Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

AL4 vaihteiston solenoidit
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=24427
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  betaromeo [ 19.10.2016 22:12 ]
Viestin otsikko:  AL4 vaihteiston solenoidit

Tuli vaihdettua tänään Picasson AL4:n solenoidit ja hienosti alkoi toimimaan. Heräsi kuitenkin muutama kysymys, ensiksi laatikossa ei ollut propussa sitä mittaputkea, saati täyttöpropussa tikkua? Eli onko se vaan OK, kun laittaa sen 3L öljyä?

Toiseksi, mikä niissä solkuissa rupeaa oikkuamaan, kun oli pakko kokeilla vanhoja virralla ja hienosti pelittivät. Onko kukaan koittanut putsata, pestä jollain, kun näyttää saavan jopa purettua ja kokolailla yksinkertainen kikkare.

Kirjoittaja:  Teuski [ 19.10.2016 22:30 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Eikö ollut kaksiosaista roppua? Ulommasta tulee putki mukana, sisempi on tarkastusroppu kun putki jää paikalleen.

Eihän ne solenoidit kokonaan kuole, mutta tahmaa jonkin verran. Siitä aiheutuu hetkellisesti liian suuri poikkeama halutun ja mitatun linjapaineen välille ja laatikko menee vikatilaan.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 19.10.2016 22:41 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Ei todella muuta kuin proppu? Joskus perehtynyt Xantian vastaavaan, niin siinä juuri kuten Teuski kertoi. Tämä -06 mallinen, joten kai todettu, että mitä sitä öljyn tasoa mittailemaan, kun vanhemmissa oli jopa öljyn lämpö ilmoitettu, jolloin taso oikea?

Kirjoittaja:  Janne L [ 20.10.2016 00:12 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Muistelen että solenoidirempan jälkeen öljyä meni 3,5 litraa. Tavallinen öljynvaihto on sen kolme litraa?

Kirjoittaja:  IJN [ 20.10.2016 10:36 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

betaromeo kirjoitti:
Heräsi kuitenkin muutama kysymys, ensiksi laatikossa ei ollut propussa sitä mittaputkea, saati täyttöpropussa tikkua?

Uudemmassa versiossa ei ole putkea vaan kaksi päällekkäistä proppua ja ohituskanava liialle öljylle kun ylempi proppu on kiinni, kanava päästää ulos proppujen välistä. Olisko tämä versio ja ylempi proppu jäänyt pois jossain vaiheessa aiemmin?

Kirjoittaja:  Jalamari53 [ 20.10.2016 16:36 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Ne tulpat on peräkkäin, ensin nelikanttiavaimella iso proppu pois ja sitten kuusiokoloavaimella sisempi muoviputki pois.

Paljonko tuli öljyä pois kun avasit propun? Jos tuli alle puoli litraa niin silloin on muoviproppu vielä paikoillaan. Sieltä pitää tulla n. 3 litraa öljyä pois.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 20.10.2016 16:39 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Jalamari53 kirjoitti:
Ne tulpat on peräkkäin, ensin nelikanttiavaimella iso proppu pois ja sitten kuusiokoloavaimella sisempi muoviputki pois.

Paljonko tuli öljyä pois kun avasit propun? Jos tuli alle puoli litraa niin silloin on muoviproppu vielä paikoillaan. Sieltä pitää tulla n. 3 litraa öljyä pois.


Proppu pois ja 3L öljyä ämpäriin! :)

Kirjoittaja:  Keskima01 [ 18.10.2024 16:18 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Hei. Oliko tämä homma aikoinaan kuinka kova töinen?
Itsellä 07 grandpicasso ja kylmällä heittää Gearbox faultyn. Solenoidien vaihto edessä, enkä meinaa viedä merkki liikkeeseen ku 1000e remontti

Kirjoittaja:  yason [ 18.10.2024 16:43 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Ei oo paha homma, korkeintaan riippuu siitä miten ahtaita paikkoja kyseisessä automallissa on lootan öljypohjan nurkilla. Solenoidithan ei hulluja maksa ja itse tehden pääsee sen verran koville tuntipalkoille, että keskimääräisen kaverin kannattaa ottaa töistä palkaton vapaapäivä solkkuremppaa varten...

Kirjoittaja:  uuno [ 18.10.2024 19:04 ]
Viestin otsikko:  Re: AL4 vaihteiston solenoidit

Kuten joskus tänne jo laittelin... katselin youtubesta sen remontin.... sitten vaan hommiin ja meni ok...

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/