Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Diesel farkku C5 kokemuksia? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=24756 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Lime [ 15.12.2016 17:03 ] |
Viestin otsikko: | Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Minkälainen on autona alkupään C5 HDI? Seuraava auto on tarkoitus olla diesel farkku ja kilvittää se pakuksi ja mietin tuollaista. Mieluummin hommaisin Xantian TD:n mutta niitä ei oikeen enää ole myytävänä kohtuukuntoisina, eikä HDI:näkään pahemmin näy. Kiire ei ole, ZX on taas kunnossa. |
Kirjoittaja: | XM Break [ 15.12.2016 17:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Ihan hyvä peli. Tilaakin riittävästi. Jos ei luukun aukeamaton ikkuna tai haljennut kahva haittaa, pystyy käyttelemään aika huoletta. Lämppärin läpät tyyppikiusoja, edellisten lisäksi. ![]() Itsellä nyt alla 2.0 Hdi 575 tkm ajettu manuaali. ![]() |
Kirjoittaja: | Plagu [ 15.12.2016 17:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Kyseessähän on mitä parhain kulkine suosittelen 2.2:tta automaattina. Suurin vika näis on että kaikki yksilöt on rullattu sen puoli miljoonaa. |
Kirjoittaja: | amikasi [ 15.12.2016 22:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Suosittelen myös "tynnyrisaunan" 2.2 hdi -versioita. Suomesta muuten löytyy ainakin yksi vm. 2002 170 tkm mittarissa ja olen aika varma, että kilometrit pitävät paikkansa:) Automaattivaihteistolla (ZF 4HP20-laatikko) tuntuu kuluttavan keskimäärin 5.9-6.3 l/100 km rauhallisella ajolla - enemmänkin saa kulumaan. Pikkuvikoja noiden takalasin, -kahvan ja lämmityslaitteen säätömoottorin ongelmien lisäksi ovat mm. moottorin lämpöanturi (n 20-30 €) (aiheuttaa mielenkiintoisia "mukavikoja" mm. anti pollution, abs ja ajonvakautus), lämmityslaitteen puhaltimen transistoriohjain (transistori n 5 €, uusi ohjain n 50 €) ja ksenon-valojen muovipinnan himmentyminen (hiottavissa kuntoon, jos ei ole päässyt liian huonoon kuntoon). Lisäksi takajarrusatulat voivat mennä vinoon ruosteen takia (helppo puhdistaa) ja hehkutulpat on syytä vaihtaa ainakin kerran vuosikymmenessä:) Takatukivarsien laakerointi on kuulemma myös kulutustavaraa - kestävät n 150-300 tkm. EGR voi myös temppuilla. |
Kirjoittaja: | noever ZX [ 16.12.2016 14:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Itselläni 2.0hdi pakuksi rekisteröity ollut noin vuoden ja olen itse ajanut noin 60th,kokonaiskilometrit 430th.Ostin taka-akselivikaisena,laitoin sen kuntoon ja en voi muutakuin suositella.Omani vm 01 |
Kirjoittaja: | Teuski [ 16.12.2016 15:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
2.2 HDi automaatille ääni täältäkin. Manuaalina tyytyisin kyllä kaksilitraiseen. Yksi ärsyttävä tyyppivika farkuissa on tehottomat takaluukun kaasujouset, uudet maksaa jonkin verran. Mulla on tulossa jotkut bemarin konepellin pumput joita modaamalla pitäisi voida korvata niillä heikommat takalasin pumput ja tuurilla voima riittäisi koko luukun ylhäällä pitämiseen... |
Kirjoittaja: | Plagu [ 16.12.2016 15:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
No kestää ne kontin jouset sentää sen +10v ennen ku vaativat uusintaa ![]() |
