|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 23.01.2017 22:31 |
Viestit: 2161
|
Heräsi moinen ajatus! Onko kukaan koskaan toteuttanut, tai tutkinut mahdollisuutta? Farmarista siis kyse ja tuosta tuonti V6:sta, väri identtinen tuon purkuun aikomani II korisen kanssa. Autoon on jo Saksassa vaihdettu II korisen takapuskuri ja helman muovit taitavat olla yhteen sopivat? Mutta miten keula, lokasuojat ovat samat, en ole vielä silmäilyt lukkopeltiä paljonko eroaa? Uskoisi konepellin sopivan saranoille, mutta miten käy valopellin ja puskurin kanssa? Jos ajatus tuntuu tuhoon tuomitulta, tai muuten älyttömältä, niin saa vapaasti sen ampua alas! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 23.01.2017 22:49 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
En ota kantaa muutoksen tekniseen puoleen. Yleisesti vain tuntuu, että kun autoille tulee tarpeeksi ikää ja ne siirtyvät harrasteajoneuvon statukselle niin vanhin ja "alkuperäinen" korimalli on arvostetuin. 70/80-luvun laitteista napsitaan muovisia maskeja ja puskureita pois ja laitetaan vanhemmat peltiset tilalle. Palautetaan 90-luvulla tuunattujen autojen kirkkaita etuvilkkuja takaisin oransseiksi jne. Mahdoton sanoa miten C5:lle käy (paitsi että kanta tulee hupenemaan todella rankasti lähivuosina). C5 II on toki omaankin silmään tällä hetkellä hienompi kuin ykkösmalli, mutta tuskin silläkään hirmuisesti pätemään enää pääsee jos tavoitteena on esittää ajavansa uudemmalla autolla kuin tosiasiassa onkaan. Mielipide saattaa muuttua, nimittäin pidän ensimmäisen mallin D:tä hienompana kuin seuraajia, GS:ää tyylikkäämpänä kuin GSA:ta, pre-facelift Beksiä parhaana, "viikset konepellissä" Xantiaa ainoana oikeana, alkuperäistä ZX:ää nätimpänä kuin "veisliftiä" jne.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 23.01.2017 22:59 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Kai se helpoin on purkaa irti ja kattoa sopiiko, montaahan tuntia tuohon ei saa tuhlattua.
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 23.01.2017 23:35 |
Viestit: 526
|
Lukkopelti ja kaiketi kaikki sen alla erilaista.. Mukaanlukien pohja muovit ja sisälokarit jne. Itellä jäi aikanaan tekemättä vaikka keula oli valmiiksi jo tyhjennetty.. (vanhan osia sai helpommin ja halvemmalla..) Yllä oleva arvio perustuu hatariin muistikuviin jonkun vuoden takaa.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 23.01.2017 23:44 |
Viestit: 2161
|
Eli ei vastaa tarkoitusta! Pippelin jatkettahan ei C5:stä saa edes uutena, joten pitäydyn siinä tarkoituksessa muissa merkeissä, mutta oikeesti tuo I korisen keula on ämpäri ruma ja kun täydellinen virheetön keula olisi oikean värisenäkin, niin muljahti mieleen! Tuskin edes keulan tutkia saisi millään toimimaan I korisen BSI:n kanssa? Kiitos kuitenkin palautuksesta todellisuuteen! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 23.01.2017 23:47 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
Kyllä se sun V6 pari senttiä jatkaa, on siinä sellaset herkut ...no ainakin sitilkamiesten keskinäisissä venyttelymittelöissä...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 24.01.2017 10:44 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
betaromeo kirjoitti: Eli ei vastaa tarkoitusta! Pippelin jatkettahan ei C5:stä saa edes uutena, joten pitäydyn siinä tarkoituksessa muissa merkeissä, mutta oikeesti tuo I korisen keula on ämpäri ruma ja kun täydellinen virheetön keula olisi oikean värisenäkin, niin muljahti mieleen! Tuskin edes keulan tutkia saisi millään toimimaan I korisen BSI:n kanssa? Kiitos kuitenkin palautuksesta todellisuuteen!  No jos sulla on ne kaikki osat jo olemassa ni eihän se ole kuin kasata? Tutkia juu ei varmaan saisi henkiin.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 24.01.2017 11:42 |
Viestit: 2161
|
Kyllä tietysti vielä tutkailen aihetta, kun saan sen purettavan tähän pihalle varmaan huomenna illalla. Täytyy ottaa siitä etupuskuri ja lyhdyt pois, niin näkee sitten eroavaisuudet. Toinen kysymys on sitten, että koetaanko hieno I korinen raiskatuksi, jos se modifioidaan ulkoisesti II koriseksi kaupallisessa mielessä? Sitten pitäisi vielä löytää II korisen xenon umpiot, kun kuitenkin tuossa I korisessa ne on alunperin. Tuossa I korisessahan ei ole ollenkaan sumuvaloja xenon versiossa, joten ne saisi extraa tossa operaatiossa. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 24.01.2017 12:55 |
Viestit: 5124
|
Eikös ainakin Xenonit ole vielä kääntyvät (sivusuunnassakin) kakkoskoppaisessa(tai siis facelift), lieneekö sama liitin umpiossa vai mitä kautta tuo ratin tms. kulmatieto siirretään umpion älylle/moottoreille?
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 24.01.2017 13:52 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Com2000 sen ratin asennos kertoo sehän autosta toki löytyy kun esp on. Mutta tokkopa valoille menee mitään tietoa aiheesta jäänee kääntyilevät valot haaveeksi, muuten ei lie ongelmaa oli valot sitte halot tai xenot. Ps. Mulle kelpaa ne ykkösmuhkun senon umpiot 
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 24.01.2017 15:19 |
Viestit: 2161
|
Plagu kirjoitti: Com2000 sen ratin asennos kertoo sehän autosta toki löytyy kun esp on. Mutta tokkopa valoille menee mitään tietoa aiheesta jäänee kääntyilevät valot haaveeksi, muuten ei lie ongelmaa oli valot sitte halot tai xenot. Ps. Mulle kelpaa ne ykkösmuhkun senon umpiot  Nuo xenonit tuossa I korisessa jostain syystä aina välillä värisevat, ovatko polttimot jo vanhat, vai mikä? Olli_o:lla on varaosa lyhty ja olen jo toista kuukautta ollut menossa hakemaan sitä ja kahvittelemaan, mutta aina tuntuu löytyvän joku hyvä tekosyy, ettei saa tuota matkaa taitettua.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
läjjeejä
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 24.01.2017 22:33 |
Viestit: 292
|
makuasioita minusta 2 koppaisen keula on vaan ruma 1korinen on auton näköinen
|
|
|
|
 |
vemuli
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 28.01.2017 18:31 |
Viestit: 4
|
Makuasioita tosiaan. Itsekin pidän I-koppaista paremman näköisenä. Persoonallisuus ei autoissa ole koskaan pahasta. "Saman muotin" kulkineita kyllä riittää ja valitettavasti uusi C5 on melko persoonaton muotoilultaan. II-koppainen asettuu mielestäni näiden väliin. Oma järjestys siis I, II ja III (mites sattuikin  )
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: C5 I korisen muuttaminen II korisen näköiseksi? Lähetetty: 29.01.2017 01:05 |
Viestit: 182
|
Minunkin makuuni tuo I on ehkä parempi. Sellainen hellyttävän rumankaunis sämpylä. Citikkamainen. Kesti kyllä sen ulkonäköön tottua pitkään, kun tuli markkinoille aikanaan.
II on tietyn värisenä edustava. Viininpuninen sedan näyttää edustusautolta ja myös maitokahvin värinen on hyvä. III hmm.... tuo vag malli. Totuttelun jälkeen, kohtalainen omaan silmään.
|
|
|
|
 |
|
|