Näin lähtee lontooksi:
Removing turbo c5 2.2hdi
URGENT : Respect the safety and cleanliness recommendations that are specific to high pressure diesel injection (HDi) engines.
URGENT : Do not separate the pressure regulation valve from the turbocharger or slacken its fixings.
Remove :
The engine cover
The battery style cover
Disconnect the battery negative terminal.
Remove :
The air cleaner
The engine subframe (see the relevant operation)
The assembly of exhaust flexible / catalytic converter / particle filter
Remove :
The turbocharger air inlet duct , as "a"
The turbocompressor air outlet duct, as "b"
The bracket (1)
Uncouple :
The turbocharger oil supply pipe (2) (on the engine)
The turbocharger oil return pipe (6) (on the engine)
Remove :
The nut (4) (from above the vehicle)
The nuts (3) (from underneath the vehicle)
The turbocharger (5) (from underneath the vehicle)
CAUTION : Close the lubrication ducts and the oil return ducts on the turbocharger and the engine.
2. Refitting
Proceed in the reverse order to removal.
CAUTION : Check the absence of foreign bodies in the air ducts when refitting.
Tightening torque :
Nut ( 4) to 2,5 ± 0,2 m.daN
Nuts (3) to 2,5 ± 0,2 m.daN
Kuvahan jäi kivasti matkalle, perinteisesti tällä sivustolla
Löytyy varmaankin kun ottaa vähän tekstiä ja laittaa googlaten
Onhan ihan varma että on turbo vika?
Itsellä löytyi käsikäyttöisen alipainepumpun avustuksella sisukkaiden etsintöjen jälkeen tehonhukkiin syy alipainevuodosta. Vika ei aina päällä kun vikaa etsittiin. Kun sai auton vikatilassa kotipihalle, on tärkeää ettei sammuta ja laita virtoja päälle ennen vian etsintää. Jossain autossa on nyt alipaineeton toimilaite, joka ei toimi sallien ahtimen toimia ihan kunnolla
Jos öljyä kuluu 0,0042 l/100 km, en olisi yhtään huolissani. Pisaralla pisimmälle kulutuskin valtava tuohon verrattuna, 0.02639 L/100 km
