Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 22.09.2009 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Mistä saa nykyisin Gs:n öljynsuodattimia? Suht uusi Mahlen kataloogi ei edes tuntenut enää Citroen GS:ää. Motonet Espoo myy ei-oota jne.

Onko jotain korvaavaa mallia, eli mikä on suodattimen kierre ja onko siitä mitään haittaa jos ostaa samalla kierteellä olevan, mutta isomman suodattimen?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 22.09.2009 23:06 

Viestit: 130
Auto-artikkelista on ainakin tähänasti löytynyt org. purflux suotimia geesuun...



Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 22.09.2009 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Ostin pari kuukausi sitten öljynsuodattin Motonetilta Vantaalla.
Nyt on vain yksi Turkussa http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/151674/0

Mutta auto-artikkeli voi olla parempi. Itse aion käydä siellä tänä viikona, tarvitsen myös osat geesuun.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 00:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Muistan että joskus kun luin GS:n suodattimen pahvilaatikkoa niin siinä luki jotain että Opel Kadett 1.6/Ascona yms yms muuta kauheeta.
On siis täysin saman tekevää millainen skeidan erotin on kunhan kierteet ja tiivari täsmää.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 00:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Geesun suodatin on syytä olla hyvälaatuinen koska sijaitsee kierrossa koneen päällä ylösalaisin- yksi syy suojella nokka-akseleita. Purfluxia hyllystä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 03:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 176
Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
Espoon motonetissä on ainakin ollut Purfluxeja, samoin auto-artikkelissa. Käsittääkseni geesun filtterissä kuuluu olla "takaiskuventtiili" ja sellainen sisäinen rakenne joka ainakin näennäisesti pitää öljyn suodatinpanoksen sisällä koneen seistessä.



2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 09:12 

Viestit: 143
Sama juttu visassa.. Komppaan edellistä,artikkelin miehiltä saa muutakin kuin käsipäivää.. kannattaa
suosia alan tietäjiä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 11:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Kiitokset vastauksistanne. Täytyypä marssia artikkeliin.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 13:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Olen ajanut Geesuilla noin 250 000 km ja väitän että tuskin yhdessäkään sudissa oli tyhjennyksen estoa ja vaikka oliskin niin se ei pitkään toimi niin etteikö kuuma liru öljy valuisi pois. Yhtään nokkaa ei Geesuistani kulunut pilalle. Geesun kuumassa koneessa nokkien säilymiseen vaikuttaa enempi tiuha öljynvaihtoväli ja jonkinsortin siedettävän hyvä öljy.

Aikanaanhan Geesujen noakt pilaantui helpostikin mutta silloin kun Geesu syntyi niin 70-luvulla nuo moniasteöljyt oli melko koksaantuvia ja nokat joutui koville.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 20:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Se tyhjentymisen esto eli anti-drain vena on helppo tsekata. Jos siinä monen reiän kehässä näkyy esteenä kumia niin löytyy. Monessa filsussa on sitten by-pass eli ohivuotovenakin, se on siksi että jos tulee liikaa painetta menee öljy suodatinelementin ohi. Näkyy ison keskireijän pohjalla olevana "tötterönä" = filsun kuori ei paista läpi.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 23.09.2009 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Cikatti kirjoitti:
nokkien säilymiseen vaikuttaa enempi tiuha öljynvaihtoväli ja jonkinsortin siedettävän hyvä öljy.

Aikanaanhan Geesujen noakt pilaantui helpostikin mutta silloin kun Geesu syntyi niin 70-luvulla nuo moniasteöljyt oli melko koksaantuvia ja nokat joutui koville.


Paljonko pidätte vaihtovälinä normaalisti?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet
ViestiLähetetty: 24.09.2009 07:59 

Viestit: 143
Omiin olen vaihtanu viidentonnin välein ehkä turhankin tiuhaan.. öljynä 10-40 mineraali talvisin kannattaa käyttää ohuempaa.. Ettei kovalla pakkasella työnnä tiivisteitä pihalle vaikkei näillä kukaan enää aja talvisin :)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: