Tukivarret ovat erilaiset, sekä jarrusatulat. Eivät käy "ristiin" ilman sovitteluja, Breakin tukivarsiin olisi ehkä helpompi Berlinen jarrusatulat sovittaa, toisinpäin "hieman" työläähköt... Sen tarkemmin ei ole tullut eroja katseltua, kun tuollaiset erot riitti itselle aiheesta...
Taka-apurunko saattaa olla sama, asiaa paremmin tunteva saa joko korjata tai vahvistaa. Xm:ssä tietääkseni on sama apurunko Berlinen ja Breakin kesken, mutta siinä on vastaavasti kuin Xantiassa eri tukivarret, jarrusatulat sekä sylinterit...
Helpointa olisi ihmetellä, kun olisi molemmat irtaallaan vierekkäin...
Itse en kuitenkaan ihan helpolla lähtisi koko akselistoa vaihtamaan, vaikka se onkin "vain neljällä pultilla" kiinni korissa. Siis verrattuna tukivarren laakeriremonttiin. Pakoputkiston saa irroitella ainakin takapäästä, jo mainitut puolenkymmentä hydrauliputkea, korkeussäätövivuston sekä sekalaista sähköpalikkaa (ABS, Hydractive jos on). Tosin aina ei mene kuten kuvittelisi, ekaa kertaa Xm:n tukivartta irroittelin yhdeksän tuntia, saamatta irti olevaa tukivartta apurungosta pois. Äkkiä taputtelin takaisin, ja seuraavana päivänä uusi yritys, jolloin laakerinvaihtoineen meni alle pari tuntia. En vain halunnut uskoa että jousisylinteri olisi pakko irroittaa, härkäpäisesti yritin irroittamatta. Toisena päivänä sitten irroitinkin sen, jolloin osat alkoivat irtoilla. Piti vain katkaista 10mm putki joka jousisylinterille menee, se kun oli haluton lähtemään irti sylinteristä, tai pikemminkin juntturi pyörimään putken ympärillä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|