Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Dsuper5 -73
ViestiLähetetty: 02.09.2016 08:53 

Viestit: 116
Katsastus käynti tuotti korjaustoimenpiteitä oikean puolen alapallonivelessä väljää. Onko alapallonivel avattavaa mallia? Hyvässä rasvassa on ainakin ollut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper5 -73
ViestiLähetetty: 02.09.2016 21:46 

Viestit: 261
Löysää ja kierrä reilu neljännes palloa, jolloin välys saattaa hävitä. Laita niveleen rasvaa ennen katsastusta. Siihen vai vaihtaa uuden pallonivelen ja sen kupin.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper5 -73
ViestiLähetetty: 02.09.2016 22:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
On avattava, ellei joku sitten ole laittanut sellaista mitä ei enää osiksi saa. Ja periaatteessa välys on säädettävä, mutta luultavasti pallo ja sen vastapinta ovat kuluneet siten ettei välyksetöntä enää saa pienellä askartelulla...

http://s88.photobucket.com/user/Jasun_k ... t=3&page=2
Tuossa muutama kuva aiheesta, vaikkakin eri mallin kohdalta. Samat ripustuksen osat kuitenkin on. Työkalu alapallolle on ihan omansa, ja kiristysmomentit muistelen olleen aika kovia...

http://shop.citroenclassics.co.uk/hub-front-73-c.asp
Tuolta näkee kuvia minkälaiset osat on kyseessä, sekä työkalut. Myös "uudistettu" versio ylä/alapalloista löytyy mikäli ei halua kasattavaa versiota enää asentaa. Pallonivelen hankin Sitroselta, tuolta hankin vain työkalun...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper5 -73
ViestiLähetetty: 02.09.2016 23:35 

Viestit: 261
Kun sitä palloa löysää ja kiertää sen ehken neljänneskierroksen, kuppi ja pallonivel hakeutuvat todrnnäköisesti niin, että välys on siedettävä ja auto läpäisee katsastuksen. Harrasteauton ajoilla saattaa todennäköisesti selvitä enempää korjaamatta.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper5 -73
ViestiLähetetty: 05.09.2016 08:51 

Viestit: 116
Kiitoksia tiedoista. Täytyy tilata osat ja työkalu. Tietty sitä ennen tarkastus, että on varmasti avattava.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: