Joskus tuli pohdittua ecun korvaamista mm virittelyn saralta samat kommervenkkinsä siinäkin.
Kaikkihan on mahdollista onko se mielekästä onkin täysin eri tarina, täällä jotain noista vaatimuksista:
http://www.sahkoautot.fi/wiki:saehkoeau ... aatimuksetObd:tä ei vaadita tokikaan ja muutenkin luultavasti ns tehtävissä, tosin ei noin tuoreita ole oikein rakenneltu noin "tuoreista"
Lähtökohtana kannattaisi olla bensa manuaali (noh tälläistä ei ole c6:sta?) 2.2hdi:tä käsittääkseni on saanut manuskana? Niin sellainen sitten. (tässä tosin oli se somalialusta)
Imho: helpoin jättää alkuperäinen moottorin ohjaus paikoilleen, koska älytön homma saada kaikki ne väylä viestit tolkullisiksi jokaisessa ajotilanteessa. Ecua puukotetaan sen verran että poistetaan kaikki tarpeettomat dtc't mm ilmamassamittarista. lämpöantureista, ahtimenohjauksista egr:stä fapista jne johtuvat. Suuttimien tilalle keinokuorma, vauhtipyörän (ns kampuran) asentoanturi jätetään paikoilleen, nokan asentotietoa ilman luultavasti pärjätään. Ns "tyhjäkäyntiä" varten saattaa olla että pitäisi keksiä joku emulointi tuolle ns kampuran asennolle. Näillä eväillä auton ohjainlaitteiden pitäisi luulla härvelin olevan käynnissä joten no problem.
C6 vaan on sellainen virtasyöppö mehupumppuineen ja kaikkine sähköhimmeleineen että toimintamatka olisi varmaan aika onneton. Ennemmin vaikka se sähkö ds sitten. Kuten siinä jobbarikaksikonkin jutussa mainittiin trendi oli klassikkoautojen konversioissa. Jos haluat "modernin" sähköauton osta nissan leaf tai se tesla