Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 2.2HDi: turbo loppu? Miten vaihdetaan?
ViestiLähetetty: 26.09.2016 22:33 

Viestit: 169
Aiemmassa viestiketjussani ihmettelemäni viat vaikuttavat kulminoituvan turboon ja sen jumittavaan säätösiivikkoon.

Imusarjassa tuntuu olevan aika reippaasti öljynmoskaa. Kuinka paljon tätä saa turbosta (tai muualta huohotuksesta) tulla ennenkuin moottori rupeaa käymään öljyllä? Silloin kai ei paljoa naurata? Öljyä kuluu 12000km:n matkalla puolisen litraa.

Miten turbon saa käytännössä irroitettua? Tuleeko se ulos ylä- vaiko alakautta? Vaiko peräti oikean puolen pyöränkotelosta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2HDi: turbo loppu? Miten vaihdetaan?
ViestiLähetetty: 27.09.2016 05:18 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Näin lähtee lontooksi:

Removing turbo c5 2.2hdi
URGENT : Respect the safety and cleanliness recommendations that are specific to high pressure diesel injection (HDi) engines.
URGENT : Do not separate the pressure regulation valve from the turbocharger or slacken its fixings.
Remove :
The engine cover
The battery style cover
Disconnect the battery negative terminal.
Remove :
The air cleaner
The engine subframe (see the relevant operation)
The assembly of exhaust flexible / catalytic converter / particle filter
Remove :
The turbocharger air inlet duct , as "a"
The turbocompressor air outlet duct, as "b"
The bracket (1)
Uncouple :
The turbocharger oil supply pipe (2) (on the engine)
The turbocharger oil return pipe (6) (on the engine)
Remove :
The nut (4) (from above the vehicle)
The nuts (3) (from underneath the vehicle)
The turbocharger (5) (from underneath the vehicle)
CAUTION : Close the lubrication ducts and the oil return ducts on the turbocharger and the engine.
2. Refitting
Proceed in the reverse order to removal.
CAUTION : Check the absence of foreign bodies in the air ducts when refitting.
Tightening torque :
Nut ( 4) to 2,5 ± 0,2 m.daN
Nuts (3) to 2,5 ± 0,2 m.daN

Kuvahan jäi kivasti matkalle, perinteisesti tällä sivustolla :D
Löytyy varmaankin kun ottaa vähän tekstiä ja laittaa googlaten ;)

Onhan ihan varma että on turbo vika?
Itsellä löytyi käsikäyttöisen alipainepumpun avustuksella sisukkaiden etsintöjen jälkeen tehonhukkiin syy alipainevuodosta. Vika ei aina päällä kun vikaa etsittiin. Kun sai auton vikatilassa kotipihalle, on tärkeää ettei sammuta ja laita virtoja päälle ennen vian etsintää. Jossain autossa on nyt alipaineeton toimilaite, joka ei toimi sallien ahtimen toimia ihan kunnolla :lol:

Jos öljyä kuluu 0,0042 l/100 km, en olisi yhtään huolissani. Pisaralla pisimmälle kulutuskin valtava tuohon verrattuna, 0.02639 L/100 km :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2.2HDi: turbo loppu? Miten vaihdetaan?
ViestiLähetetty: 27.09.2016 11:29 

Viestit: 169
Löytyi kuvakin ja muistin kovalevyltä venäjänkielisen c5-korjausoppaan. Samat ohjeet oli siinäkin. Melkoinen työ.

Öljynkulutus on lisääntynyt viime aikoina ja vaikuttaa että se tulisi nimenomaan turbon kautta. Auton peräpeili alkaa kerätä öljypisaroita ja imusarjasta tursuaa liitoksista mustaa öljynpaskaa. Alipaineviat on melkolailla sensuroitu olemattomiin, letkut, jotka menee tuohon, on vaihdettu. Ja mitä juutupevideoita katselin, oli monesti jo alle 300 ajetussa turbo selvä, akselissa 5mm sivuttaisvälystä. Mulla sentään reilusti yli puoli milliä lasissa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: