Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Antipollutionia pukkaa.
ViestiLähetetty: 15.08.2016 22:04 

Viestit: 8
Alkoi C5 puskemaan vikakoodia P0903, viittailee siis epämääräisesti kytkimen suuntaan. No kytkinpolkimellahan on kyllä kytkin, jonka toimimattomuus tuli kerran esiin cruisen toimimattomuutena, eikä silloin antanut mitään vikakoodia. Nyt antaa vian kylmästä lähtiessä muutaman sadan metrin ajon jälkeen, eikä liity ainakaan kytkimen käyttöön suoraan mitenkään. Valon kun nollaa samontein, ei vika (tai paremminkin vain valo enää syty) ilmene ennenkuin kone on kunnolla jäähtynyt, esim. työpäivän jälkeen. Viisaana päätin kokeilla uudella lämpöanturilla (motonet 14,90€), sama muuten kuin volkkarissa, joten ajattelin sitikan mahdollisesti vierastavan mokomaa osaa. Ja taivas kirkastui, vikavalo ei enää syttynyt. Kolmeen päivään. Koska penkomishalukkuuteni on nolla ja auto toimii normaalisti, en kauheasti jaksaisi mokoman kanssa painia. Ylimääräiset valot kuitenkin vähän ärsyttävät, joten jos jollain olisi heittää jotain kokemusperäistä tietoa peliin, tulisin tuosta hyvinkin kiitolliseksi. Auto siis vanha -03 rhz koneinen, joten osien vaihtokokeilurumbaan en mokoman takia lähde. Hyviä ajatuksia siis vastaanotetaan.



Citroen, niile jotka tietävät millä ajavat...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Antipollutionia pukkaa.
ViestiLähetetty: 05.09.2016 19:57 

Viestit: 8
Synkän yksinpuhelun aurinkoinen päätös. Tonnin kulkuvälineen yletön penkominen ei kuulu harrastuksiini, joten päädyin aidan ylitykseen siltä matalammalta kohdalta. Eli huijasin auton luulemaan itsensä lämpöisemmäksi. Lämpöanturihan on ntc- tyyppinen, eli vastus laskee lämpötilan noustessa, joten suoraan ei voi laittaa vastusta johdon väliin, ohjainlaite luulisi vain konetta kylmemmäksi. Laitoinkin lämpöanturin johdon poikki ja vedin 2 napaisen johdon ratin alle johon asensin 3 napaisen kytkimen. Takaisinpäin kytkn yhden navan suoraan ja toisen jatkeeksi laitoin potikan josta pääsin säätämään kytkimen kakkosasennossa ohjainlaitteelle menevän vastusarvon. Nyt käynnistettäessä annan kytkimen olla "reaali" asennossa, joten kylmäkäynnistys sujuu oikean lämpötilan turvin. Koska vika toistaiseksi on aina tullut n.puolen kilometrin ajon jälkeen, olen parinsadan metrin ajon jälkeen heittänyt kytkimestä väärän tiedon ohjainlaitteelle ja ajanut n.kilometrin kunnes taas napsautan kytkimen antamaan reaaliaikaista lämpötietoa.
Näin olen välttänyt lämpiämisen alussa jostain pomppaavan vikavalon syttymisen yksinkertaisella tavalla. Obd- lukijalla katsoin potikan antaman säätöalueen olevan lämpötilana 18 ja 56 asteen välillä. Hatusta vetäen päädyin laittamaan huijauslämpötilaksi 36 astetta ja hyvin toimii. :mrgreen:



Citroen, niile jotka tietävät millä ajavat...
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: