Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
2.2HDi: turbo loppu? Miten vaihdetaan? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=24230 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | kimmoa [ 26.09.2016 22:33 ] |
Viestin otsikko: | 2.2HDi: turbo loppu? Miten vaihdetaan? |
Aiemmassa viestiketjussani ihmettelemäni viat vaikuttavat kulminoituvan turboon ja sen jumittavaan säätösiivikkoon. Imusarjassa tuntuu olevan aika reippaasti öljynmoskaa. Kuinka paljon tätä saa turbosta (tai muualta huohotuksesta) tulla ennenkuin moottori rupeaa käymään öljyllä? Silloin kai ei paljoa naurata? Öljyä kuluu 12000km:n matkalla puolisen litraa. Miten turbon saa käytännössä irroitettua? Tuleeko se ulos ylä- vaiko alakautta? Vaiko peräti oikean puolen pyöränkotelosta? |
Kirjoittaja: | XM Break [ 27.09.2016 05:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: 2.2HDi: turbo loppu? Miten vaihdetaan? |
Näin lähtee lontooksi: Removing turbo c5 2.2hdi URGENT : Respect the safety and cleanliness recommendations that are specific to high pressure diesel injection (HDi) engines. URGENT : Do not separate the pressure regulation valve from the turbocharger or slacken its fixings. Remove : The engine cover The battery style cover Disconnect the battery negative terminal. Remove : The air cleaner The engine subframe (see the relevant operation) The assembly of exhaust flexible / catalytic converter / particle filter Remove : The turbocharger air inlet duct , as "a" The turbocompressor air outlet duct, as "b" The bracket (1) Uncouple : The turbocharger oil supply pipe (2) (on the engine) The turbocharger oil return pipe (6) (on the engine) Remove : The nut (4) (from above the vehicle) The nuts (3) (from underneath the vehicle) The turbocharger (5) (from underneath the vehicle) CAUTION : Close the lubrication ducts and the oil return ducts on the turbocharger and the engine. 2. Refitting Proceed in the reverse order to removal. CAUTION : Check the absence of foreign bodies in the air ducts when refitting. Tightening torque : Nut ( 4) to 2,5 ± 0,2 m.daN Nuts (3) to 2,5 ± 0,2 m.daN Kuvahan jäi kivasti matkalle, perinteisesti tällä sivustolla ![]() Löytyy varmaankin kun ottaa vähän tekstiä ja laittaa googlaten ![]() Onhan ihan varma että on turbo vika? Itsellä löytyi käsikäyttöisen alipainepumpun avustuksella sisukkaiden etsintöjen jälkeen tehonhukkiin syy alipainevuodosta. Vika ei aina päällä kun vikaa etsittiin. Kun sai auton vikatilassa kotipihalle, on tärkeää ettei sammuta ja laita virtoja päälle ennen vian etsintää. Jossain autossa on nyt alipaineeton toimilaite, joka ei toimi sallien ahtimen toimia ihan kunnolla ![]() Jos öljyä kuluu 0,0042 l/100 km, en olisi yhtään huolissani. Pisaralla pisimmälle kulutuskin valtava tuohon verrattuna, 0.02639 L/100 km ![]() |
Kirjoittaja: | kimmoa [ 27.09.2016 11:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: 2.2HDi: turbo loppu? Miten vaihdetaan? |
Löytyi kuvakin ja muistin kovalevyltä venäjänkielisen c5-korjausoppaan. Samat ohjeet oli siinäkin. Melkoinen työ. Öljynkulutus on lisääntynyt viime aikoina ja vaikuttaa että se tulisi nimenomaan turbon kautta. Auton peräpeili alkaa kerätä öljypisaroita ja imusarjasta tursuaa liitoksista mustaa öljynpaskaa. Alipaineviat on melkolailla sensuroitu olemattomiin, letkut, jotka menee tuohon, on vaihdettu. Ja mitä juutupevideoita katselin, oli monesti jo alle 300 ajetussa turbo selvä, akselissa 5mm sivuttaisvälystä. Mulla sentään reilusti yli puoli milliä lasissa. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |