Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Jousituksen pallojen reikien viisteytys
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25058
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Jalamari53 [ 08.02.2017 20:59 ]
Viestin otsikko:  Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Yritin löytää sitä viestketjua jossa oli juttua pallojen reikien viisteytyksestä ja se vaikutuksesta auton jousitukseen.

En löytänyt, voisiko joku vinkata mikä viestiketju se oli?

C5:n palloja meinasin vähän duunata ettei nypyttäisi niin paljon heitoissa. Kiitoksia etukäteen vinkeistä.

Kirjoittaja:  XM-Hannu [ 08.02.2017 22:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Tässä ainakin yksi ketju:
viewtopic.php?f=12&t=23893&hilit=jousipallo%2A+reik%C3%A4
Tuskin mitään täsmällistä, varmaa tietoa edes on olemassakaan. Jos keskireikää suurentaa, niin jousto lisääntyy HIUKAN, ja vaimennus vähenee hiukan. Makuasia, tuleeko mukavampi, vai huojuvampi, eroa voi olla vaikea edes huomata. Suurempi öljyvirta menee kuitenkin vaimennuselementin isojen reikien kautta, Viistämisestä normaali poran kärkikulmilla voi olla hyötyä, tai sitten ei. Jos terottaisi vaikka 4 mm:n poranterän johonkin 60+60 asteen kärkikulmaan, niin sillä poratusta viisteestä voisi olla suurempi hyöty.

Kirjoittaja:  Jalamari53 [ 09.02.2017 10:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Onko kukaan duunannut C5 III:n palloja, ainakin CrossTourer nypyttää pinnan epätasauksissa, vai pitäisikö yrittää vaihtaa pallot.

Kirjoittaja:  Hessu [ 09.02.2017 12:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Käykös tuossa viisteen kärkikulman kanssa kikkailussa siten, että vaimennusteho on epäsymmetrinen sisään- ja ulosjouston suuntaan? Sitä pallon sisälle jäävää päätyä kun ei pysty pahemmin viistämään (paitsi purettavissa palloissa).

Kirjoittaja:  ealab [ 09.02.2017 21:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Viistämällä reikä vaan lyhenee. Porauksen n. 2mm syvälle, jälkeen hioin pikkureiän reunan särmiä vähän pyöreämmiksi. Roskien poisto magneetilla. Terän mitoilla vaikusta, sama, onko 6mm, tai 8mm. Pintakovuus väheni, varsinkin IFHS:n comforteissa.

Kirjoittaja:  Jalamari53 [ 09.02.2017 21:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Eli ealab, porasitko 6 mm poralla n. 2 mm syvälle ja sitten pyöristit sen alkuperäisen reiän särmiä vai kuinka? Ymmärsinkö oikein?

Tarkoitus olisi nimenomaan pintakovuutta häivyttää CrossTourerista. Ilmeisesti nuo 15 mm mitä kori on korkeammalla tav. farmariin vaikuttaa juuri tuohon pintakovuuteen eli nypyttää vaikka kun ajaa asfaltin katkon yli tai pattista lumipolannetta.

Kirjoittaja:  ealab [ 10.02.2017 09:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Oikein ymmärretty! :) Niinhän kirjoitinkin. En ole "Eli ealab".

Kirjoittaja:  Teuski [ 10.02.2017 11:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Uudet IFHS:n comfortit muuttuivat surkeista mukiinmeneviksi juuri tuohon ealabin tapaan. Kokeilin ensin pienempiä teriä, mutta lopulta porasin reiän 2mm terällä´. Vielä sen jälkeen päädyin viistämään reunat jollain 6-8mm terällä, sen jälkeen olin tyytyväinen.

H3+ -femmaan on tullut eteen vaihdettua joskus plussattoman pallot, silläkin pehmeni kivasti. Taakse saisi kyllä vaihtaa myös.

Kirjoittaja:  tumpelo [ 10.02.2017 21:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

http://aijaa.com/qJTj6D
Linkistä näkyy kuvat taka ja varaajapallosta, kysynkin
-Onko takapallo itse viistetty? (heijjas hyvin mutta tuntu kuitenkin kovalta ajaessa) Vaihdoin tilalle rojektiautosta vanhanpallon viistosin ja olen todella tyytyväinen
No poika toi tullessaan uuden varaajapallon jossa oli uran sijasta korkeakaulus, eihän se käyny prkl..
-Otin samaisesta rojekti beksistä varaajapallon jossa kaulus myös,hioin se pois kierteen tasalle ja kävi hyvin. Nyt pumpun nakse väli on 30sek. entisen 8sek. sijaan.
Eli on ilmeisesti erillaisia yksiköitä varaajapalloille. Vielä....olikos kellä mahdollisuuta täyttää palloja, kun tuo poistettu pallo on varustettu täyttöventtiilillä(kuvan pallo) mutta ilmeisesti vajaa kun nakusu niin taajaan.
Mutta kyyti parani just semmoseks leijjumiseks joksi sen halusin :shock:

Kirjoittaja:  tumpelo [ 10.02.2017 21:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

http://aijaa.com/AvZ9y3
Linkki varaajapalloon

Kirjoittaja:  Teuski [ 10.02.2017 21:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Jousituksen pallojen reikien viisteytys

Takapallon mukaisen "kauluksen" olen nähnyt ainakin CX:n palloissa, taisi olla myös BX vanin pitkissä etupalloissa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/