Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 2001 2,0 bens. suuttimen sähkökatkos. http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25140 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | taneaho [ 24.02.2017 22:05 ] |
Viestin otsikko: | C5 2001 2,0 bens. suuttimen sähkökatkos. |
Kojetaulussa Moottori ja Service. Testeri kertoi että kolmos suuttimen sähköhäiriö. Auto kuitenkin toimiin hyvin vaikka joskus, hyvin harvoin hieman nykii. Olisiko jos- sain liittimessä hapettuma ? Mikä yleisin vika tällaisessa tapauksessa ? Vai olisko suutin sökönä ? Kysyy epätietoinen ja ottaa mielellään vastaan asiallisiakin vastauksia. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 24.02.2017 22:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 2001 2,0 bens. suuttimen sähkökatkos. |
taneaho kirjoitti: Kojetaulussa Moottori ja Service. Testeri kertoi että kolmos suuttimen sähköhäiriö. Auto kuitenkin toimiin hyvin vaikka joskus, hyvin harvoin hieman nykii. Olisiko jos- sain liittimessä hapettuma ? Mikä yleisin vika tällaisessa tapauksessa ? Vai olisko suutin sökönä ? Kysyy epätietoinen ja ottaa mielellään vastaan asiallisiakin vastauksia. Usein tuo testeri kertoo sylinterinumeron oikein ja sitikassa lasketaan sylinterit ranskalaisittain kytkimen päässä on 1, mutta ei aina täsmää sylinterinumerointi, eli joissain kaksilitraisissa C5:ssa on sotkettu numerointiin jotenkin sytytysjärjestys ja erimerkiksi 2 onkin 4... viewtopic.php?f=9&t=21891&p=206543 (Tuolla ketjussa oli suutin rikki, lämmettyään pätki) Eli kannattaa kokeilla vaikka irroittamalla suuttimen johto ja katsoa että kyseinen suutin antaa saman numeroisen herjan "open circuit" kun johto irti. (eli osassa ECUja/johtosarjoja sylinterit numeroidaan vikakoodeissa 1,2,3,4 ja osassa 1,3,4,2 eikä varmaan saa muuten selville kuin kokeilemalla, tietysti koodien nollaus tarpeen mukaan) Mitä sähköhäiriötä herjaa, yleisin lienee tuo open circuit, joka tarkoittaa katkosta jossain, liitokset kannattaa ekana tarkastaa, sitten voi mitata suuttimen ohmit, mutta usein vyyhtikatkokset on alussa lämpötilasta riippuvaisia. Liitoksia ei liene kuin suuttimen päässä ja ECUn päässä. Voi kokeilla vaihtaa myös suuttimen johtoja ristiin ja katsoa siirtyyko vika vai ei. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |