50 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

On se maailma mennyt taas rajusti eteenpäin :lol:

Joskus aikoinaan lyhyttä matkaa harrastettaessa, hämmästeltiin mittaustuloksia ilman venttiilejä ja venttiileillä oikeilla ja osittaisilla nostoilla.
Nätisti puhaltanut/imenyt ei sitten ollutkaan niin nätti. Langat sojoitti välillä vähän hassuihin suuntiin :cry:

Porttaajan sivuilla virtaukset ilmoitettu noston eri vaiheissa....

Kirjoittaja:  dbwarrior [ 02.08.2016 16:45 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen liittyen, mitä positiivisia vaikutuksia tuolla kansi swapilla tässä tapauksessa toivotaan syntyvän ?

Kirjoittaja:  olli__o [ 02.08.2016 17:45 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Mekaanisesti muistelisin että männissä voisi olla upotukset venttiilejä varten (tai ainakin toista puolta varten), en tiedä onko muuta eroa alakerrassa? Ilmeisesti polttoainepuolikin tarvitsisi ainakin virittää tai uusia jos/kun tehoa haluaa lisää? Eli minimissään riippuu mitä tavoittelee, minimissään saman tehoinen toimiva kampe vai mikä HP/kW tavoite varmaan vaikuttaa myös.

Kirjoittaja:  XM Break [ 02.08.2016 20:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Ei suoranaisesti olla nyt tehon perässä, mutta kansi pitää vaihtaa. Siitä se sitten lähtikin :lol:

Kirjoittaja:  olli__o [ 02.08.2016 20:56 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Ainakin pikaisesti googlailtuna näyttää olevan molemmissa koneissa venttiileille upotukset männässä (tosin molemmissa kai kahden venttiilin upotus, mutta tietysti eri kokoisena ja eri paikoissa)

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 02.08.2016 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

XM Break kirjoitti:
Ei suoranaisesti olla nyt tehon perässä, mutta kansi pitää vaihtaa. Siitä se sitten lähtikin :lol:
Ei ole maailman ensimmäinen lapanen joka on karannut pesuveden kanssa vai miten se oikein meni. 8-)

Kirjoittaja:  dbwarrior [ 03.08.2016 07:50 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Jos tarkoitus ei ole 200hp:n rajapyykin ylitys niin jättäisin vain idean tasolle.

Tuo 16V kanteen saa kohtuu helposti suutin kärkiä joilla varmasti ehtii oikea aikaisesti ruikasta yläkierroksillekkin polttoainetta. No sitten tarvitaan jo pystyvämpi Turbo.
Noiden ohjaamiseen sitten custom softat.
Vakio kytkin tulee olemaan aika tiukoilla, joten senkin joutuisi varmaan vaihtamaan .

Eli auto seisontaan ja projekti kertomus käyntiin :)

Kaverin käyttiksestä( 2.0Hdi xantia) ois tarkoistus ottaa 8V kannella 230hp. Saa nähdä miten käy.

Kirjoittaja:  XM Break [ 03.08.2016 09:02 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Vähän pääkopan pohjissa vanha Tippa-Team ajatus heräilee henkiin. :ugeek:

Eli lisää vääntöä alas ja vähemmän kierroksia........ (ahdinmuutos......)

Kirjoittaja:  dbwarrior [ 03.08.2016 21:22 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.0 Hdi kansimuutos

Kyllä tuosta 8 tappisessa kannessa taitaa ominaisuudet riittää kulutusoptimoinin suhteen ihan kohtuu tasoille. Ainakaan omassa projektissa ei ole vielä mieleen tullut että sen vuoksi kannen vaihtaisin. Onhan siinä 16V kannessa äkäsempi swirli kun sulku läpät on käytössä mutta ei kai ne mahdottomia eroja tee.

Se mitä turboon tulee niin onhan se vakio kkk03 toki vanha turbo mutta kyllä sen aika kivasti kartalle saa alhaalta jos niin halutaan. Tuon jälkeen käyttöalue venyy alaspäin.

6:s vaihde se tekis poikaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/