Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia pakosarjan kartiokiinnitys
ViestiLähetetty: 28.02.2017 10:30 

Viestit: 20
Kansiremontin ja pienien vastoinkäymisten jälkeen ajopeli on taas kasassa. Ongelmana on nyt kuitenkin vuotava liitos pakosarjassa. Kyseessä siis tuo pakosarjan ja katalysaattorin kiinnityskohta. Mitään halkeamia en kummassakaan kappaleessa huomannut. Tiiviste on vaihdettu motonetistä saatuun versioon, joten laadusta/oikeasta koosta ei mitään takeita.

Kysymys nyt siis kuuluu, onko tähän jotain patenttiratkaisua tai onko tiivisteiden kanssa tunnetusti jotain ongelmaa? Entä vaihteleeko näiden tiivisteiden koko valmistajien mukaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia pakosarjan kartiokiinnitys
ViestiLähetetty: 28.02.2017 13:44 

Viestit: 146
Tätähän ei nykyään saisi ääneen sanoa, mutta kyse siis siitä neekerintukkatiivisteellä olevasta liitoksesta :roll:
Ei tuon kanssa mitään ongelmaa ole ollut, parikin kertaa sattuneesta syystä ollut liitos auki kattia vaihtaessani,,,
Kannattaa kiinnittää niin että loppupätkä pakarista on irroitettuna. Muuten siihen tahtoo tulla vääntöä kiristysvaiheessa niin että jää supsuttamaan.
Eikä sitten mitään tiivistystahnoja siihen väliin. Pinnat puhtaaksi vanhoista kuonista tietty ja varmista, että se vanha tiiviste on taatusti kaikki pois. Saattaa jäädä huomaamatta vanhaa etenkin katin puolelle ja sehän ei ole tarkoitus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia pakosarjan kartiokiinnitys
ViestiLähetetty: 01.03.2017 00:23 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Niitä on olemassa erittäin huonolaatuisia tarviketiivisteitä,en tiedä mitä motonet myy,mutta suosittelen hommaamaan alkuperäisen tai ainakin hyvälaatuisen tarvikkeen.



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia pakosarjan kartiokiinnitys
ViestiLähetetty: 01.03.2017 01:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Itselläni on huonoja kokemuksia noista Motonetin (Fennon) tiivisteistä tuohon väliin... Ei oikein tuppaa saada tiiviiksi vaikka miten hinkkaisi pinnat puhtaaksi, ja sitten jos saa niin tuntuvat olevan melko lyhytikäisiä.

Tuota mahdollista pakoputken väärän asennon aiheuttamaa kulumista en kyllä ole osannut ottaa huomioon... Tosin viimeksi kyllä oli putki kokonaan irti kun katti oli pöydällä hitsattavana. Nyt alkaisi takapönttö olemaan leviämispisteessä, joten sen luovuttaessa lopullisesti voisi tuonkin liitoksen uusia niin, että asettelisi putkiston mahdollisimman "fiksusti". Toinen mahdollinen kuluttaja ainakin omalla kohdallani on väljähkön tuntuiset moottorin tukikumit... Yksikään ei ole mistään revennyt, mutta jotenkin sellainen tuntuma, että kone eläisi liikaa. :roll:



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron