tumpelo kirjoitti:
Kyllähä mieki kattelin parametreista säädönjälkeen niin ohjek. 128 suodatettu119 ja oma 117 askelta jolloin korkeus edessä oli 680mm (128/698mm) mutten takapäätä saa muuttumaan millään.
Ah, eli homma toimii kuitenkin periaatteessa. Ehkä sun pitää vaan laskea/arpoa sopivat syöttöarvot takapäälle kans, että korkeus menee sopiven raja-arvojen väliin, että kelpaa autolle? Mitattu korkeushan on takana eri kuin edessä, joten muistelen itsekin "hakeneeni" pikkuisen sopivia arvoja jompaan kumpaan päähän, että sain auton alemmas. Toisen pään sain nimittäin heti tuurilla sopivalle kohdalle, että syöttämäni mitattu korkeus kelpasi, joten sain sen siitä sitten pienellä säätämisellä ja pään rapsuttamisella hilattua vielä tarkemmin haluamalleni korkeudelle.
Leksahan lienee suunniteltu siten, että mekaanikko voi mitata auton korkeuden määrätyistä pisteistä, syöttää arvot koneelle ja auto on ekalla kerralla kalibroitu oikeaan lentokorkeuteen. Mutta itse olisin kirjoittanut softaan myös mahdollisuuden asettaa tuo auton muistiin jäävä korkeusarvo suoraan, koska takuuvarmasti virallisella puolellakin sellaiselle olisi joskus käyttöä. Jos vaikka syystä tai toisesta kokeillaan erilaista korkeutta ja halutaan kuitenkin kokeen jälkeen palauttaa auto edellisiin arvoihin, noin esimerkiksi. Tämmöisen koodaaminen ei olisi montaa minuuttia vienyt.