|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 22.09.2009 22:49 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Mistä saa nykyisin Gs:n öljynsuodattimia? Suht uusi Mahlen kataloogi ei edes tuntenut enää Citroen GS:ää. Motonet Espoo myy ei-oota jne.
Onko jotain korvaavaa mallia, eli mikä on suodattimen kierre ja onko siitä mitään haittaa jos ostaa samalla kierteellä olevan, mutta isomman suodattimen?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
GSAX3
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 22.09.2009 23:06 |
Viestit: 130
|
Auto-artikkelista on ainakin tähänasti löytynyt org. purflux suotimia geesuun...
Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 22.09.2009 23:37 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 00:43 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Muistan että joskus kun luin GS:n suodattimen pahvilaatikkoa niin siinä luki jotain että Opel Kadett 1.6/Ascona yms yms muuta kauheeta. On siis täysin saman tekevää millainen skeidan erotin on kunhan kierteet ja tiivari täsmää.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 00:54 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Geesun suodatin on syytä olla hyvälaatuinen koska sijaitsee kierrossa koneen päällä ylösalaisin- yksi syy suojella nokka-akseleita. Purfluxia hyllystä...
|
|
|
|
 |
miki
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 03:07 |
Viestit: 176 Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
|
Espoon motonetissä on ainakin ollut Purfluxeja, samoin auto-artikkelissa. Käsittääkseni geesun filtterissä kuuluu olla "takaiskuventtiili" ja sellainen sisäinen rakenne joka ainakin näennäisesti pitää öljyn suodatinpanoksen sisällä koneen seistessä.
2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 09:12 |
Viestit: 143
|
Sama juttu visassa.. Komppaan edellistä,artikkelin miehiltä saa muutakin kuin käsipäivää.. kannattaa suosia alan tietäjiä 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 11:14 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kiitokset vastauksistanne. Täytyypä marssia artikkeliin.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 13:31 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Olen ajanut Geesuilla noin 250 000 km ja väitän että tuskin yhdessäkään sudissa oli tyhjennyksen estoa ja vaikka oliskin niin se ei pitkään toimi niin etteikö kuuma liru öljy valuisi pois. Yhtään nokkaa ei Geesuistani kulunut pilalle. Geesun kuumassa koneessa nokkien säilymiseen vaikuttaa enempi tiuha öljynvaihtoväli ja jonkinsortin siedettävän hyvä öljy.
Aikanaanhan Geesujen noakt pilaantui helpostikin mutta silloin kun Geesu syntyi niin 70-luvulla nuo moniasteöljyt oli melko koksaantuvia ja nokat joutui koville.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 20:36 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Se tyhjentymisen esto eli anti-drain vena on helppo tsekata. Jos siinä monen reiän kehässä näkyy esteenä kumia niin löytyy. Monessa filsussa on sitten by-pass eli ohivuotovenakin, se on siksi että jos tulee liikaa painetta menee öljy suodatinelementin ohi. Näkyy ison keskireijän pohjalla olevana "tötterönä" = filsun kuori ei paista läpi.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 23.09.2009 22:34 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: nokkien säilymiseen vaikuttaa enempi tiuha öljynvaihtoväli ja jonkinsortin siedettävän hyvä öljy.
Aikanaanhan Geesujen noakt pilaantui helpostikin mutta silloin kun Geesu syntyi niin 70-luvulla nuo moniasteöljyt oli melko koksaantuvia ja nokat joutui koville. Paljonko pidätte vaihtovälinä normaalisti?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: Gs:n öljynsuodattimet Lähetetty: 24.09.2009 07:59 |
Viestit: 143
|
Omiin olen vaihtanu viidentonnin välein ehkä turhankin tiuhaan.. öljynä 10-40 mineraali talvisin kannattaa käyttää ohuempaa.. Ettei kovalla pakkasella työnnä tiivisteitä pihalle vaikkei näillä kukaan enää aja talvisin 
|
|
|
|
 |
|
|