|
Kirjoittaja |
Viesti |
hans
|
Viestin otsikko: XM remmirikko Lähetetty: 19.11.2016 17:59 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Kysymyksessä on 2 litrainen Y4 -95 mallinen sedan. Nyt on sitten nokkaremmi katkennut ja ajossa tietenkin. Tuo varmaan tarkoittaa vähintäänkin kansiremonttia? Vahinkoja en ole vielä tutkinut tarkemmin.Koska lämmintä korjaustilaa ei ole päätyi raato navetanpäätyyn odottelemaan parempia kelejä/kevättä. Onko tuohon alumiini imusarjaiseen koneeseen/kanteen olemassa muitakin sopivia kansia?
Liitteet: |

DSCN1703 (640x480) (300x225).jpg [ 86.95 KiB | Katsottu 10853 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 19.11.2016 18:28 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Xantioita löytynee tuolla koneella pilvin pimein noin satasella, joten tuskin kansi paljoa enempää on.. Jos tuo ei ole erityisen vähän ajettu, kannattaa koko kone vaihtaa. Meiltäkin pari joutaa.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 19.11.2016 18:54 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
2 L Xantian kone/kansi on siis sama?Mitähän vuosimalleja kannattaa metsästää? XM koneella on ajettu noin 260 000.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 19.11.2016 20:33 |
Viestit: 5125
|
Voisi tarkistaa myös mikä koneen koodi on, minulla oli ainakin -95 Xantiassa eri näköinen kone: 2.0i 8 valve, koodi: RFX Koneen koodin näkee kun syöttää oman auton (tai jonkun potentiaalisen ehdokkaan) rekkarin vaikka bilteman palveluun: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tai yleensä myös löytyy runkonumeron merkeissä 6...8, eli vaikka rekisteriotteesta katsomalla En osaa sanoa mitkä kaikki kannet/venttiilit käy ristiin ja itse pidän silti kansiremppaa jelpompana kuin koneen vaihtoa, mutta voi niissä molemmissa olla omat sudenkuopppansa ja remonteilla on usein taipumusta laajentua: kun kerran kone on irti niin voisi vaihtaa ainakin painelaakerin, jaa asetelmakin on jo kulunut, uutta osaa vaan ja samallla voisi....
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 19.11.2016 20:38 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Tuo RFV (xu10j4r) tuli muistaakseni aiemmin XM:ään mutta -96 malliin xantiassa.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 19.11.2016 22:53 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Ihan mielenkiinnosta, minkä verran aikaa ja kilometrejä edellisestä remminvaihdosta?
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 20.11.2016 00:38 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Niin paljon tympii oma saamattomuus ja "huoleton huolto" tuon remmin suhteen että en vielä ole saanut tarkistettua ajettuja kilometrejä. Jahka tilanne vähän rauhoittuu niin täytyy tarkistaa  .
|
|
|
|
 |
SamiT
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 20.11.2016 12:49 |
Viestit: 367 Paikkakunta: Paimio
|
En kyllä jaksaisi koko moottoria ruveta kansivamman takia vaihtamaan, mielestäni pelkän kannen pistää vaihtaen paljon pienemmällä hommalla. Juuri viime keväänä laitoin C5 1,8 16v EW7:n kannen vaihtoon kun ostin vaurioisena sen auton. Oli pienempi homma kuin olin etukäteen arvellut.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 20.11.2016 13:05 |
Viestit: 2162
|
Ääni myös tuolle pelkälle kannen vaihdolle. Xantiassa ainakin 2.0 16v ja 1.8 16v identtiset venttiilit, mutta kansihan ei sellaisenaan käy.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 20.11.2016 13:47 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Aapeli kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, minkä verran aikaa ja kilometrejä edellisestä remminvaihdosta?   Tämä mikä purettiin vuosi sitten, vastaavan syyn takia, oli edennyt reilusti yli pari satkua samalla remmillä. Aivan varmaksi ei voi sanoa, kun matka/nopeusmittarikin oli lopettanut toiminnan jossain vaiheessa... Ja kyllä itsekin mieluummin pelkän kannen kuin koko moottorin irroittaisin/vaihtaisin Xm:stä, koko voimalaitepaketin vaihtoa tuli kokeiltua eikä se kovin kivaa ollut, kovin työlästäkin tuntui olevan. Ja ahdasta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 21.11.2016 00:10 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Nyt olisi -98 farmari Xanttu kiikarissa.Bilteman linkin mukaan siinä olisi RFV kone?Mistä näissä pitikään sitä tunnistuslätkää hakea? Jos satsaisi muutaman satasen ja yrittäisi leimaa.Ja keväällä kannen vaihtoon. Onko kenelläkään ihan kokemusperäistä tietoa tällaisen kannen vaihdon onnistumisesta? Ei oikein huvita haalia enää lisää turhia raatoja nurkkiin.
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 21.11.2016 09:03 |
Viestit: 574 Paikkakunta: Loimaa
|
Eihän se voi epäonnistua,ensin katsoo merkit remmille,itse oon käyttänyt xantian ovi saranaa,siis nokka akseleihin,joskus on ollu ongfelma saada kansi puhtaaksi,tosin sekin asia on pois huoliosta,paras kun on joku miostä kansi roikkuu,jos yksin tekee,muuten iisi juttu, Toinen juttu mikä on nyt tullu,on kolme autoo jonossa,KANSI PAHVI VIKA,syy ei tarkistettu pakkaskestoa kesän jälkeen. Samoin tuo remmi juttu,ei sitä moni ees tiedä koska vaihdettu. Ja katsokaa apulaite remmi myös,siintä kun ollu murheita jatkuvasti,tulee kallis remmi,jos se menee. Pahin on kansi,ja kaksi mäntää,eli vaihdoin koko koneen.
jarmojuhani.cederlund@gmail.com Loimaa
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 21.11.2016 09:29 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Xmfani, vaihdon onnistumisella tarkoitin kansien sopivuutta mallien kesken,Xantusta XMn.Vähän tympäisisi jos vaihdossa huomaisikin että joku kanava ei olekkaan kohdallaan. Pitääkö kansi viedä koneistettavaksi?
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 21.11.2016 10:24 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Eikös tuo RFV:kin päivittynyt -98 faceliftissä? Onko uudempi yhteensopiva? Onhan nuita sitten myös 406 ja 605 nokilla.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 23.11.2016 23:14 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Remmirikko on nyt ratkaistu toistaiseksi,tai ehkä ongelmat vain siirtyivät uudelle tasolle. Ostin -94 XM farmarin!Varmaan lähipäivinä laitan ostetaan osastolle puuttuvien osien haun.
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 26.11.2016 00:52 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Pienenä reunahuomautuksena että ostin -94 mallisen XMn, mutta tolppanumeroa 5786 tulkatessa näyttäisi siltä että ostinkin -92 mallin? Tuohan ei tietenkään mitenkään vaikuta asiaan, tosiasiat pysyy se on Citikka, XM farkku ja vielä ilmastoinnilla !Lähes kaikki toimii ja leimakin on 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: XM remmirikko Lähetetty: 27.11.2016 21:55 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
hans kirjoitti: Pienenä reunahuomautuksena että ostin -94 mallisen XMn, mutta tolppanumeroa 5786 tulkatessa näyttäisi siltä että ostinkin -92 mallin? Aikakauden huomioiden ei liene mahdotonta, että olisi pari vuotta seisonut jossain ennen kuin on saatu myytyä ensimmäiselle omistajalle.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|