Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C4GP 2.0i AL4 pykälät http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=23934 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Patukka [ 13.08.2016 21:50 ] |
Viestin otsikko: | C4GP 2.0i AL4 pykälät |
Niin se vain menee oma hyvin palvellut Hdi GP lunastukseen.. uusi kiikarissa, tällä kertaa eräs bensa-automaatti mahdollisesti. Ihmetytti vaan, kun myyjä selitti kakkosvaihteen olevan jotenkin kaksipykäläinen, jolloin minun matikalla vaihteisto olisi 5-vaihteinen. Osaako joku selittää, mistä tässä kyse? Askiin on vaihdeltu öljyjä, suodatin aski purkamalla, sekä magneettiventtiilit. Onkohan tämä AL4 muutenkin karu AM6 vaihteiston jälkeen? Entä kumpi ennemmin, bmp vai al4? Löysin myös kiinnostavia 2.0 dieseleitä bmp:llä, en vaan ole sellaista ikinä ajanut. |
Kirjoittaja: | Prof. Dr. Holzauge [ 13.08.2016 22:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP 2.0i AL4 pykälät |
Kyllä se nelivaihteinen on. Tietysti momentinmuuntimen lukittumisen voi tietyissä oloissa havaita aika selvästi, jolloin tuo tuntuu ylimääräisenä "vaihteena" vaikka vaihde ei oikeasti vaihdukaan. AL4 on omien havaintojeni mukaan on nelivaihteiseksi ihan ok. Onhan se AM6:n rinnalla tietysti vähän kulmikas... |
Kirjoittaja: | Hessu [ 14.08.2016 07:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP 2.0i AL4 pykälät |
Omien kokemusten mukaan AL4 on siitä ärsyttävä, että vaikka se keskimäärin toimii OK niin aina satunnaisesti tulee teräviä vaihtoja ja muita omituisuuksia. Tuntuu ettei koskaan voi tietää mitä loota seuraavaksi tekee. Jos olet uutta C4P:tä hommaamassa niin kehottaisin unohtamaan sekä AL4:n että BMP:n. Koeta löytää AM6 lootalla varustettu yksilö. Niitäkin on, vaikkakin vähemmän. |
Kirjoittaja: | 100lassi [ 14.08.2016 15:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP 2.0i AL4 pykälät |
Kyllä ainakin omassa nelivaihteisessa C5 HDI:ssä momentinmuuntimen lukkiutuminen tuntuu kakkosvaihteella selvimmin..muttei tietenkään joka kiihdytyksessä. Onko muuten kellään kokemusta tuon 2.0 HDI + AL4 yhdistelmän vaihtokohdista kun millään ajotyylillä se ei vaihda isommalle kuin aikaisintaan noin 2500rpm kohdalla. Varsinkin 2-3 vaihdetta arvotaan just taajamanopeudessa 50-60 km/h.. ja usein pienemmälle vaihtaessa moottorijarrutusefekti turhankin aktiivinen.. |
Kirjoittaja: | Patukka [ 17.08.2016 12:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP 2.0i AL4 pykälät |
Hessu puhuit asiaa. Sopivaa en nettiautosta löytänyt, mutta blocket.se:ssähän se olikin: Hdi täysautomaatilla, exclusive-varustelulla, xenoneilla ym. kivalla ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |