Minulla tuolla Lapinreissulla kone kiehahti, omaa huolimattomuutta

. Taustaa: Koneenvaihdosta lähtien keulan johtosarjaan jäi joku häikkä, ja puhallin pyörii aina, kun on virrat päällä. Akkukin on jo vanha, ja ennen matkaa oli paljon TOSI lyhyitä ajoja, ja akku tyhjeni. Siksi otin puhaltimen ohjausreleen irti, normaalikäytössä ei diesel kuumene muulloin, kuin pitkässä paikallaankäynnissä. Lappiin ajoimme 1200 km päivässä, useita pysähdyksiä, kuvaustaukoja ym. Klo 02 yöllä pysähdyimme Kittilä-Inari tien levähdysalueelle hiukan torkahtamaan. Parin tunnin päästä alkoi tulla vilu, ja käynnistin koneen "hetkeksi". Säädin lämmön 26 asteeseen, auto lämpeni mukavasti... ...ja nukahdin. Klo 6 heräsin johonkin, valtaisa höyrypilvi nousi konepellin alta. Syyläri oli alkanut vuotaa vanhasta liimakorjauksesta huolimatta yläkulmastaan. No, vettä Ivalo-joesta, ja rele paikalleen, taas oli auto ajokunnossa
