Näyttipä V6:n virranjakajan kannessa lukevan 1996 eli ikää on paljon ja oli välillä tunne että joka 1670:s kipinä jäi väliin.
Kopan avaus tuotti tuloksen: kannen nastat jotka johtaa johtimille oli kipinätyöstyneet melkoisesti. Ne olivat piirroksen mukaisia eli ilmaväli oli kasvanut toista milliä pyörijän pään ja nastan välillä.
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... _nasta.jpgTuollainen ilmarakohan hukkaa jo tuhat volttia.
Pyyhkäisin nastat miniporaan asennetulla messinkiharjalla puhtaaksi ja tinasin montut umpeen. Käynti ja kulku parani ihan järkyttävän paljon.
Käsittääkseni V6:n jakajan kansi maksaa yli satasen joten tuo tinausoperaatio kannattaa.
....jahas, Motonetin sivuilta kiintoisa kommentti (BMW?) tämä siis XM varaosien kohdalla:
Virranj kansi BMW 10-4575 3,0 89-> Bosch [1989 - 1999] 59.90 €