Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Saxo 1.4 (vm. 01) huono käynti
ViestiLähetetty: 10.10.2016 13:33 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Saxoon tehtiin kansiremppa juuri muutama viikko sitten (otettiin vaihtokansi vanhasta ruosteen takia hylätystä). Toimi hienosti pitkää ja lyhyttä matkaa ajellen jo muutamatuhat kilsaa tähän asti.
Mutta nyt yhtäkkiä kesken matkanteon n. 80 km/h ajossa rekan perässä alkoi matalilla kierroksilla (pintakaasulla) kone ja koko auto hytkymään. Kun kiekat on yli 2500, niin hytkyntä häipyy ja tehoakin löytyy, mutta ehkä ei ihan samaa määrää kuin ennen ongelmaa.
Tyhjäkäynnillä pysyy kiekat normitasolla ja muutenkin kierrokset vaihtuu kaasupolkimen mukaan normisti ilman seilaamisia.
Ilmeisesti ei koko pytty voi olla pelistä pois (=kyvytön tulppa) noilla oireilla?
Venttiilivikako?



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo 1.4 (vm. 01) huono käynti
ViestiLähetetty: 10.10.2016 15:57 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Irroitin venttiilikannen ja tulpat. Edestä katsoen oikeanpuoleisin tulppa oli hyvin nokinen, mutta kaikki kolme muuta olivat kuivat ja vaaleanharmaat. Vaikuttaa siis siltä että tuossa oikeanpuoleisimmassa sylinterissä on ongelmaa. Taketeleeko pakoventtiili?
Ilman tulppia ja venttiilikoppaa liikutin autoa kakkonen silmässä ja kaikki keinuvivut liikkuivat kyllä vuorollaan.
Nyt ajattelin tähystää vaijerikamerallani tulpanreiästä sisään josko jotain näkyisi...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo 1.4 (vm. 01) huono käynti
ViestiLähetetty: 10.10.2016 16:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Mittaa puristuspaineet, mites tulpanjohdot antakoo kunnon kipinän?



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo 1.4 (vm. 01) huono käynti
ViestiLähetetty: 10.10.2016 18:06 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
En omista puristuspainemittaria :-(
Tuossa välitetään kipunat tulpille semmosen vaakamallisen "pötkylän" avulla. Pitänee kattoo josko tuon toiminnan sais analysoitua irroitettuna.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo 1.4 (vm. 01) huono käynti
ViestiLähetetty: 14.10.2016 16:40 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Nyt on testattu vaihtaa suuttimet päittäin toimivan Saxon kanssa. Ei tullut käynti kuntoon ja toimivakin toimii edelleen... Eli alkaa viitata venttiili ongelmaan. Vai?



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo 1.4 (vm. 01) huono käynti
ViestiLähetetty: 14.10.2016 16:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Juuri näin osta puristuspainemittari moponetistä 19,90€ saat varmuuden ei tarvii tehdä turhaa työtä.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Saxo 1.4 (vm. 01) huono käynti
ViestiLähetetty: 14.10.2016 17:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jassooo...no joko selvisi MIKÄ pytty on oletettavasti pimeenä ?
jos ei ja kaikille kynttilöille tulee kipinä . niin JOS on nelipisteruisku niin olisko ideaa käynnissä ollessa kokeilla jokaisen suuttimen toiminta nyppäämällä yks kerralla piuha irti suuttimesta . lienee selvää ,että käyntiin vaikuttamaton pytty ja suutin on kohde.
sitten miten ois vent. välysten tarkastus ja tarv. säätö ?
nuo tulpat ovat viimeinen vian kohde vaikka mahdollinen,mutta halukkaasti niitä aina tarjotaankin . nyt kun virtalukoista on jo aika jättänyt :roll:
mikään ei estäne puolan tarkastamista irtotulpan kanssa ....kunhan on ensin selvinnyt mikä pytty on ns.pimeenä .
konehhan lienee ns. DIS puolalla ,joten eioo vaikeeta selvittää pimeän pytyn kipinän saamista .


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: