Synkän yksinpuhelun aurinkoinen päätös. Tonnin kulkuvälineen yletön penkominen ei kuulu harrastuksiini, joten päädyin aidan ylitykseen siltä matalammalta kohdalta. Eli huijasin auton luulemaan itsensä lämpöisemmäksi. Lämpöanturihan on ntc- tyyppinen, eli vastus laskee lämpötilan noustessa, joten suoraan ei voi laittaa vastusta johdon väliin, ohjainlaite luulisi vain konetta kylmemmäksi. Laitoinkin lämpöanturin johdon poikki ja vedin 2 napaisen johdon ratin alle johon asensin 3 napaisen kytkimen. Takaisinpäin kytkn yhden navan suoraan ja toisen jatkeeksi laitoin potikan josta pääsin säätämään kytkimen kakkosasennossa ohjainlaitteelle menevän vastusarvon. Nyt käynnistettäessä annan kytkimen olla "reaali" asennossa, joten kylmäkäynnistys sujuu oikean lämpötilan turvin. Koska vika toistaiseksi on aina tullut n.puolen kilometrin ajon jälkeen, olen parinsadan metrin ajon jälkeen heittänyt kytkimestä väärän tiedon ohjainlaitteelle ja ajanut n.kilometrin kunnes taas napsautan kytkimen antamaan reaaliaikaista lämpötietoa.
Näin olen välttänyt lämpiämisen alussa jostain pomppaavan vikavalon syttymisen yksinkertaisella tavalla. Obd- lukijalla katsoin potikan antaman säätöalueen olevan lämpötilana 18 ja 56 asteen välillä. Hatusta vetäen päädyin laittamaan huijauslämpötilaksi 36 astetta ja hyvin toimii.
