Kysymys on siitä että auton takapyöränlaakeri kesti vain 40tkm ja oli äänettömästi todella väljä. Onneksi katsuri huomasi vian.
Laakeri oli vaihdettu 2v5kk sitten alkuperäistason laakeriin (FAG) mutta takuu ei ollut enää voimassa ja vaihto meni omaan piikkiin.
Syitä tähän ennenaikaiseen kulumiseen olen miettinyt, ja mieleeni nousee kolme pointtia:
ensimmäisenä oli laakeri ns maanantaikappale ja siinä oli jokin materiaalivika,
toisena onko edellinen asentaja sössinyt laakerin vaihdon esim rikkomalla sen pölysuojat paikoilleen puristettaessa,
kolmanneksi tuli juuri mieleeni, voiko laakeri mennä näin pian talvirenkaan vanteessa olevan pienen sivuheiton vuoksi. Vanne vaurioitui asfaltin reunalohkeamaan osuman seurauksena ja sen jälkeen laitettiin taakse pyörimään ratissa tuntuneen heiton vuoksi.
Heittoinen vanne on pyörinyt kolme talvea, n ½-vuotta kerrallaan, eli n 20tkm.
Onko muita ehdotuksia?
Kyseinen auto on vierasmerkki tälle palstalle (3 kirj saksal merkki), mutta ajattelin voihan sama ongelma sattua myös patonkilaisen ajoneuvoon.