Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xm hydraliikkavalo ongelma
ViestiLähetetty: 17.09.2016 19:53 

Viestit: 307
Xm:n stopvalo palaa tyhjäkäynnillä pääsääntöisesti. Ajossa valo ei pala. Hydrauliikan puhdistusliemet on sisällä ja ajettu n. 1000 km. Varaajapallo on uusi. Kilometrejä on 311 tkm. Jousitus, jarrut ja ohjaus toimivat normaalisti koko ajan. Auto on vm. 95 2.0 16v manuaali.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm hydraliikkavalo ongelma
ViestiLähetetty: 17.09.2016 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Yksi arvaus: Olisiko puhdistusliemen viskositeetti sen verran pienempi, että matalilla kierroksilla pumpun sisäisen ohivuodon vuoksi paine ei nouse riittävästi. Jarrupaineen hälytys todennäköisesti sytyttää STOP-valon. Kun kierrosluku nousee, myös paine nousee yli hälytysalarajan. Onko tyhjäkäynnin kierrosluku normaali?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm hydraliikkavalo ongelma
ViestiLähetetty: 18.09.2016 10:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Kuinka tiuhaan naksuu varaaja?
Voi olla viskositeetista, mutta silloin pitäisi tilanne olla pahempi lämpöisenä ajon jälkeen?
Jos on liemenpuutetta esim imulinjan ilmavuodon johdosta, sen huomaa 6+2 pumpullisessa ohjaustehostimen jäykistelystä. Jousitus "toimii" vielä ok.
Mutta tsekkaa paineanturin johto, voi saada kontaktia vasta koneen kiertyessä tukityynyillään? Syttyykö moottorijarrutilantessa?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm hydraliikkavalo ongelma
ViestiLähetetty: 18.09.2016 10:37 

Viestit: 307
Valo ei syty moottorijarrutuksessa. Paineanturille tulee jännite ja anturi on mitattu yleismittarilla (toimii mittarin mukaan). Varaaja ei maksu tai välillä harvakseltaan. Puhdistusliemi on p-öljyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm hydraliikkavalo ongelma
ViestiLähetetty: 18.09.2016 18:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Wesa kirjoitti:
Voi olla viskositeetista, mutta silloin pitäisi tilanne olla pahempi lämpöisenä ajon jälkeen?

On selvää, että hydrauliöljy käytössä lämpenee, mutta kuinka paljon? :roll: Itse en ole koskaan huomannut, että hyde olisi mitenkään lämmintä. Tietysti säiliön sijainti kuuman moottorin vieressä jotakin lämmönsiirtymää saa aikaan, vastaavasti ohuet putket auton alla myös hyvin jäähdyttävät öljyä.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen oma ARVAUKSENI on, että tilanne normalisoituu uusilla LHM:llä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm hydraliikkavalo ongelma
ViestiLähetetty: 18.09.2016 21:20 

Viestit: 307
XM-Hannu kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
Voi olla viskositeetista, mutta silloin pitäisi tilanne olla pahempi lämpöisenä ajon jälkeen?

On selvää, että hydrauliöljy käytössä lämpenee, mutta kuinka paljon? :roll: Itse en ole koskaan huomannut, että hyde olisi mitenkään lämmintä. Tietysti säiliön sijainti kuuman moottorin vieressä jotakin lämmönsiirtymää saa aikaan, vastaavasti ohuet putket auton alla myös hyvin jäähdyttävät öljyä.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen oma ARVAUKSENI on, että tilanne normalisoituu uusilla LHM:llä.

Kiitos vinkeistä. Annan puhdistusnesteiden olla vielä järjestelmässä. Palaan asiaan kun uudet lhm:t on käytössä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm hydraliikkavalo ongelma
ViestiLähetetty: 22.09.2016 21:39 

Viestit: 307
Uudet liemet sisällä. Stopvalo palaa kun auto seisoo paikallaan. Tyhjäkäyntikierrokset moottorin ollessa kuuma on auton kierroslukumittarin mukaan 600- 700. Pieni kierrosten nosto sammuttaa valon.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: