Kaapelimies kirjoitti:
Et kertonut mikä moottori tai mitä tankkaat, mutta tässä silti oma kokemus C5 2.0i16V RFN 136 heppanen -01:
Mulla oli kolmesta flektin etuvastuksesta yksi ehjänä. Ei haitannut ajoa yhtään, ilmastoinnin toimintaa kyllä. Kärähtäneet etuvastukset näkyivät vikana ruiskutuksessa Lexalla luettuna. Ajossa en ole lämpöjä lukijalla seurannut, mutta en ole missään vaiheessa huomannut että lämpömittari olisi ajossa muualla kuin nakutettuna puolivälissä. Toki olen termostaatinkin vaihtanut samalla kuin jäähdytinnesteet, jakohihnanvaihdon yhteydessä. Mitäs vikakoodit sulla sanoi?
"Kärähtäneet etuvastukset näkyivät vikana ruiskutuksessa Lexalla luettuna".
Eli siis ruiskutuksessa oli lexan mukaan vikaa. Oliko auton käynnissä mitään häikkää silloin käytönnössä vai oliko ongelmat vain lexan kertomaa? Mulla nimittäin on joskus ollut jotain häiriötä ruiskutuksessa/sytkäpuolella ja niitä ongelmia en ole vieläkään onnistunut jäljittämään. Kärry toimii niinkuin pitää mutta toisinaan vikakoodia pukkaa
ja nimenomaan ruiskupuolella.
Moottorikoodi RFN, kaksilitrainen bensavehe eli sama kuin sinulla.
Taidan ottaa tuon viimasuojan huuthemmettiin ja tehdä huohottimelle suojauksen.
Hakutoimintoa kun käyttelin niin ilmeisesti aika moni niin tehnytkin.
Viimasuoja kyllä suojaa syyläriä suolapaskalta mutta kumpi sitten pienempi paha. Suola vai se että kone tahkoaa kuumana.
Jakopään remppa on tulossa ja ajattelin sen tuossa tammikuun aikana hoitaa pois alta. Siinä samalla menee sitten termarikin vaihtoon.