Vuonna 2000 vaihtui paljon Xsaran sähköissä (ja myöhemminkin), eli kiinnostaa onko vanhaa vai uudempaa väyläsähköversiota, kaivamalla RPO numeron joko kenetilasta tai kuskin oven tarrasta saa selville mikä versio suurin piirtein lienee:
Lainaa:
Tuolla olikin tietoa minä vuonna/päivänä (RPO-numero) tuli sähkömuutoksia:
Lainaus
BSI tuli alkaen RPO 8473, eli jo I-koppaisessa alkuvuodesta 2000. Siinäkin vilkkuja ja pyyhkimiä ohjaa BSI. Viikset on johdotettu BSI:lle.
Jatketaan nyt sitten samaan syssyyn vielä lisää, ehkä tämä ei alkuperäiseen kysymykseen täysin offtopiccia edes ole

Facelift tuli RPO 8688 (22.8.2000) lähtien, ja COM2000 eli uusi viiksipaketti RPO 9003 (3.7.2001) lähtien. Noissa COM2000-viiksisissä BSI kyllä antaa loogisen komennon pyyhkimille, mutta releet sijaitsevatkin PSF1:ssä eli konehuoneen sulake-/releboksissa.
http://citroen-foorumi.com/index.php?to ... 3#msg87633Eli noina vuosina on ollut kaikenlaisia muutoksia sähköissä. Oman auton RPO-numeron löytää usein kuskin oviaukon tarrasta (siinä voi joskus olla alussa/lopussa "turhia" numeroita tai valmistuspaikka kirjaimia) alkupään Xsaroissa taisi olla konetilan tulipellissä maalattuna? ja tuolta voi tarkistaa minä päivänä auto rullasi ulos tehtaalta:
http://www.citroen-ds-id.com/gen/Gen_Organr.htmlEli BSI tuli 20.1.2000 jälkeen valmistettuihin, mutta rekisteröintipäivä voi olla joskus kauempana, joskus oikeinkin paljon.
http://citroen-foorumi.com/index.php?to ... .msg190629Toimiiko auto muuten normaalisti, käy ja valot, vilkut... toimii? Valojen päälläolo voisi vaikuttaa lisäkuormana ja voisi viitata huonoon liitokseen jossain. Huonot liitokset on ikäviä hakea, mutta kannattaa tarkistaa kaikki muutkin sähkölaitteet toimiiko ne ja sen jälkeen mitata sulakkeilta alkaen että jännite tulee sinne minne pitäisi.
(itse mittailin vanhaa Xsaraa kauan, mutta tosin harvakseltaan yhtä johtosarjan ison liittimen vikaa, joka antoi jännitettä joskus ja ilman kuormaa, mutta ei kuitenkaan niin paljon että olisi vikakohta kärynnyt, liittimen pinnitkin oli puhtaat ja kireät, eli vika oli kai jossain johdon ja liittimen liitännässä?
Mitkä valot vilkkuu siinä tilanteessa, mittariston varoitusvalot vai auton valot vai ihan kaikki?