Kirjoittaja: | yason [ 16.12.2016 15:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Teuski kirjoitti: Yksi ärsyttävä tyyppivika farkuissa on tehottomat takaluukun kaasujouset, uudet maksaa jonkin verran. Mulla on tulossa jotkut bemarin konepellin pumput joita modaamalla pitäisi voida korvata niillä heikommat takalasin pumput ja tuurilla voima riittäisi koko luukun ylhäällä pitämiseen... Nåjaa, 125€ maksoin itse uusista kaasujousista yhteensä ja kotiin kuljetettuna. En jaksais tolla hinnalla lähteä virittelemään, kestäähän noi nyt taas varmaan viis vuotta eteenpäin... Edit: Jos virittelemään lähdetään, niin sitikkaanhan pitäis tietysti rakentaa vanhoista jousipalloista, jousisylinteristä, hydrauliputkesta ja sopivasta paineenrajoittajasta sellanen kunnon vääntövarsi, joka nousis auton oman hydrauliikan voimalla hamaan tappiin, vaikka olis 40 astetta pakkasta ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 16.12.2016 15:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Plagu kirjoitti: No kestää ne kontin jouset sentää sen +10v ennen ku vaativat uusintaa ![]() Niin no noihan on juuri siinä 10+ iässä ja terhakkaita luukkuja olen tavannut kovin vähän, joten siinä on homma johon saa varautua ![]() |
Kirjoittaja: | XM Break [ 16.12.2016 18:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Teuski kirjoitti: 2.2 HDi automaatille ääni täältäkin. Manuaalina tyytyisin kyllä kaksilitraiseen. Kyllä se 2.2 manuaalinakin pesee 2.0:n ihan mennen tullen. 2.0:ssa on aika niukasti tuota vääntöä alle 2000 kierroksen verrattuna 2.2:een, joka on mahtavan laiskan pullea alakierroksilla (1500 + kierroksilla) 2.0:llakin pärjää ihan kivasti, on tullut pärjättyä muutama kymmennen tuhatta kun ei raatsi (eli lapset lainannut ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | jptcool [ 16.12.2016 22:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Tuolta voi tilata kaasujouset mittojen mukaan, pysyy luukku auki kesät talvet: http://www.verinauto.eu/ |
Kirjoittaja: | olli__o [ 16.12.2016 23:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
jptcool kirjoitti: Tuolta voi tilata kaasujouset mittojen mukaan, pysyy luukku auki kesät talvet: http://www.verinauto.eu/ Ehdin tilata jo kotosuomesta (muuhun sitikkaan), mutta toimittaisiko nuo Suomeen ja millä kuluilla? |
Kirjoittaja: | SamiT [ 17.12.2016 15:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Onko noiden C5 Breakin takaluukun kaasujousten vaihto suurikin homma kun ikävän näköisesti kattoverhoilun sisään ovat asennetut? Alkaa ärsyttää tuossa omassa kun luukku pysyy tasan 40 senttiä auki ilman tönköämistä. |
Kirjoittaja: | amikasi [ 18.12.2016 01:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Diesel farkku C5 kokemuksia? |
Ei ole paha nakki, ensimmäisen vaihdossa voi mennä aikaa mutta toinen menee jo muutamassa minuutissa. Vaihtotyö onnistuu yksin mutta avustaja voi kummasti helpottaa ja nopeuttaa vaihtotyötä. Muovilistoja irti takaosasta yläreunasta ja sivulta, kattoverhoilu irti takaa ja varovainen kattoverhoilun lasku alaspäin. Muistaakseni siellä on takiaistarraa pitämässä kattoa paikoillaan - liimaus saattaa olla jo niin vanhaa, että takiaistarra lähtee irti liimauksestaan. Määrämittainen maahantuettu lauta/lankku auttaa pitämään luukun ylhäällä operaation aikana. Hankalin kohta on kaasujousen päässä olevan lukkorenkaan irrotus ja kiinnitys - hyvät lukkorengaspihdit tai sopiva ruuvimeisseli auttavat. Uudesta osasta voi etsiä lukkorenkaan uraa, niin löytää sen lukkorenkaan paikan helpommin sieltä pellin takaa näkymättömistä. Taskulamppu ja varrellinen peili ovat hyödyllisiä apuvälineitä. Lukkorengasta ei muuten kannata lennättää jonnekin minne lie:) Kaksipuoleinen teippi tai liima voi olla tarpeen takiaistarran kiinnittämisessä takaisin paikoilleen. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |