Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xm hydraliikkavalo ongelma http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=24163 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | biätare [ 17.09.2016 19:53 ] |
Viestin otsikko: | Xm hydraliikkavalo ongelma |
Xm:n stopvalo palaa tyhjäkäynnillä pääsääntöisesti. Ajossa valo ei pala. Hydrauliikan puhdistusliemet on sisällä ja ajettu n. 1000 km. Varaajapallo on uusi. Kilometrejä on 311 tkm. Jousitus, jarrut ja ohjaus toimivat normaalisti koko ajan. Auto on vm. 95 2.0 16v manuaali. |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 17.09.2016 22:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xm hydraliikkavalo ongelma |
Yksi arvaus: Olisiko puhdistusliemen viskositeetti sen verran pienempi, että matalilla kierroksilla pumpun sisäisen ohivuodon vuoksi paine ei nouse riittävästi. Jarrupaineen hälytys todennäköisesti sytyttää STOP-valon. Kun kierrosluku nousee, myös paine nousee yli hälytysalarajan. Onko tyhjäkäynnin kierrosluku normaali? |
Kirjoittaja: | Wesa [ 18.09.2016 10:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xm hydraliikkavalo ongelma |
Kuinka tiuhaan naksuu varaaja? Voi olla viskositeetista, mutta silloin pitäisi tilanne olla pahempi lämpöisenä ajon jälkeen? Jos on liemenpuutetta esim imulinjan ilmavuodon johdosta, sen huomaa 6+2 pumpullisessa ohjaustehostimen jäykistelystä. Jousitus "toimii" vielä ok. Mutta tsekkaa paineanturin johto, voi saada kontaktia vasta koneen kiertyessä tukityynyillään? Syttyykö moottorijarrutilantessa? |
Kirjoittaja: | biätare [ 18.09.2016 10:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xm hydraliikkavalo ongelma |
Valo ei syty moottorijarrutuksessa. Paineanturille tulee jännite ja anturi on mitattu yleismittarilla (toimii mittarin mukaan). Varaaja ei maksu tai välillä harvakseltaan. Puhdistusliemi on p-öljyä. |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 18.09.2016 18:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xm hydraliikkavalo ongelma |
Wesa kirjoitti: Voi olla viskositeetista, mutta silloin pitäisi tilanne olla pahempi lämpöisenä ajon jälkeen? On selvää, että hydrauliöljy käytössä lämpenee, mutta kuinka paljon? ![]() Mutta alkuperäiseen kysymykseen oma ARVAUKSENI on, että tilanne normalisoituu uusilla LHM:llä. |
Kirjoittaja: | biätare [ 18.09.2016 21:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xm hydraliikkavalo ongelma |
XM-Hannu kirjoitti: Wesa kirjoitti: Voi olla viskositeetista, mutta silloin pitäisi tilanne olla pahempi lämpöisenä ajon jälkeen? On selvää, että hydrauliöljy käytössä lämpenee, mutta kuinka paljon? ![]() Mutta alkuperäiseen kysymykseen oma ARVAUKSENI on, että tilanne normalisoituu uusilla LHM:llä. Kiitos vinkeistä. Annan puhdistusnesteiden olla vielä järjestelmässä. Palaan asiaan kun uudet lhm:t on käytössä. |
Kirjoittaja: | biätare [ 22.09.2016 21:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xm hydraliikkavalo ongelma |
Uudet liemet sisällä. Stopvalo palaa kun auto seisoo paikallaan. Tyhjäkäyntikierrokset moottorin ollessa kuuma on auton kierroslukumittarin mukaan 600- 700. Pieni kierrosten nosto sammuttaa valon. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |