Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 ja Antipollution Fault http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25026 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | taneaho [ 03.02.2017 11:54 ] |
Viestin otsikko: | C5 ja Antipollution Fault |
Muutama sataa km sitten syttyi service jonkin ajan kuluttua tuli moottorin kuva ja tänään tuo AP. Käsärin mukaan kiivaasti merkkihuoltoon. Mitä on tehtävissä ? Muuta. 2.0 vm. -01 |
Kirjoittaja: | Plagu [ 03.02.2017 12:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Oisko vaikka vikakoodien luku nyt alkuunsa jotain? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 03.02.2017 12:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Voi joko arvailla vikaa, jos on hyvä ennustaja tai mieluummin tosiaan lukee vikakoodit, yleislukijallakin saanee jotain noita moottorinohjauksen koodeja ulos (merkkikohtainen voisi olla varmempi ainakin koodien selityksen tulkinnassa). Osa vioista pahenee nopeastikin jos ei asialle tee mitään, osa ei ole moksiskaan vaikkei korjaisi "ikinä", onhan aina Homerin tapa korjata nuo: musta teippi valon päälle ja näyttö piiloon ja korjaamolle vasta kun auto ei liiku. Tuo sama ilmoitus tulee melkein kaikista päästöihin vaikuttavasta, eikä siitä voi päätellä onko moottorista venttiili palanut(tai nostin jumi), hajonnut lisäilmapumppu, lambda-anturin liitos huono, sytytysongelmia, bensapumppu rikkoutumassa, onko tankattu RE85:sta... Täältäkin löytyy arvailun pohjaksi monia keskusteluja aiheesta ja googlella vielä lisää ja jos lähtee arvailulinjalle, niin kannattaa ainakin mahdollisimman tarkkaan kertoa missä tilanteessa tuli ja onko muita oireita ja auton taustatietoja: km ja huollot) Lisäilmapumpun käymisen/käymättömyyden kylmästartissa voisi ehkä kuulla jos sen osaa tunnistaa. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 03.02.2017 12:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
mikäs siitä RE 85:sta tekee ongelman .... |
Kirjoittaja: | olli__o [ 03.02.2017 13:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
kokemjne kirjoitti: mikäs siitä RE 85:sta tekee ongelman .... ECUlle on annettu tietty säätöraja (eri osien toleranssit, kuluminen...) jonka sisällä säädetään esimerkiksi korjauskerrointa kuinka paljon bensaa tässä autoyksilössä pitää syöttää verrattuna taulukon arvoihin (LTFT, Long Term Fuel Trim, sen rajat on yleensä annettu noin +-20 % säätövara (riippuu autosta ja ECUsta), jos se menee sen ulkopuolelle tulkitaan että nyt joku osa on rikki -> vikakoodi ja varoitus. Pelkällä RE85:lla menee yleensä reilustikin yli (jos on vakiosuuttimet/paineet/eikä piggypack vekottimia perässä)) ja korjauksen ylityksestä tulee myös antipollution herja. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 03.02.2017 15:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
siltä se vaikuttaa.....jos uskoo ....oma C5 2.0 RHF pelaa moitteetta ....ja näyttää hienoja arvoja leimaamonkin haistelijoille OBD mittauksien lisäksi . kilometrejä noin 270 tuhatta . MUTTA en käytä viinaa raakana kuin yli +5 asteen lämmössä .... öljynä EI ole mobil eikä vastaava . kynttilät katoin ja säädin viimekesänä , 0.8 arvoon ...olivat hieman kärkiväliltään jo palaneet ....0.9-1.1 ... jotkut sakemannit taisivat olla ..... tuo lisäilmapumppu aiheutti herjan antipollution fault ...P410 ....kopautus kylkeen ja herjan kuittaus 50 euron lukijalla ..niin temppuilu loppui ...jäätymisilmiö. .... sen koommin ei mokomia ongelmia oo esiintyny ... kun tuommosia tulee vastaan ,niin sen sijaan että laittaa peukalon suuhun , niin kannattaa käyttää pikkusen logiikkaa .... siinä viinassa on hyötysuhde huonompi ja riippuen kuskin omista tavoista , kulutus nousee 10-30% ...+ lämpötila ja kuorma. mitään muuta haittaa siitä viinasta ei ole. |
Kirjoittaja: | Citikkanisti [ 03.02.2017 17:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
taneaho kirjoitti: Muutama sataa km sitten syttyi service jonkin ajan kuluttua tuli moottorin kuva ja tänään tuo AP. Käsärin mukaan kiivaasti merkkihuoltoon. Mitä on tehtävissä ? Muuta. 2.0 vm. -01 Samaa kerran kysyin merkkikorjaamolta ja sanoivat että aja vaan. Se sammuu noin 10 starttikerran jälkeen. Muuta en tiedä... |
Kirjoittaja: | Prof. Dr. Holzauge [ 03.02.2017 23:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Citikkanisti kirjoitti: taneaho kirjoitti: Muutama sataa km sitten syttyi service jonkin ajan kuluttua tuli moottorin kuva ja tänään tuo AP. Käsärin mukaan kiivaasti merkkihuoltoon. Mitä on tehtävissä ? Muuta. 2.0 vm. -01 Samaa kerran kysyin merkkikorjaamolta ja sanoivat että aja vaan. Se sammuu noin 10 starttikerran jälkeen. Muuta en tiedä... |
Kirjoittaja: | olli__o [ 04.02.2017 00:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Osa uudemmista osaa lopettaa ruiskutuksen jos huomaa että yhden sylinterin puola on rikki (jos COPit), silloin ei haittaa ajelut, jos ajaa taas sellaisella joka ruikkii niin polttaa katalysaattorin aika nopeasti (tosin tuon yhden pytyn puuttumisen huomaa aika hyvin muutenkin kuin vikavalosta...) |
Kirjoittaja: | Reino Ranskanleipä [ 04.02.2017 11:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Omassa C5 2.0 -07 ssa palaa tuo moottorinkuva miltei jatkuvasti.Lexialla kun katsoo niin valittaa katalysaattori vikaa,mutta päästöt on kuitenkin katsastuksessa ok.Lampaadat kaipaisivat ilmeisesti päivittämistä,mutta kun menee näinkin on jäänyt tekemättä.Ajettu nyt 230 tkm |
Kirjoittaja: | xantti [ 05.02.2017 20:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Antipollution fault moottori merkkivalo stop valo ajamista voi jatkaa kyllä ne ajan ollen sammuvat |
Kirjoittaja: | olli__o [ 05.02.2017 23:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
xantti kirjoitti: Antipollution fault moottori merkkivalo stop valo ajamista voi jatkaa kyllä ne ajan ollen sammuvat Niinhän ne yleensä lopulta tekee: https://www.youtube.com/watch?v=I13ebtK3sSQ |
Kirjoittaja: | taneaho [ 06.02.2017 18:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Tänään olivat nuo moottorin kuva, service ja Antipollution Fault tekstit kadonneet, itsestään. Onko kyseessä jokin johtoliitos kosketusvika ? Ken ties ! |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 06.02.2017 18:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
ei ole mikään varsinainen vika kuin hetkellisesti . löytyy kyllä muistista ....... tulee toistumaan riippuen käyttäjän tavasta käsitellä kuljintaan erityisesti kylmänä. |
Kirjoittaja: | taneaho [ 06.02.2017 21:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Mitä tuo Antipollution Fault pitää takanaan ? Jos pitää odottaa että se häviää aikanaan se on vitsivalo. Ei viitsisi mennä merkkiliikkeeseen kynittäväksi. |
Kirjoittaja: | yason [ 06.02.2017 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
taneaho kirjoitti: Mitä tuo Antipollution Fault pitää takanaan ? Jos pitää odottaa että se häviää aikanaan se on vitsivalo. Ei viitsisi mennä merkkiliikkeeseen kynittäväksi. Se on sellainen yleisilmoitus, joka näytetään kuljettajalle, jos jokin auton tietokoneista sytyttää päästöihin (tai sitten muuhun...) liittyvän vikakoodin. Antipöllöstä ei varsinaisesti voi päätellä oikeastaan yhtään mitään, kuten ei perinteisestä check engine -valostakaan. Hanki Motonetistä tai Biltemasta parin kympin OBD2-lukija, jolla saat yleiset OBD-vikakoodit luettua, niitä on aika pitkä lista. Jo niiden perusteella selviää suurin osa ongelmista, kun saadaan tarkemmat viat tietoon, usein jopa sylinterin tarkkuudella tai että mistä anturista on tullut epäloogisia lukemia. Googleen kun iskee koodin, vaikkapa sen "P0410", niin johan löytyy hyvät selitykset, oireiden kuvaukset ja diagnoosit joka koodille. |
Kirjoittaja: | powerage [ 06.02.2017 21:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Tuolla yllä on kerrottu mitä antipollution fault tarkoittaa. eli Päästöihin liittyvät asiat se sisältää: Ruiskutus, sytytys, lambdat jne. Vikavalo sammuu määrätyn ajan päästä, mikäli vika ei ole jatkuvasti päällä. Auto ei mene sitten katsastuksesta lävitse jos et ole nollannut ko. koodeja pois. Kyseiset koodit voi lukea ja poistaa vaikka 5€ ELM 327 kapulalla. |
Kirjoittaja: | taneaho [ 10.02.2017 18:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Ei ole ylimääräisiä valoja näkynyt sitikkani taululla. Auto toiminut hyvin paitsi ettei puhalla edelleenkään lämmintä kuin vain sen verran että tuulilasi on puhdas huurteesta. Ostin moto- netista lämminilmapuhaltimen jalkatilaan että tarkenee ajella. |
Kirjoittaja: | yason [ 10.02.2017 20:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
taneaho kirjoitti: Ei ole ylimääräisiä valoja näkynyt sitikkani taululla. Toi ei tarkoita, etteikö ne koodit siellä olis muistissa hamaan tappiin asti, kunnes ne luetaan ja nollataan. Jos vikakoodit eivät ole riittävän vakavia tai toistuvia, niin auto muistuttaa kuljettajaa vikavalolla vain muutaman startin verran. Pomppaa kyllä katsastuksessa noista OBD-vikakoodeista, ellei ongelmaa ole siihen mennessä selvitetty. |
Kirjoittaja: | taneaho [ 28.02.2017 17:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Polkasin kierrokset 5000:teen niin moottorin kuva katosi. Mutta palasi seuraavassa startissa. |
Kirjoittaja: | taneaho [ 09.03.2017 20:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja Antipollution Fault |
Vika selvisi. Laturinhiilet kuluneet niin lyhyiksi että jännite heitteli ja aiheutti välillä alijännitettä. Nyt säädin vaihdettu ja samalla vaihtui hiilet. Uuden osan hinta 24 €, alvadi tallinn. Kaikki on kun- nossa ! |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |